Strona 15 z 54

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 19 maja 2011, 21:10
autor: lupo4801
maverick pisze:Ja zrobiłem tak samo :mrgreen:
Z ciekawosci,na ile ustawiłes?

Początkowo 1 szarpało, 50 nie.

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 19 maja 2011, 22:12
autor: Mettenoos
maverick pisze:Ja zrobiłem tak samo :mrgreen:
to się podziel informacją w którym kanale to robiłeś

ps. dodam od siebie, że zmieniałem mapę bo ciężko palił na ciepłym /samą dawką nie dało się/ ale to nie wyeliminowało szarpnięcia :wink: więc jednoznaczne stawianie opinii jest niewskazane :wink:

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 20 maja 2011, 7:03
autor: maverick
Zmienilem ustawienia w 1 kanale,tam gdzie jest mozliwosc zmian od 0 do 300.
Ja wstawiłem 80.
Byc moze na cieplym nie zapala od 1/3 obrotu,jak fabrycznie nowy diesel,ale zapalanie naprawde sie poprawilo.
Na dobrą sprawe,wciaz jeszcze mozna wstawic wiekszą wartosc.Nie wiem tylko czy realne zuzycie paliwa nie wzrosło.Wedlug wskazan kompa jest tak samo jak przed wprowadzeniem zmian.
I najwazniejsze,wszystko to jest za darmo,bez placenia za zmiany map startowych. :mrgreen:

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 20 maja 2011, 13:10
autor: Mettenoos
dawka startowa jest w kanale 05 i jest nieregulowana, w kanale 01 jest dawka paliwa wykorzystywana w trakcie jazdy, być może ma jakiś tam wpływ na odpalanie, jeśli pomogło zwiększenie w kanale 01 a to czemu nie - jeśli nic nie kosztuje to warto spróbować i podłączyć VCDS-a

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 20 maja 2011, 20:17
autor: maverick
Naprawde pomogło.Sam sie dziwie,ale tak jest.Co prawda,u mnie palenie na cieplym nie bylo az tak dokuczliwe,ale trzeba bylo krecic dluzej.
Musze tylko sprawdzic czy spalanie nie wzrosło.
Wedlug kalkulatora,a nie komputera. :mrgreen:

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 21 maja 2011, 15:01
autor: krisv
Mettenos wstaw prosze opis w watku VCDS jak i co sie zmienia w celu polepszenia rozruchu.

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 21 maja 2011, 20:59
autor: Mettenoos
krisv pisze:Mettenos wstaw prosze opis w watku VCDS jak i co sie zmienia w celu polepszenia rozruchu.
w zasadzie już jest, tylko lekko zmodyfikuję, choć u mnie nie zdało egzaminu

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 21 maja 2011, 21:08
autor: krisv
mettenos pisze:
krisv pisze:Mettenos wstaw prosze opis w watku VCDS jak i co sie zmienia w celu polepszenia rozruchu.
w zasadzie już jest, tylko lekko zmodyfikuję, choć u mnie nie zdało egzaminu

Dziekuje :)

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 21 maja 2011, 21:30
autor: LeszekR
mettenos pisze:
krisv pisze:Mettenos wstaw prosze opis w watku VCDS jak i co sie zmienia w celu polepszenia rozruchu.
w zasadzie już jest, tylko lekko zmodyfikuję, choć u mnie nie zdało egzaminu

Czyli na razie teoria z akumulatorem jest najbliższa rozwiązania sprawy :wink:

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 21 maja 2011, 21:34
autor: Mettenoos
LeszekR pisze:
Czyli na razie teoria z akumulatorem jest najbliższa rozwiązania sprawy :wink:
leszek, każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie, nie mogę powiedzieć a tym bardziej zapewnić kogokolwiek, że jak wymieni aku to na 100% walnięcia i szarpnięcia podczas rozruchu ustąpią, u mnie ustapiły, i u kilku forumowiczów również, na forum skody czytałem również o kilku przypadkach gdzie pomogło, na forum golfa też, trzeba chwytać się każdej deski ratunku która może pomóc, bo te szarpnięcia są upiorne /były/

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 22 maja 2011, 8:14
autor: LeszekR
mettenos pisze:
LeszekR pisze:
Czyli na razie teoria z akumulatorem jest najbliższa rozwiązania sprawy :wink:
leszek, każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie, nie mogę powiedzieć a tym bardziej zapewnić kogokolwiek, że jak wymieni aku to na 100% walnięcia i szarpnięcia podczas rozruchu ustąpią, u mnie ustapiły, i u kilku forumowiczów również, na forum skody czytałem również o kilku przypadkach gdzie pomogło, na forum golfa też, trzeba chwytać się każdej deski ratunku która może pomóc, bo te szarpnięcia są upiorne /były/


W pełni się z Tobą zgadzam. Od czegoś trzeba zacząć, najlepiej od najbardziej prozaicznej przyczyny :wink:

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 25 maja 2011, 16:17
autor: RadekJurek5
Wczoraj wymieniłem akumulator i po szarpnięciu ani śladu. W moim przypadku to był za mały akumulator (61Ah) obecny Centra Futura 77Ah.

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 25 maja 2011, 20:31
autor: LeszekR
RadekJurek5 pisze:Wczoraj wymieniłem akumulator i po szarpnięciu ani śladu. W moim przypadku to był za mały akumulator (61Ah) obecny Centra Futura 77Ah.

No to jesteś kolejną osobą której akumulator załatwil sprawę :) Jaki miał prąd rozruchowy Twój stary akumulator?Obecny ma 760A tak?

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 25 maja 2011, 20:36
autor: pszczolek
Mój nowy aku ma 90Ah 880 EN stary 65 Ah byl moim zdaniem za maly :P
Spokojnie sie doładowuje podczas mojej jazdy :)

Re: Szarpnięcie przy ciepłym silniku

: 30 maja 2011, 21:21
autor: LeszekR
Panowie nie chce popadać w nadmierną euforię, ale dziś wymieniłem akumulator na nowy i..............ani razu nie dało się usłyszeć szarpnięcia/uderzenia ani na ciepłym ani na zimnym silniku. Prawdziwą próbę co prawda wykonam w czwartek podczas dłuższej trasy, ale dzis po dość intensywnych testach jestem optymistycznie nastawiony :D Aaa zauważam tez po wymianie baterii prace rozrusznika tzn słyszę kiedy "ląduje" wcześniej tego nie było. Tak jak pisałem wyżej będę testował dalej i na pewno dam Wam znać czy ostatecznie udało mi się pozbyć tego denerwującego uderzenia(odpukać na razie jest dobrze) :wink:
Szczególne podziękowania dla mettenosa :wink: za radę i cierpliwośc