Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 sie 2014, 22:20
 pomorskie
#139518
skąd masz to auto że lali taki olej? Osobiście przy najbliższej okazji bym zmienił na LM TT 4100
SILNIK BAG, BLF, BLP
· Pojemność 1.6 FSI: Pojemność układu smarowania 3,5 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość wymiany : Wymiana 15000 km / 12 miesiące
· Produkty : Top Tec 4200 5W-30
: Top Tec 4600 5W-30
: Top Tec 4100 5W-40
: Leichtlauf High Tech 5W-40
Awatar użytkownika
By Rumak -  09 sie 2014, 16:32
 pomorskie
#139558
A co proponujecie zalac do 2.0tdi AZV auto seryjnie bez dpf-a. Chodziło do tej pory na 5w30Castrol w trybie LL wymiana co 20tys . Czyli olej do tdi z DPF-em a ja go nie mam. Przeszedłem na 5w40Motula czy to dobra zmiana?? Zauwazyłem ze na 5w30 musiałem robic co kilka tys dolewke na 5w40 juz tego nie mam.
By mistasz -  09 sie 2014, 20:40
 opolskie
#139571
Rumak pisze:Przeszedłem na 5w40Motula czy to dobra zmiana?? Zauwazyłem ze na 5w30 musiałem robic co kilka tys dolewke na 5w40 juz tego nie mam.
Napewno lepiej teraz niż jak było. Stosuj wymianę co 15 tyś km.
Jak wymieniasz 2x do roku to na zimę daj 5W30 np. Statoil LazerWay LL 5W30
Awatar użytkownika
By Rumak -  10 sie 2014, 19:35
 pomorskie
#139670
Co do wymiany to ja oliwe zmieniam max co 10-12tys i chce pozostac przy 5w40 Motula predzej w 1.9 Ajm stosowałem i było ok. Ogolnie auto słuzy mi do zabawy bo na codzien mam inny dupowóz wiec nie robie kolosalnych przebiegów.
By mistasz -  10 sie 2014, 21:00
 opolskie
#139674
Ja leję z normą 505.01 i też miałem Motula, było na nim OK.
Następny był Amsoil AFL. Był naprawdę extra, lepszy od Motula, ale ostatnio podwyższyli w nim NOACK. Ma on deklarację producenta że spełnia 505.01.
Teraz dla odmiany wlałem Ravenol VMO. Wg parametrów wygląda całkiem, całkiem i cena chyba 130 zł. za 5 litrów w firmowym sklepie. Ten z kolei ma aktualną aprobatę VW. Oczywiście to są tylko moje wrażenie z użytkowania a nie fachowe opinie :P .
By Jaras1982 -  11 sie 2014, 18:25
 -------
#139744
Obecnie autko zalane Millers Motorsport 5w40 NT. Powiem szczerze ,że nie spodziewałem się tak dużej różnicy pomiędzy ostatnio zalanym olejem Castrol EDGE Sport 10W60 , gdzie auto w serii na hamowni miało 212Km i 291Nm. Po zalaniu oleju Millers wynik
219Km i 305Nm . Faktem okazały się testy oleju Millers Motosport NT jeżeli chodzi o możliwy przyrost mocy i momentu obrotowego.

Nadmienię , iż Golfik ma przelatane 269000 KM .

Co do brania oleju to dolewka 0,7L/7500km (co tyle zmieniam olej ze względu na styl mojej jazdy :cool: )
By Nastille -  14 sie 2014, 11:10
 dolnośląskie
#139949
Lukasz89 pisze:
mettenos pisze:
Nastille pisze:Do swojego cuda leje Castrol 5W30 z normą 504.
niepotrzebnie, lepszy będzie 5W40, w wyższych temperaturach będzie lepiej trzymał film olejowy
Nastille pisze:Taki mi polecili w serwisie i taki też lał poprzedni właściciel.
Pracowałem w ASO Fiata. Co bym klientowi nie powiedział na temat oleju, akcesoriów itp. to klient to łyka i patrzy na mnie jak na MISTRZA :laugh: często trzeba cos sprzedać bo hurtownia daje gratisy...ale to już inna bajka. :friends:

Ale spoko lej to co uważasz, na pewno z takich lekkich rozbieżności 5w30 czy 5w40 nic się nagle nie zepsuje. Chodzi tylko o dbanie o silnik wieloetapowo.

Leje taki jaki zalecał producent auta, a on chyba wie co lać do swojego produktu, mylę się?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 sie 2014, 11:30
 pomorskie
#139955
Nastille pisze: Leje taki jaki zalecał producent auta, a on chyba wie co lać do swojego produktu, mylę się?

właśnie przez "zalecenia" producenta mamy takie kupy jak zatarcia panewek, obracanie panewek, ogólne przyspieszone zużycie silnika bo klienta trzeba naciągnąć i skusić go do zakupu tanim serwisowaniem czyli 2 lata lub 30000 km :laugh: czasami lepiej nie stosować się do zaleceń producenta :D
Awatar użytkownika
By ducho -  15 sie 2014, 11:34
 lubelskie
#140012
Mam propozycję trochę odbiegającą od tematu ale nie całkiem :P, czy można by w tym temacie założyć sondę kto jaki olej używa w swoich gofrach, chodzi oczywiście o te najpopularniejsze najlepiej z widocznymi pozycjami kto na co głosował. W ten sposób można by zajrzeć w profil osoby i zobaczyć jaki ma silnik itd. Dobrze by było również podzielić na auta z DPF i bez. Nie do końca wiem czy taka możliwość jest na tym forum i czy każdemu się by to przydało mi osobiście by ułatwiło wybór :P. Pewnie padną odpowiedzi że trzeba sobie poczytać cały temat, no ale jak by było jakieś podsumowanie myślę że było by klarowniejsze .
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  15 sie 2014, 20:14
 pomorskie
#140045
Pomysł dobry, trzeba wytypować oleje, moje propozycje do ankiety to
1/ Liqui Moly TOP-TEC 4100 5W40 505.01
2/ Liqui Moly TOP-TEC 4200 5W30 504.00/507.00 /do DPF/
3/ Total Quarz Ineo MC3 5W40 505.01
4/ Total Quarz Ineo Long Life 5W30 504.00/507.00 /do DPF/
Awatar użytkownika
By ducho -  15 sie 2014, 20:28
 lubelskie
#140046
Czytając temat natknąłem się również na castrola i motula, myślę że ograniczając się do tych dwóch rodzai marek było by błędem im więcej tym lepiej ale bez przesady max 10 rodzajów - o ile tyle się znajdzie
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  15 sie 2014, 20:38
 pomorskie
#140047
ducho pisze: myślę że ograniczając się do tych dwóch rodzai marek było by błędem i
przecież napisałem że to moje propozycje, czekam na pozostałe :cool:

ducho pisze: ale bez przesady max 10 rodzajów - o ile tyle się znajdzie
można zamieścić pod jedną pozycją ten sam olej do i bez DPF np.

1/ Liqui Moly TOP-TEC 4100 5W40 505.01 oraz Liqui Moly TOP-TEC 4200 5W30 504.00/507.00 /do DPF/
2/ Total Quarz Ineo MC3 5W40 505.01 oraz Total Quarz Ineo Long Life 5W30 504.00/507.00 /do DPF/
By mistasz -  15 sie 2014, 20:51
 opolskie
#140048
Nie ma sensu taka ankieta. To tak samo jak kupno nowego auta kierując się tylko kolorem - kupię np. czarny bo najwięcej takich jeździ.
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 152