Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 maja 2012, 18:56
 pomorskie
#72896
A więc tak - znacie problem z szarpaniem przy rozruchu, zwłaszcza na ciepłym silniku, miałem w Golfie to samo, opisywałem to m. in. w tym temacie.. Golfa sprzedałem i Kupiłem Audi A3 Sportback z silnikiem BLS kod 7GN /czyli bez DPF/ i niestety ten sam problem - szarpanie podczas rozruchu zwłaszcza na ciepłym silniku. Ponownie wymiana aku, wczoraj kupiłem Centrę Futurę 76Ah 760A i efekt jest pozytywny, już nie szarpie. Swoją drogą to śmieszne aby do silnika TDI fabryka wstawiała Mole 61A 540A , zresztą każdy aku jest obliczony na 1000 rozruchów, licząc 1 rozruch dziennie w 3 lata mamy tysiąc i aku teoretycznie do wymiany
#98737
Witam. Panowie jakie są wasze odczucia po wymianie aku w chwili obecnej? Nadal nie szarpie? Pytam ponieważ 2 lata temu wymieniłenna Bosha Silver 77Ah 780A i przez 2 lata miałem spokój ale objaw chyba powoli powraca. Byż może akumultor starcił trochę mocy rozruchowej-sam nie wiem. 2 lata na akumultor to nie jest chyba dużo? Będe dalej obserował i dam znać co i jak.
By LeszekR -  22 maja 2013, 14:58
 wielkopolskie
#98761
Mariusz1979 pisze:Witam. Panowie jakie są wasze odczucia po wymianie aku w chwili obecnej? Nadal nie szarpie? Pytam ponieważ 2 lata temu wymieniłenna Bosha Silver 77Ah 780A i przez 2 lata miałem spokój ale objaw chyba powoli powraca. Byż może akumultor starcił trochę mocy rozruchowej-sam nie wiem. 2 lata na akumultor to nie jest chyba dużo? Będe dalej obserował i dam znać co i jak.

Właśnie też miałem zadac podobne pytanie dla wszystkich u których mocniejszy akumulator pomógł. Mam na myśłi tutaj to szarpniecie/uderzenie podczas zapalania. U mnie mija dokładnie 2 lata od nowego aku. Silnik zapala na ciepło od tzw strzała (ale z tym nie maiłem nigdy problemu). Co do uderzenia, nadal nie mam tego ogromnego walnięcia co mnie cieszy, czasami sporadycznie moze ciut bardziej nerwowo zapali, ale po pierwsze chyba tak miałem zaraz po wymianie aku, a po drugie nie można tego porównywać z tym mocnym uderzeniem/szarpnieciem. Przez okres tych dwóch lata zapomniałem o tej usterce, póki co nie jest źle, ale jakoś ostatnio również zacząłem o tym intensywniej myśleć.Będe prowadził obserwacje czy te ciut bardziej nerwowe zapalania pojawiaja się cześciej, ale narazie o mega szarpnieciach nie ma mowy.
Jak u pozostałych sprawy się mają
#98779
U mnie identycznie było jak kupiłem auto,miałem tak silne uderzenie przy rozruchu(był w nim wsadzony jakiś stary bosch silver-który był kompletnie padnięty)........zresztą sami wiecie jakie,na dzień dobry kupiłem vatre SILVER DYNAMIC 77 AH 780A i już 2,5 roku i zapomniałem o tym problemie.
By LeszekR -  22 maja 2013, 20:49
 wielkopolskie
#98787
lukas1305 pisze:U mnie identycznie było jak kupiłem auto,miałem tak silne uderzenie przy rozruchu(był w nim wsadzony jakiś stary bosch silver-który był kompletnie padnięty)........zresztą sami wiecie jakie,na dzień dobry kupiłem vatre SILVER DYNAMIC 77 AH 780A i już 2,5 roku i zapomniałem o tym problemie.
Czyli staż masz dłuższy od mojego przedmówcy i mojego. Myśle ze teraz kiedy jest dużo cieplej na dworze nasze golfy mają jakby wiekszą tendencję do ujawniania tej usterki. U mnie póki co akumulator jakoś skutecznie tłumi zapędy szarpania tak, że również zapomniałem o tej niedogodności, ale ostatnimi dniami kilka bardziej nerwowych odpaleń(nie takich jak na początku) zmuszają mnie do refleksji czy oby dobre czasy się kończą :wink:
#98790
W A3 też mam nowy aku od roku i z szarpnięciem mam spokój, w Mk5 dwa lata było OK potem sprzedałem i nie wiem co się dzieje nadal, druga kwestia każdy aku z czasem traci pojemność i możliwości rozruchowe zwłaszcza w dieslach, po 2-3 latach mający prąd rozruchowy 780A wg EN już nie będzie spełniał tych kryteriów
By LeszekR -  23 maja 2013, 7:33
 wielkopolskie
#98809
mettenos pisze:W A3 też mam nowy aku od roku i z szarpnięciem mam spokój, w Mk5 dwa lata było OK potem sprzedałem i nie wiem co się dzieje nadal, druga kwestia każdy aku z czasem traci pojemność i możliwości rozruchowe zwłaszcza w dieslach, po 2-3 latach mający prąd rozruchowy 780A wg EN już nie będzie spełniał tych kryteriów

Pozostaje mieć nadzieje że utrata części parametrów z wysokiego wyjściowo(w porównaniu do seryjnych baterii) prądu rozruchowego wystarczy aby auto odpalało normalnie. Testujemy dalej, zobaczymy co się bedzie działo.
By paweu -  15 lip 2013, 18:10
 podkarpackie
#102022
Zauważyliście, że szarpnięcie zależy od tego w jakim czasie po zgaśnięciu kontrolek kręcimy rozrusznikiem?
Jeśli przekręcam kluczyk od razu i próbuje palić nie czekając na zgaśnięcie kontrolek - szarpie.
Jeśli poczekam za długo po zgaśnięciu kontrolek - szarpie.
Optymalny moment kręcenia rozrusznikiem to moment gdy podnosi się wskazówka temp. silnika, lub od razu jak tylko zgasną kontrolki.
Mam nowy akumulator, zmienione mapy startowe, ale nadal zdarza się szarpnięcie i odpalanie po jednym obrocie wału.
Czy może to być związane ze słabą wydajnością elektrycznej pompki w zbiorniku paliwa, czy może jest gdzieś zawór zwrotny na doprowadzeniu paliwa, który nie trzyma?
#102056
paweu pisze:Zauważyliście, że szarpnięcie zależy od tego w jakim czasie po zgaśnięciu kontrolek kręcimy rozrusznikiem?
Jeśli przekręcam kluczyk od razu i próbuje palić nie czekając na zgaśnięcie kontrolek - szarpie.
Jeśli poczekam za długo po zgaśnięciu kontrolek - szarpie.
Optymalny moment kręcenia rozrusznikiem to moment gdy podnosi się wskazówka temp. silnika, lub od razu jak tylko zgasną kontrolki
ani w Mk5 ani w obecnym A3 żadnego z opisanych objawów nie stwierdziłem
Mam nowy akumulator, zmienione mapy startowe, ale nadal zdarza się szarpnięcie i odpalanie po jednym obrocie wału.
golf po wymianie nie szarpał, A3 od roku również nie szarpie
Czy może to być związane ze słabą wydajnością elektrycznej pompki w zbiorniku paliwa, czy może jest gdzieś zawór zwrotny na doprowadzeniu paliwa, który nie trzyma?
nie ma związku, po prostu zapłon następuje przy zbyt niskim rpm i dlatego bywa efekt walnięcia silnikiem
Awatar użytkownika
By grejf -  04 sie 2013, 14:30
 mazowieckie
#103168
paweu pisze:Zauważyliście, że szarpnięcie zależy od tego w jakim czasie po zgaśnięciu kontrolek kręcimy rozrusznikiem?
Jeśli przekręcam kluczyk od razu i próbuje palić nie czekając na zgaśnięcie kontrolek - szarpie.
Jeśli poczekam za długo po zgaśnięciu kontrolek - szarpie.
Optymalny moment kręcenia rozrusznikiem to moment gdy podnosi się wskazówka temp. silnika, lub od razu jak tylko zgasną kontrolki.
Mam nowy akumulator, zmienione mapy startowe, ale nadal zdarza się szarpnięcie i odpalanie po jednym obrocie wału.
Czy może to być związane ze słabą wydajnością elektrycznej pompki w zbiorniku paliwa, czy może jest gdzieś zawór zwrotny na doprowadzeniu paliwa, który nie trzyma?
nastawnik świec wali, jeśli robiłeś mapę startową to chyba kogoś poniosła ułańska fantazja i poleciał po mapie wszystko na full kiedys kiedys też tak miałem, a to wysarczy grzebnąć w 6 mapkach o 20%+, lub masz aku katalogowy... Choć przyznam że mój też potrafi lekko narowiście odpalić, lecz nie wali. Mettenos poruszył tu meritum
nie ma związku, po prostu zapłon następuje przy zbyt niskim rpm i dlatego bywa efekt walnięcia silnikiem
w mk5 jest stosunkowo mały aku 61Ah 330A przy takim samym alternatorze jak w pasku 140A, a tam jest zdecydowanie większy aku OK 70tki/650A - 74 Ah i 680 A i taki polecam nie ma strachu że się zasiarczy, a da większy rpm przy zapłonie. Jaki aku wybrać ? Znajdziesz gdzieś dopasosowywując Twoją jazdę do pojemności z doświadczeń innych użytkowników.
Ja wsadzilem 74 Ah i 680 A centre :wink: . Szarpnięcia i mozolniejsze krecenie przy ciepłym motorze może też powodować uwalony czujnik [położenia wałka rozrządu] halla - w VW I audi, skodziany już nie odpalą.
pozdr.
By paweu -  04 sie 2013, 23:01
 podkarpackie
#103183
Zauważyliście, że szarpnięcie zależy od tego w jakim czasie po zgaśnięciu kontrolek kręcimy rozrusznikiem?
Jeśli przekręcam kluczyk od razu i próbuje palić nie czekając na zgaśnięcie kontrolek - szarpie.
Jeśli poczekam za długo po zgaśnięciu kontrolek - szarpie.
Optymalny moment kręcenia rozrusznikiem to moment gdy podnosi się wskazówka temp. silnika, lub od razu jak tylko zgasną kontrolki.
Mam nowy akumulator, zmienione mapy startowe, ale nadal zdarza się szarpnięcie i odpalanie po jednym obrocie wału.
Czy może to być związane ze słabą wydajnością elektrycznej pompki w zbiorniku paliwa, czy może jest gdzieś zawór zwrotny na doprowadzeniu paliwa, który nie trzyma?


nastawnik świec wali, jeśli robiłeś mapę startową to chyba kogoś poniosła ułańska fantazja i poleciał po mapie wszystko na full kiedys kiedys też tak miałem, a to wysarczy grzebnąć w 6 mapkach o 20%+, lub masz aku katalogowy... Choć przyznam że mój też potrafi lekko narowiście odpalić, lecz nie wali. Mettenos poruszył tu meritum
jaki nastawnik świec?
Co mają świecę żarowe do odpalania ciepłego silnika

mapy zostały zrobione delikatnie przez kolegę spanky z forum A4
aku mam nowy Centrę plus 74Ah 680A
Szarpnięcia i mozolniejsze krecenie przy ciepłym motorze może też powodować uwalony czujnik [położenia wałka rozrządu] halla - w VW I audi, skodziany już nie odpalą.
pozdr.
przy uszkodzonym czujniku pokazałby się błąd, a u mnie w silniku czysto
Awatar użytkownika
By grejf -  05 sie 2013, 12:14
 mazowieckie
#103207
hmm Spanky na pewno dobrze zrobił mapę... to pewne, jak halla nie wywaliło to ok, jak pisałem u mnie też narowiście odpala lecz nie wiem jak u Ciebie może filmik wrzuć bo szukasz dziury w całym jak ja to robilem.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 54