Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By LeszekR -  25 maja 2014, 11:29
 wielkopolskie
#132631
Tomecki1 pisze:Ale czy po wymianie akumulatora na nowy nie miałeś tych uderzeń już?
Przez 3 lata nic a nic, zapomniałem o sprawie :pepsi: . Zdarzały mu się jakieś tam nerwowe odpalenia ale bez porównania z tym co było kiedyś!Teraz jak juz szarpnie to raczej nie mocno kiedyś tak potrafił uderzyć ze za pierwszym razem nie odpalał. Wielu osobom bardzo mocny aku(większy niż standardowy) pomógł, również na naszym forum. Ja chyba należę do tych z największym stażem, wielu z nas wymieniało aku ciekaw jestem czy u nich usterka powraca.
By LeszekR -  27 maja 2014, 20:36
 wielkopolskie
#132930
Już dziś mogę Wam powiedzieć ze podniesienie dawki do 50 g...o dało :ireful:!!!!
Dzisiejszy dzień w Wlkp był dość ciepły temp 26-27 stopni no i już pierwszy odpał na gorąco rozwalił mnie totalnie :ireful: Im cieplej tym gorzej, wystarczyła burza i ochłodzenie do 16 stopni i już było znośnie. RĘCE MI OPADAJĄ BRAKUJE MI CHĘCI żadne moje wcześniejsze auto tak mnie nie wkurzało :ireful: Aż sam sie dziwie ze to pisze, ale naprawdę jestem zrezygnowany na maxa.

Analizuję, analizuje i co... myśle sobie no dobra może dwumas siada. No dobra, ale jak to może być dwumas skoro w ogóle go nie słychać to raz, a dwa dlaczego nie uderza jak jest chłodno na dworze lub silnik zimny????????????I dlaczego nie uderzał jak aku był nowy????
Dobra, myślę sobie może poduszki silnika, no ale jak co???? dlaczego nie stuka cały czas :ireful: i podobnie jak wyżej dlaczego nie szarpał jak aku było nowe????
Dwa powyższe stwierdzenia mają wspólny mianownik AKUMULATOR i kręcenie rozrusznikiem i tu musi być przyczyna, bo jak wytłumaczyć to że 3 lata było ok, a teraz jest coraz gorzej?I teraz co mam nowy aku kupować???To bez sensu!!!
Jedyne co mi przychodzi na myśl i w tym upatruje ostatnią szansę to wymiana rozrusznika.... kurde po 80 tyś przebiegu I co na jak długo pomorze? :ireful: :laugh: DAS AUTO :ireful: :laugh:
Awatar użytkownika
By Manios -  27 maja 2014, 20:58
 pomorskie
#132936
Leszek, nie denerwuje się :) , chociaż wcale się Tobie nie dziwie, ale szkoda zdrowia.
- u mnie dwumas wraz ze sprzęgłem nowy i też przy odpalaniu szarpał
- im słabsze aku tym mocniej
- teraz przyszły cieplejsze dni i wszystko hula jak należy, mimo iż podczas zimy znów się zaczęły przeboje, aku ma rok
- więc wychodzi na to że to wina prądu, tak mi się wydaje, choć elektrykiem nie jestem.
- gdybyś dziś wstawił nowy aku to na 100% odpalałby Ci jak należy, więc co się dzieje że te aku tak szybko się wykańczają u nas?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 maja 2014, 21:20
 pomorskie
#132941
@LeszekR ja na szczęście mam spokój od ponad dwóch lat od wymiany aku jak na na razie, może dobrze żeby sie wypowiedzieli tjunerzy piszący na naszym forum, może miałoby wpływ na poprawę zmiana softu w ECU pod kątem podwyższenia RPM przy którym następuje zapłon albo może odwrotnie - wcześniej, może wówczas łagodniej by się to odbywało, nie wiem czy jest taka możliwość w dieslu, nie wiem tak gdybam, nie znam się na tym
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  27 maja 2014, 21:42
 zachodniopomorskie
#132950
na seryjnym aku 64ah też tak miałem ale nie zawsze , teraz mam 77ah, prąd rozruchowy 770A i ani razu w tdi od 3 lat tego objawu, wiec cos z tym jest, zastanawia mnie czy ktoś ma tez tak na podniesionej dawce rozruchowej na ciepło przez tunera jak na ciepło słabo palił.
By maverick -  27 maja 2014, 22:03
 lubelskie
#132957
LeszekR pisze:Już dziś mogę Wam powiedzieć ze podniesienie dawki do 50 g...o dało :ireful:!!!!
Dzisiejszy dzień w Wlkp był dość ciepły temp 26-27 stopni no i już pierwszy odpał na gorąco rozwalił mnie totalnie :ireful: Im cieplej tym gorzej, wystarczyła burza i ochłodzenie do 16 stopni i już było znośnie. RĘCE MI OPADAJĄ BRAKUJE MI CHĘCI żadne moje wcześniejsze auto tak mnie nie wkurzało :ireful: Aż sam sie dziwie ze to pisze, ale naprawdę jestem zrezygnowany na maxa.

Analizuję, analizuje i co... myśle sobie no dobra może dwumas siada. No dobra, ale jak to może być dwumas skoro w ogóle go nie słychać to raz, a dwa dlaczego nie uderza jak jest chłodno na dworze lub silnik zimny????????????I dlaczego nie uderzał jak aku był nowy????
Dobra, myślę sobie może poduszki silnika, no ale jak co???? dlaczego nie stuka cały czas :ireful: i podobnie jak wyżej dlaczego nie szarpał jak aku było nowe????
Dwa powyższe stwierdzenia mają wspólny mianownik AKUMULATOR i kręcenie rozrusznikiem i tu musi być przyczyna, bo jak wytłumaczyć to że 3 lata było ok, a teraz jest coraz gorzej?I teraz co mam nowy aku kupować???To bez sensu!!!
Jedyne co mi przychodzi na myśl i w tym upatruje ostatnią szansę to wymiana rozrusznika.... kurde po 80 tyś przebiegu I co na jak długo pomorze? :ireful: :laugh: DAS AUTO :ireful: :laugh:
To podnies do 100.
Jak nic to nie da,to cofniesz z powrotem.
Co masz do stracenia.
A do ilu tam sie da,bo nie pamietam,do 300 chyba?
By arianm -  27 maja 2014, 22:09
 mazowieckie
#132961
Stan akumulatora napewno ma znaczenie i nic odkrywczego w tym nie ma . Zastanawiającym jest fakt
że na tym samym akumulatorze i w tym samym aucie pali na zimnym a kłopoty zaczynają się na ciepłym .
Z dieslami mam doczynienia od niepamiętnych czasów i zawsze było na odwrót -mam na myśli trudności ,
jeżeli były - podczas mrozów .
Wracając do interesującego nas tematu wychodzi na to że nastawy silnika do rozruchu ustawiają się inaczej
dla silnika zimnego i inaczej do ciepłego .Pisał o tym wcześniej Mettenos .
Temperatura otoczenia zmienia się stosunkowo niewiele w porównaniu do temperatury silnika.
Tak więc może rozwiązaniem byłby swego rodzaju przycisk którym powodowało by się oszukanie
" mądrości " silnika że silnik ciepły jest zimny .
Jak to zrobić w wersji użytkowej nie wiem - natomiast doświadczalnie należało by mieć drugi czujnik
temperatury poza silnikiem ( żeby nie był rozgrzany ) przepiąć wtyczke na niego i ????????

Znając życie okaże się że czujnków jest więcej , mających wpływ na nastawy i trudno będzie
taką próbę przeprowadzić , niemniej ciekaw bym był jaki to dało by efekt
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 maja 2014, 22:15
 pomorskie
#132964
PinkFloyd pisze: zastanawia mnie czy ktoś ma tez tak na podniesionej dawce rozruchowej na ciepło przez tunera jak na ciepło słabo palił.
ja tak miałem w Mk5 BRU, długo kręcił na ciepłym i szarpał, wymiana dwumasu /wyklekotany był na maksa/ oczywiście nic nie dała, mapy u tjunera zrobiłem - oczywiście na ciepłym zaczął palić na dotyk ale uderzenie zwłaszcza na ciepłym pozostało, dopiero wymiana aku pomogła
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 54