Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By LeszekR -  06 paź 2011, 7:20
 wielkopolskie
#50842
Tysonq pisze:Pojeździłem kilka dni na nowej baterii i muszę stwierdzić, że jest zdecydowana różnica. Od założenia ani razu nie szarpnął mi tak na poważnie, jak to miało miejsce wcześniej :)

Cieszymy się. Teraz pozostaje mieć nadzieje że problem nie wróci, wiec wszystkie oczy kierujemy na naszego pioniera w tej kwestii :wink:
By sid502 -  19 gru 2011, 22:09
 śląskie
#57359
witam
widzę że wątek dawno nie odwiedzany i nie do końca rozwiązany problem ciężkiego rozruchu na ciepłym silniku
ja również miałem tego typu dolegliwości w przeszłości w mk4 obecnie w piąteczce
oba problemy zostały rozwiązane a mianowicie:
w poprzednim modelu również 1,9 TDI niestety ze względu na sporawy przebieg (320tyś) i co za tym idzie nadmierne zużycie nie obeszło się bez korekty mapy paliwowej (ostateczność)
natomiast w mojej obecnej pszczółce również nosiłem się z zamiarem korekty mapy aby poprawić odpalanie na ciepłym silniku i miałem to zrobić razem z wirusem ale po rozmowie z zaprzyjaźnionym mechanikiem postanowiłem posłuchać jego objaśnienia i rady która brzmiała następująco:
w gamie silników vw wprowadził skromne dawki rozruchowe w mapach paliwowych celem ochrony koła dwumasowego i wszystko jest Ok aż do czasu kiedy zużyciu ulegną podzespoły silnika oraz jego osprzętu a co za tym idzie pogarszanie odpalania na ciepłym silniku ma na to wpływ
1-zuzycie akumulatora, mniejszy prąd rozruchu
2-zuzycie rozrusznika mniejsze obroty, zapotrzebowanie na większy prąd rozruchu
3-zmniejszenie dawki rozruchowej przez sterownik z uwagi na ciepły silnik
a jak wiemy jeśli silnik nie osiągnie odpowiedniej prędkości obrotowej przy rozruchu i nie dostanie odpowiedniej dawki paliwa to nie zapali a jeśli już to z trudem
zaproponował aby poszukać przyczyny która w większości przypadków tkwi w akumulatorze i rozruszniku

w moim przypadku zacząłem od akumulatora i podmieniłem na próbę na taki
http://allegro.pl/akumulator-centra-fut ... 33064.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jak na widocznym przykładowym linku, aku pożyczyłem od mojego ojca z seata też TDI 1,9
jest to oczywiście przykładowy akumulator jaki ja zastosowałem ale oczywiście może być inny najważniejsze aby był w miarę młody i sprawny i posiadał prąd rozruchu co najmniej 700A
wynik - nieznaczna poprawa ale szału nie było
oczywiście przy podmianie aku proponuje sprawdzić połączenia elektryczne które lubią przyśniedzieć i pogorszyć przepływ prądu, nie zaszkodzi profilaktycznie przeczyścić tyczy sie przede wszystkim połączenia masy z karoserią i klemy

następnie zabrałem się za rozrusznik
po wymontowaniu i rozebraniu na cześci nie zauważyłem nadmiernego zużycia jego elementów ale za poradą zaprzyjaźnionego mechanika dokonałem wymiany szczotek wraz ze szczotko trzymaczem i tulejek
po złożeniu do kupy jazda próbna zagrzanie silnika i próba odpalenia na ciepłym
i miłe zaskoczenie, dolegliwość ustąpiła w 90% :D

wiec myślę że warto zacząć od aku i rozrusznika gdyż może to być główną przyczyną a nie od razu korygować mapy niepotrzebnie zwiększając dawkę rozruchową i maskując prawdziwą przyczynę (co prawda koncern vw popełnił gafę pozostawiając zbyt małą tolerancję dawek rozruchowych pod względem zużycia podzespołów silnika) ale jak wspomniałem wcześniej u mnie udało się to wyeliminować w 90% regenerując rozrusznik, myślę że nie jest to odosobniony przypadek
By sbstg -  21 gru 2011, 7:48
 pomorskie
#57482
sid502 pisze:witam
widzę że wątek dawno nie odwiedzany i nie do końca rozwiązany problem ciężkiego rozruchu na ciepłym silniku
ja również miałem tego typu dolegliwości w przeszłości w mk4 obecnie w piąteczce
oba problemy zostały rozwiązane a mianowicie:
w poprzednim modelu również 1,9 TDI niestety ze względu na sporawy przebieg (320tyś) i co za tym idzie nadmierne zużycie nie obeszło się bez korekty mapy paliwowej (ostateczność)
natomiast w mojej obecnej pszczółce również nosiłem się z zamiarem korekty mapy aby poprawić odpalanie na ciepłym silniku i miałem to zrobić razem z wirusem ale po rozmowie z zaprzyjaźnionym mechanikiem postanowiłem posłuchać jego objaśnienia i rady która brzmiała następująco:
w gamie silników vw wprowadził skromne dawki rozruchowe w mapach paliwowych celem ochrony koła dwumasowego i wszystko jest Ok aż do czasu kiedy zużyciu ulegną podzespoły silnika oraz jego osprzętu a co za tym idzie pogarszanie odpalania na ciepłym silniku ma na to wpływ
1-zuzycie akumulatora, mniejszy prąd rozruchu
2-zuzycie rozrusznika mniejsze obroty, zapotrzebowanie na większy prąd rozruchu
3-zmniejszenie dawki rozruchowej przez sterownik z uwagi na ciepły silnik
a jak wiemy jeśli silnik nie osiągnie odpowiedniej prędkości obrotowej przy rozruchu i nie dostanie odpowiedniej dawki paliwa to nie zapali a jeśli już to z trudem
zaproponował aby poszukać przyczyny która w większości przypadków tkwi w akumulatorze i rozruszniku

w moim przypadku zacząłem od akumulatora i podmieniłem na próbę na taki
http://allegro.pl/akumulator-centra-fut ... 33064.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
jak na widocznym przykładowym linku, aku pożyczyłem od mojego ojca z seata też TDI 1,9
jest to oczywiście przykładowy akumulator jaki ja zastosowałem ale oczywiście może być inny najważniejsze aby był w miarę młody i sprawny i posiadał prąd rozruchu co najmniej 700A
wynik - nieznaczna poprawa ale szału nie było
oczywiście przy podmianie aku proponuje sprawdzić połączenia elektryczne które lubią przyśniedzieć i pogorszyć przepływ prądu, nie zaszkodzi profilaktycznie przeczyścić tyczy sie przede wszystkim połączenia masy z karoserią i klemy

następnie zabrałem się za rozrusznik
po wymontowaniu i rozebraniu na cześci nie zauważyłem nadmiernego zużycia jego elementów ale za poradą zaprzyjaźnionego mechanika dokonałem wymiany szczotek wraz ze szczotko trzymaczem i tulejek
po złożeniu do kupy jazda próbna zagrzanie silnika i próba odpalenia na ciepłym
i miłe zaskoczenie, dolegliwość ustąpiła w 90% :D

wiec myślę że warto zacząć od aku i rozrusznika gdyż może to być główną przyczyną a nie od razu korygować mapy niepotrzebnie zwiększając dawkę rozruchową i maskując prawdziwą przyczynę (co prawda koncern vw popełnił gafę pozostawiając zbyt małą tolerancję dawek rozruchowych pod względem zużycia podzespołów silnika) ale jak wspomniałem wcześniej u mnie udało się to wyeliminować w 90% regenerując rozrusznik, myślę że nie jest to odosobniony przypadek
Daj znać, czy za jakiś czas dolegliwość nie "wróci"

Sensownie przeprowadzona korekta map uwalnia całkowicie od tej dolegliwości, zajmuje mniej czasu (to moja opinia)
By remik71 -  21 gru 2011, 8:45
 -------
#57486
cyt: Daj znać, czy za jakiś czas dolegliwość nie "wróci"

Sensownie przeprowadzona korekta map uwalnia całkowicie od tej dolegliwości, zajmuje mniej czasu (to moja opinia)


Święta prawda. Jak ktoś chce bawić się w wymianę aku, remont rozrusznika, to niech to robi (systematycznie).
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 gru 2011, 11:47
 pomorskie
#57504
remik71 pisze:cyt: Daj znać, czy za jakiś czas dolegliwość nie "wróci"

Sensownie przeprowadzona korekta map uwalnia całkowicie od tej dolegliwości, zajmuje mniej czasu (to moja opinia)


Święta prawda. Jak ktoś chce bawić się w wymianę aku, remont rozrusznika, to niech to robi (systematycznie).

Generalnie nasze golfiki z reguły trapią dwie kwestie: pierwsza to ciężkie odpalanie ciepłego silnika i druga szarpanie/rzucanie silnikiem podczas rozruchu

mój jest od 4 lat po korekcie map i nadal jest OK, z tym rozrusznikiem to średnio się zgadzam zwłaszcza w aucie jednorocznym z przebiegiem rzędu 10 tyś km gdzie już zaczyna pojawiać się problem ciężkiego odpalania na ciepłym - gdzie tu mowa o zużyciu?!

Druga sprawa - korekta mapy nie uwolniła mojego golfa od szarpania podczas rozruchu dopiero wymiana aku na taki z wyższym prądem rozruchowym
By sbstg -  21 gru 2011, 14:21
 pomorskie
#57523
mettenos pisze:
remik71 pisze:cyt: Daj znać, czy za jakiś czas dolegliwość nie "wróci"

Sensownie przeprowadzona korekta map uwalnia całkowicie od tej dolegliwości, zajmuje mniej czasu (to moja opinia)


Święta prawda. Jak ktoś chce bawić się w wymianę aku, remont rozrusznika, to niech to robi (systematycznie).

Generalnie nasze golfiki z reguły trapią dwie kwestie: pierwsza to ciężkie odpalanie ciepłego silnika i druga szarpanie/rzucanie silnikiem podczas rozruchu

mój jest od 4 lat po korekcie map i nadal jest OK, z tym rozrusznikiem to średnio się zgadzam zwłaszcza w aucie jednorocznym z przebiegiem rzędu 10 tyś km gdzie już zaczyna pojawiać się problem ciężkiego odpalania na ciepłym - gdzie tu mowa o zużyciu?!

Druga sprawa - korekta mapy nie uwolniła mojego golfa od szarpania podczas rozruchu dopiero wymiana aku na taki z wyższym prądem rozruchowym

będę miał u siebie taki przypadek to po- eksperymentuję. Jak narazie trafiają się tylko jednostki z trudnością ciepłego bez rzucania. Złagodzę dawkę od początkowych obrotów rozrusznika.
Sposobów korekty map na ciepłym widziałem kilka... sam też mam sprawdzony sposób. Więc mo`ze znajdę na to radę.

Pozdrawiam
By sid502 -  21 gru 2011, 20:19
 śląskie
#57569
remik71 pisze:cyt: Daj znać, czy za jakiś czas dolegliwość nie "wróci"

Sensownie przeprowadzona korekta map uwalnia całkowicie od tej dolegliwości, zajmuje mniej czasu (to moja opinia)


Święta prawda. Jak ktoś chce bawić się w wymianę aku, remont rozrusznika, to niech to robi (systematycznie).

z pewnością po części masz rację bo jak pisałem na samym początku w mk4 również zrobiłem korektę map i wszystko było ok ale niestety zapłaciłem za to 400zł (około bo dokładnie nie pamiętam) a w obecnym tgz. remont rozrusznika wyniósł mnie 140zł więc jest to z pewnością różnica, co do nawrotu dolegliwości to z pewnością masz rację bo skoro raz zużył sie rozrusznik to sprawnościowa po jakimś czasie zużyje się ponownie a mapy po korekcie same się nie przestawia ale w moim przypadku zużycie to i problemy z tym związane wynikły po około 100tyś. więc jeśli po moim remoncie rozrusznika wytrzyma on drugie tyle to z pewnością pozostanę przy tej metodzie a jeśli nie to na pewno rozwarze korektę map tak jak to zrobiłem w poprzednim modelu golfa.
ja absolutnie nie jestem przeciwnikiem korekty map jedynie opisałem sposób (wg. mnie tańszy) co do usunięcia dolegliwości ciężkiego odpalania
a opinie i decyzję na tan temat pozostawiam innym
pozdrawiam
By endriu -  17 sty 2012, 17:37
 -------
#59967
witam ,według mnie jeżeli pali gorzej i szarpie na ciepłym to tylko wgranie korekty map startowych ,miałem to samo i od razu pomogło pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  17 sty 2012, 17:53
 pomorskie
#59969
endriu pisze:witam ,według mnie
wg ciebie moze i tak :D ale wielu ludziom mapy pomagają tylko na ciężkie odpalanie ale nie na szarpanie, wystarczy zapoznać się z całym tym tematem a nie odnośić się tylko do kilku ostatnich postów :wink:
By dłoniu -  26 lut 2012, 21:33
 -------
#63868
Panowie u mnie też pomogła wymiana akumulatora lecz od paru dni nastąpiło drganie samochodu na 5 i 6 biegu skrzynia dsg przy prędkości ok. 90-100 km/h I teraz nie wiem czym jest to spowodowane czy to dwumasa???
By skandal12 -  08 mar 2012, 20:10
 zachodniopomorskie
#64924
ja tam stawiam na dwumas (u mnie od 30 tysi temu słychać go jak se tam sprężynki strzelają :P ale już na wiosne wymiana dwumasu ) no i aku ale zima była za słaba żeby to stwierdzić :)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 54