Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By macoss -  17 wrz 2011, 9:55
 -------
#49973
zostaje szukać dalej, w moim przypadku to dziwna sprawa bo auto bo nocnym postoju, rano, odpala od strzału bez żadnego szarpnięcia, następne odpalenia w ciągu dnia to już nieprzyjemna sprawa:) Jeśli uda mi się coś więcej ustalić to będę informował.
By furbs -  17 wrz 2011, 10:27
 -------
#49976
macoss pisze:zostaje szukać dalej, w moim przypadku to dziwna sprawa bo auto bo nocnym postoju, rano, odpala od strzału bez żadnego szarpnięcia, następne odpalenia w ciągu dnia to już nieprzyjemna sprawa:) Jeśli uda mi się coś więcej ustalić to będę informował.
mapy startowe paliwa masz do poprawki - było o tym naście razy na forum, szukaj...

tu masz cos na ten temat:
http://www.auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3 ... f=3&t=3387" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
By macoss -  17 wrz 2011, 13:08
 -------
#49977
nie muszę szukać bo temat przerobiłem dogłębnie, nie mam problemu z długim kręceniem kluczykiem tylko z mocnym szarpnięciem przy rozruchu. Gdyby to były mapy to auto po porannym normalnym rozruchu, zrobieniu kilku kilometrów, odstaniu 4 godzin zapalałoby poprawnie, a tak nie jest.
By macoss -  18 wrz 2011, 10:48
 -------
#50007
Byłem wczoraj u speca od TDI, który podłączył się pod komputer, okazało się, że dawka startowa już była podnoszona. Fabrycznie jest wartość 0, ja miałem podniesioną do 3. Podniósł mi do 4 i oznajmił że to wada fabryczna golfów i A3 z tymi silnikami, objawiająca się długim kręceniem kluczykiem lub właśnie dziwnym szarpnięciem przy odpalaniu kiedy silnik osiągnie temp. 60 stopni. Stwierdził też, że mój rozrusznik jest sprawny i winne może być koło dwumasowe, odpalanie auta po nocnym postoju jest melodią dla ucha wiec ja wykluczam koło dwumasowe. Pomysł z wymianą akumulatora na taki z większą mocą rozruchową przyjął z małym entuzjazmem i oznajmił, że jeśli już by pomogło to nie na długo.

Reasumując: po podniesieniu dawki startowej do wartości 4 i wymianie akumulatora na boscha z wiekszą mocą rozuchową, poprawiło lekko start przy niezbyt rozgrzanym lub zimnym aucie (szarpnięcie jest mniej odczuwalne) ale nie rozwiązało problemu, przy 90 stopniach szarpnięcie/uderzenie nadal występuje:/
By darkownik -  18 wrz 2011, 18:39
 świętokrzyskie
#50052
No właśnie, najgorzej z odpalaniem przy rozgrzanym silniku. Zauważyłem, że najgorzej jest kiedy auto z rozgrzanym silnikiem postoi kilka minut, i wtedy jest u mnie szarpniecie oraz dłuzsze kręcenie rozrusznikiem. Im zimniejszy silnik tym szarpniecie mniejsze lub nie ma go wcale !!!
Chyba spróbuję z tym akumulatorem na nowy.
Pozdrawiam
By maverick -  18 wrz 2011, 19:24
 lubelskie
#50053
macoss pisze:Byłem wczoraj u speca od TDI, który podłączył się pod komputer, okazało się, że dawka startowa już była podnoszona. Fabrycznie jest wartość 0, ja miałem podniesioną do 3. Podniósł mi do 4 i oznajmił że to wada fabryczna golfów i A3 z tymi silnikami, objawiająca się długim kręceniem kluczykiem lub właśnie dziwnym szarpnięciem przy odpalaniu kiedy silnik osiągnie temp. 60 stopni. Stwierdził też, że mój rozrusznik jest sprawny i winne może być koło dwumasowe, odpalanie auta po nocnym postoju jest melodią dla ucha wiec ja wykluczam koło dwumasowe. Pomysł z wymianą akumulatora na taki z większą mocą rozruchową przyjął z małym entuzjazmem i oznajmił, że jeśli już by pomogło to nie na długo.

Reasumując: po podniesieniu dawki startowej do wartości 4 i wymianie akumulatora na boscha z wiekszą mocą rozuchową, poprawiło lekko start przy niezbyt rozgrzanym lub zimnym aucie (szarpnięcie jest mniej odczuwalne) ale nie rozwiązało problemu, przy 90 stopniach szarpnięcie/uderzenie nadal występuje:/
Podniesienie dawki startowej na 4 to tak jak bys jej wcale nie podniosł.Tam jest tolerancja od 0 do 100.Ustaw na 40 albo 50.
By macoss -  18 wrz 2011, 19:31
 -------
#50055
darkownik pisze: Chyba spróbuję z tym akumulatorem na nowy.
Pozdrawiam
w moim przypadku wymiana akumulatora nic nie dała, więc proponuje sprawdzić przed zakupem bo ja mam dwa sprawne!
Podniesienie dawki startowej na 4 to tak jak bys jej wcale nie podniosł.Tam jest tolerancja od 0 do 100.Ustaw na 40 albo 50.
oj nie wiem czy się nie pomyliłeś, mechanik z dużym doświadczeniem zapewniał, że podniesienie dawki o 6 jednostek to jest bardzo dużo i nie poleca tak dużej wartości, nawet sprawdzaliśmy testowo z wartością 7 i auto odpalało gorzej.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  18 wrz 2011, 20:34
 pomorskie
#50064
maverick pisze:
Podniesienie dawki startowej na 4 to tak jak bys jej wcale nie podniosł.Tam jest tolerancja od 0 do 100.Ustaw na 40 albo 50.

chciałbym zauważyć że zmiana mapy nie wiąże się z jakąkolwiek zmianą wartości w kanale 01 w sterowniku silnika, u mnie przed jak i po zmianie mapy w kanale 01 było i pozostała wartość zero /0/, w kanale 01 zmieniamy dawkę paliwa wykorzystywaną w czasie jazdy która być może ma pośrednio jakiś pozytywny wpływ na rozruch
By macoss -  18 wrz 2011, 21:54
 -------
#50078
mettenos pisze: chciałbym zauważyć że zmiana mapy nie wiąże się z jakąkolwiek zmianą wartości w kanale 01 w sterowniku silnika, u mnie przed jak i po zmianie mapy w kanale 01 było i pozostała wartość zero /0/, w kanale 01 zmieniamy dawkę paliwa wykorzystywaną w czasie jazdy która być może ma pośrednio jakiś pozytywny wpływ na rozruch
Jeśli faktycznie jest tak jak piszesz to nie pozostaje nic innego jak przybić pione mojemu mechanikowi!
By Mariusz1979 -  19 wrz 2011, 19:49
 -------
#50130
maccos a czy u ciebie to szarpanie (uderzenie) wystepuje cały czas czy tylko nieraz. Mam nadzieje ze sobie poradzisz z problemem bo wiem jak to bardzo wkurza. Ja tez próbowałem chyba wszytskiego i gdzie ja nie byłem. Po wymianie aku narazie mam spokoj chociaz dzisiaj lekkie szarpniecie odczułem. Nie jest to co było ale jednak sie pojawilo i podejrzewam ze jak z upływem czasu jak aku bedzie sie zuzywał objaw bedzie powracał. Narazie zyje chwilą. Pozdrawiam
By kuba94 -  19 wrz 2011, 20:05
 pomorskie
#50131
Jeden z mechaników kiedyś w ASO jak zapytałem z ciekawości co z tym zrobi ( na szczęście jeszcze nie mam ) powiedział że trzeba regenerować rozrusznik coś tam sie ponoć wyciera a aku nowy poprawia na jakiś czas ale na prawdę czy to działa nie wiem nie sprawdzałem jeszcze bo u mnie ok
By maverick -  19 wrz 2011, 21:25
 lubelskie
#50136
mettenos pisze:
maverick pisze:
Podniesienie dawki startowej na 4 to tak jak bys jej wcale nie podniosł.Tam jest tolerancja od 0 do 100.Ustaw na 40 albo 50.

chciałbym zauważyć że zmiana mapy nie wiąże się z jakąkolwiek zmianą wartości w kanale 01 w sterowniku silnika, u mnie przed jak i po zmianie mapy w kanale 01 było i pozostała wartość zero /0/, w kanale 01 zmieniamy dawkę paliwa wykorzystywaną w czasie jazdy która być może ma pośrednio jakiś pozytywny wpływ na rozruch
Oczywiscie ze zmiana wartosci w kanale 01 to jest tylko taki pólsrodek ktory ma pozytywny wplyw na rozruch.Jednakze nie kosztuje on absolutnie nic w porownaniu do wgrania nowych map startowych.
By macoss -  19 wrz 2011, 22:46
 -------
#50141
Mariusz1979 pisze:maccos a czy u ciebie to szarpanie (uderzenie) wystepuje cały czas czy tylko nieraz.
No właśnie bardzo dziwne jest to, że po nocnym postoju auto odpala jak marzenie, bez żadnego szarpnięcia, wystarczy przejechać parę kilometrów zostawić auto na 4 godziny i przy następnym odpaleniu już jest spore uderzenie/szarpnięcie:/ dużo mechaników wskazuje na koło dwumasowe ale dla mnie to jest nie logiczne bo musiałoby oznaczać, że rano dwumasa jest sprawna a w ciągu dnia nie:)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 54