Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  27 maja 2014, 22:19
 zachodniopomorskie
#132965
mettenos pisze:
PinkFloyd pisze: zastanawia mnie czy ktoś ma tez tak na podniesionej dawce rozruchowej na ciepło przez tunera jak na ciepło słabo palił.
ja tak miałem w Mk5 BRU, długo kręcił na ciepłym i szarpał, wymiana dwumasu /wyklekotany był na maksa/ oczywiście nic nie dała, mapy u tjunera zrobiłem - oczywiście na ciepłym zaczął palić na dotyk ale uderzenie zwłaszcza na ciepłym pozostało, dopiero wymiana aku pomogła
czyli zależy to od szybkości kręcenie silnika, jak szybko rozrusznik kreci to szybko wyrównywana jest prędkość silnika w stosunku do prędkości biegu jałowego do chwili jego zapłonu, a tak zapalenie mieszanki powoduje szarpniecie jak następuje przy niższych obrotach, na zimno jest inaczej bo charakterystyka wyprzedzenia zapłonu i dawki jest inna
By LeszekR -  28 maja 2014, 8:19
 wielkopolskie
#133000
Panowie, oby Wam po wymienia aku nie wróciło, ale radze Wam być ostrożnymi optymistami bo z tego co wiem nie tylko u mnie objaw powraca . Jeszcze pół roku temu nadal cieszyłem sie bezproblemowa jazdą/zapalaniem.Niesamowite jest to jaki wpływ ma temperatura na odpalanie :threaten: Już teraz jestem pewien że to tylko kwestia czasu kiedy zacznie tak walić jak kiedyś gdzie człowiek zęby zaciskał.
Nie wiem, co mam dalej robić, należę do osób dbających i przejmujących się stanem swojego auta wieęć wyobraźcie sobie jaki mam obecnie humor :ireful: Na tą chwilę zastanawiam się nad wymianą rozrusznika ale czy to pomorze.... :sad:
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  28 maja 2014, 8:37
 zachodniopomorskie
#133002
LeszekR pisze:Panowie, oby Wam po wymienia aku nie wróciło, ale radze Wam być ostrożnymi optymistami bo z tego co wiem nie tylko u mnie objaw powraca . Jeszcze pół roku temu nadal cieszyłem sie bezproblemowa jazdą/zapalaniem.Niesamowite jest to jaki wpływ ma temperatura na odpalanie :threaten: Już teraz jestem pewien że to tylko kwestia czasu kiedy zacznie tak walić jak kiedyś gdzie człowiek zęby zaciskał.
Nie wiem, co mam dalej robić, należę do osób dbających i przejmujących się stanem swojego auta wieęć wyobraźcie sobie jaki mam obecnie humor :ireful: Na tą chwilę zastanawiam się nad wymianą rozrusznika ale czy to pomorze.... :sad:
tak, aku - rzeczywisty prąd rozruchowy i opory rozrusznika maja wplyw na prędkość obrotowa ukladu korbowodowego w trakcie zaplonu, lepiej zregenerować i dać nowy szczotkotrzymacz poniewaz przypalone szczotki ucinają amperomierz, nowe tulejki wyczyszczenie i nasmarowanie.
By arianm -  28 maja 2014, 12:10
 mazowieckie
#133015
PinkFloyd pisze:
LeszekR pisze:Niesamowite jest to jaki wpływ ma temperatura na odpalanie :
- rzeczywisty prąd rozruchowy i opory rozrusznika maja wplyw na prędkość obrotowa ukladu korbowodowego w trakcie zaplonu,
No tak - tylko jest małe ale . Dlaczego rano gdy silnik zimny , i napewno rozrusznik ma cięższe zadanie do wykonania.
( olej zimny -większe opory ) zapala przykładowo - wniosek rozrusznik i akumulator są OK.
I opcja na ciepłym -zadanie wydawało by się łatwiejsze i ten sam zestaw ( rozrusznik, akumul. ) stają się niewydolne ?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  28 maja 2014, 12:52
 zachodniopomorskie
#133022
arianm pisze:
PinkFloyd pisze:
LeszekR pisze:Niesamowite jest to jaki wpływ ma temperatura na odpalanie :
- rzeczywisty prąd rozruchowy i opory rozrusznika maja wplyw na prędkość obrotowa ukladu korbowodowego w trakcie zaplonu,
No tak - tylko jest małe ale . Dlaczego rano gdy silnik zimny , i napewno rozrusznik ma cięższe zadanie do wykonania.
( olej zimny -większe opory ) zapala przykładowo - wniosek rozrusznik i akumulator są OK.
I opcja na ciepłym -zadanie wydawało by się łatwiejsze i ten sam zestaw ( rozrusznik, akumul. ) stają się niewydolne ?
bo jest inna charakterystyka dawkowania paliwa, wyprzedzenia kąta wtrysku dla zimnego silnika
By darkownik -  28 maja 2014, 13:56
 świętokrzyskie
#133028
Leszku, moze byc tez przeciez wada Twojego aku. Mam znajomych, ktorzy na BOSCHA aku jezdza 8 lat a sa tacy co tylko 5 lat.
Twoj konkretny egzemplarz moze byc slabszy seryjnie i tego nie bierzesz pod uwage. Wiem , ze to wszystko to tzw gdybanie ale nikt ni mowil ze bedzie latwo.
By arianm -  28 maja 2014, 14:08
 mazowieckie
#133031
PinkFloyd pisze: bo jest inna charakterystyka dawkowania paliwa, wyprzedzenia kąta wtrysku dla zimnego silnika
O tym pisałem kilka postów wyżej i Mettenos
Ja nie forsuje myśli na siłę ponieważ było by to bezcelowe i nie mam 100%go pomysła co zrobić
by było OK. Sugeruje jedynie że skupianie całej uwagi na rozruszniku i akumulatorze to taki
półśrodek . Te nastawy i dawki zależą od temperatur . Czy przełożenie wtyczki na drugi zimny czujnik temperatury było by wybawieniem z kłopotów -nie wiem i nie mam możliwości sprawdzić " narazie " gdyż maszyna moja funkcjonuje OK.
To przełożenie to tylko jako test -natomiast gdyby zadziałało no to pole do popisu dla bieglejszych w tej materi.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  28 maja 2014, 14:26
 zachodniopomorskie
#133032
arianm pisze:
PinkFloyd pisze: bo jest inna charakterystyka dawkowania paliwa, wyprzedzenia kąta wtrysku dla zimnego silnika
O tym pisałem kilka postów wyżej i Mettenos
Ja nie forsuje myśli na siłę ponieważ było by to bezcelowe i nie mam 100%go pomysła co zrobić
by było OK. Sugeruje jedynie że skupianie całej uwagi na rozruszniku i akumulatorze to taki
półśrodek . Te nastawy i dawki zależą od temperatur . Czy przełożenie wtyczki na drugi zimny czujnik temperatury było by wybawieniem z kłopotów -nie wiem i nie mam możliwości sprawdzić " narazie " gdyż maszyna moja funkcjonuje OK.
To przełożenie to tylko jako test -natomiast gdyby zadziałało no to pole do popisu dla bieglejszych w tej materi.
co za problem , bierzesz inny czujnik temp i wpinasz go pod kostkę i spsokujesz jakims arezolem na ok 10 sekund temp spadnie jego spokojnie ponizej 0st. Tylko czy ecu bierze info tylko z czujnika- oczywiscie ze nie jest jeszcze czujnik temp paliwa i zasysanego powietrza i od nich wszystko zależy.
By LeszekR -  28 maja 2014, 14:34
 wielkopolskie
#133033
darkownik pisze:Leszku, moze byc tez przeciez wada Twojego aku. Mam znajomych, ktorzy na BOSCHA aku jezdza 8 lat a sa tacy co tylko 5 lat.
Twoj konkretny egzemplarz moze byc slabszy seryjnie i tego nie bierzesz pod uwage. Wiem , ze to wszystko to tzw gdybanie ale nikt ni mowil ze bedzie latwo.
Dokładnie to tylko gdybanie. Raczej nie sądzę aby był jakos słabszy ma dopiero 3 lata. Z drugiej strony jak mam wydawać kolejne 400zł na kolejny akumulator to wole te pieniądze zainwestowac tym razem w rozrusznik. Kurde jak to śmiesznie brzmi, auto jak nowe mały przebieg, do tego "wielki" VW a tu takie chece. Wiem, może przesadzam, ale na dzień dzisiejszy musiałby stac się cud aby na nowo zaufać marce.
A u Ciebie jak z szarpnieciem?
By darkownik -  28 maja 2014, 18:53
 świętokrzyskie
#133062
W 2.0 tdi tego problemu chyba nie maja. Nasze silniki maja swoje zalety - zawsze wszyscy mowili mi - kupuj 1.9 tdi - jest najlepszy i niezawodny. Nie wiem tez jaki procent uzytkownkow 1.9 ma taki problem. Moze jestesmy malymi wyjatkami np.5% . Mysle Leszku, ze nie tracilbym tak szybko zaufania do marki. U innych producentow sa jeszcze wieksze cyrki z autami.
Choć czasami jak tak pomyślę to sie z Tobą zgodze , np. benzyna tsi w vw podobno duze problemy z rozrządem, 2.0 tdi najgorsze przed 2006 r , 170 koni 2.0 tdi - drogie awaryjne filtry cząstek itd, itd.....
U mnie nadal problem z dlugim kręceniem na ciepłym silniku, jakby sie pogorszylo od roku. I nie wiem, moze zmienie na zimę aku, mam chyba od nowosci jakis 66 ah , pali dobrze ale moze zaczne od niego. Walnięcie mam zato jakby mniejsze niz w z zeszlym roku. Tak jakby wraz z dluzszym kreceniem nieco osłabło to uderzenie ale jest. Na zimnym silniku oczywiscie wszystko super - na dotyk.
Pozdrawiam
By LeszekR -  28 maja 2014, 21:40
 wielkopolskie
#133085
unseen pisze:Nie maszjakiegos znajomego w sklepie motoryzacyjnym albo kogoś z nowym aku na podmiane, przeciez to tylko na rozgrzanie , próbę i wymiana spowrotem. Co do 2.0 to jest temat wszyscy słyszeli mało kto doświadczył !
Nie ma reguły kiedy szarpnie. Chyba ze zacznie uderzac za kazdym razem wtedy pomyśle o chwilowej podmianie. Byc moze uda mi sie na probe podmienic rozrusznik.
#133111
na 99% wymiana rozrusznika nic nie da, przerabiałem to, trzeba się przyzwyczaić że TTTM, aku po 3 latach uzytkowania ma o jakieś 30% gorsze parametry rozruchowe /chodzi mi o uderzenie/ niż nowy, nic nie jest wieczne a nasze PD niestety potrzebują dużego uderzenia podczas rozruchu, zastanawiające jest też to że nie wszystkie mają ten problem, Touran BXE z 2007 z przebiegiem 220kkm ma aku od nowości i to 61Ah i nie szarpie. Ja tam przestałem się przejmować
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 54