Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By paweu -  30 paź 2013, 22:23
 podkarpackie
#109837
jaki to ma związek w rocznym czy dwuletnim aucie, które szarpie przy odpalaniu a rozrusznik ma "funkiel nówka nie śmigany"
O ile wiem to nie znajdziesz ani rocznego, anie dwuletnigo Golfa 5, a przecież o nim jest ten wątek.
Najmłodsze egzemplarze mają już 4 lub 5 lat i swoje przejechały.

Napisałem, że w moim przypadku pomogła regeneracja rozrusznika, Kropka.
By paweu -  31 paź 2013, 8:54
 podkarpackie
#109858
O ile wiem to nie znajdziesz ani rocznego, anie dwuletnigo Golfa 5, a przecież o nim jest ten wątek.

źle mnie zrozumiałeś albo niejasno napisałem, chodziło mi o to mój jako dwulatek z haczykiem już szarpał podczas rozruchu
Według mnie, w pierwszej kolejności trzeba się skupić na akumulatorze i rozruszniku, później mapy
Sam napisałeś, że u ciebie pomogła wymiana aku. A u mnie regeneracja rozrusznika, czyli duże znaczenia ma tutaj prędkość z jaką kręci rozrusznik
Może VW chciał zaoszczędzić kosztem jakości części i stąd te problemy, już w dwuletnim samochodzie
#109860
czytając ten temat i inne na kilku forach wniosek jest taki, że większośc problemów z szarpaniem to zbyt niski prąd rozruchu bez względu na wiek auta, z czasem tj. "starzeniem" się Mk5 częściej zapewne dochodzić będzie wina innych podzespołów jak choćby rozrusznik

temat rozpoczęto 18 lis 2008 a wówczas autka były relatywnie młode i niezużyte a problem już występował

najwazniejsze że w ten czy inny sposób uporałeś się z problemem, oby nieprędko powrócił
Awatar użytkownika
By grejf -  31 paź 2013, 20:27
 mazowieckie
#109903
problem z rozruchem na gorącym silniku jest na padniętym, lub brudnym czujniku położenia wałka rozrządu więc jeśli palił ok, a teraz jest błąd i "hehła" to wymieniać :) w niektórych 2.0 na walniętym czujniku w ogóle nie zapali odnotowane w skodzianach.
Ja do swojego brałem w iparts jakiś zamiennik za 140zł, 2lata już chodzi i ok.
Każdy przypadek z mozolnym rozruchem i waleniem jest indywidualny, lecz te 3 rzeczy są przyczyną - mapy, aku+ rozrusznik, czujnik położ wałka

Rozrusznik spuchnie z czasem od kręcenia na ciepłym + seryjnie za małe aku, małe rpm wału nawet przy naładowanym aku seryjnym i po zmianie map. To samo mają chryslery 2.5/2.8crd a serwis wymienia listwę główną za 5k zamiast aku :D , jak nie pomaga bardziej lotni regenerują zawor przelewowy na listwie i cyka. Też się pół świata z tym zmaga...
By e-klasa -  24 gru 2013, 11:14
 kujawsko-pomorskie
#113732
Witam mam nastepujacy problem wiem ze to inna marka ale tez z grupy vw chodzi dokladnie o pasata 2002r 1.9tdi 130k .Przejechane ma 290tys serwisowany do konca jestem 3 wlascielem zakupiony w polskim salonie vw.Problem jest nastepujacy odpalam samochod z rana jak jest zimny silnik i zaczyna szarpac silnikiem tak jakby przerywal obroty trzyma normalnie jak zalapie temperatury to jest juz ok sprawdzony byl na kompie na rozgrzanym silniku to nic niewykazalo wtryski ok cala reszta tez.Co moze byc nie tak prosze o porade ...dziekuje
By trzeci5 -  24 gru 2013, 13:06
 śląskie
#113739
sprawdź wtyczki na pompo wtryskach i okablowanie pod pokrywą zaworów,możesz też nieco przygiąć piny w wtyku PD żey połączenie było pewniejsze,po takim zabiegu zdarzało się że problem ustał :D
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 gru 2013, 14:59
 pomorskie
#113750
zrób odczyt z czujników temperatur na zimnym silniku przed odpaleniem, od wtyczek pompek prędzej obstawiam na problem z początkowym zasilaniem w paliwo, może uszczelniacze pompek, może coś z EGR się dzieje
By trzeci5 -  24 gru 2013, 22:39
 śląskie
#113773
e-klasa pisze:To czyli miales taki sam problem ???
ja osobiście nie ale robiłem takiego paska z takimi objawami i właśnie połączenie wtykowe na PD było winne
By dziadol -  04 sty 2014, 11:18
 kujawsko-pomorskie
#114489
Panowie a co sądzicie o takim czymś...??
Aktualnie u mnie problemu nie ma na odpalaniu i szarpaniu na ciepłym silniku...
Oowszem mam problem z odpalaniem ale na zimnym silniku...

Przy okazji wpadło mi to... =>> http://allegro.pl/zle-odpala-bmw-opel-o ... 67187.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Niewielka cena i myśle, ze to ściema..., ale opinie się przydadzą.

Pozdro...
By Mol -  12 mar 2014, 8:42
 pomorskie
#123368
Miałem problem z odpalaniem na ciepłym silniku już od 50 stopni musiałem go kręcić - po sprawdzeniu błąd czujnika położenia wałka przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem czujnik i pali na ciepłym tak dobrze jak na zimnym od pierwszego dotknięcia.A już myślałem że mapy będę musiał wgrać .... Pozdrawiam :D
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 54