Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By czesiek -  29 sie 2012, 23:54
 dolnośląskie
#80602
Każdy silnik spalinowy spala olej, a ktoś kto studiuje budowe silnikow i o tym nie wie, powinien wyleciec ze studiów, skoro nie zna podstaw. Bez urazy ale jakis poziom wiedzy by sie przydał. Olej powinien odbierac temperature z rozgrzanych elementow, wiec nie wiem czy wyznacznikiem jakosci oleju jest jego temperatura, nie widziałem zadnego testu, zeby motul wpływal jakos specjalnie na zużycie silnika, czy mial jakas super odpornosc filmu olejowego. To takie moje 3 grosze :wink:
By stefan-16 -  30 sie 2012, 8:54
 -------
#80611
stefan-16 pisze:
stefdeath nie martw się moje GTI też dostaje po dupie i to regularnie. Nawet jak coś weźmie, to tyle że nie muszę dolewać.
Czesiek powiedz mi gdzie napisałem że SILNIKI nie biorą oleju?? :x Uczymy się czytać. Każdy silnik jest inny, inaczej dotarty itp. i to ma wpływ na zużycie oleju,Dobrze spala, ale każdy inaczej, jednemu weźmie więcej innemu mniej. np. jak miałem mk IV 1.9TDI AJM to od wymiany do wymiany brał ok 0,5l oleju i kontrolowałem to, natomiast w GTI nie dolałem ani razu a często sprawdzam jego stan. Druga sprawa tak jak pisał kolega wcześniej firmy samochodowe zabezpieczają się tym że piszą w książce że olej bierze olej ok 1l na 10000km. żeby mieć spokój. A dodam od siebie, że ze względu na normy które się pojawiają w sprawie emisji spali itp. producenci dążą do tego aby silniki nie brały oleju, oraz tak projektują silniki aby potrzebowały jak najmniejszej ilości oleju. Mógł bym tu referat o tym robić ale szkoda czasu.

Wracając jeszcze do oleju to nie raz było mówione że na Castrolu przy butowaniu silnika znacznie wzrasta temp oleju, było to pisane tu i wiele razy na SR.


Tak jak stefdeath pisał wcześniej to jest temat o Oleju a nie o tym czy komuś bierze olej czy nie więc niech ktoś zrobi porządek w temacie.
By GTI -  30 sie 2012, 9:51
 -------
#80617
Stefan-16 tak czy siak to masz straszne parcie na ten motul, a tak jak napisałeś że studiujesz silniki to naucz się pisać bardziej inżynieryjne słowa a nie "butowanie" i pochodne temu. Co to za wyraz butowanie, możesz zdefiniować ten wyraz? Ja wiem że era dzieci NEO i EMO trwa, ale taka pisownia jest naprawde żałosna.
Awatar użytkownika
By grejf -  27 wrz 2012, 13:47
 mazowieckie
#83325
mettenos ma rację bez DPF'a 505.01 Valvoline durablend, lub Motul Specifik są to tzw hydrokraty olejowe [505.00/505.01] a jeżeli motor ma LL ale jest bez DPF'a można śmialo lać daną aprobatę bez LL co 15kk.

Do zmodzonych polecam MILLERS OILS 5L CFS 5W40 NT MOTORSPORT. NanoDrive na PD

Do użytku w ostro eksploatowanych silnikach pojazdów, których producent zaleca olej 5w30.
Przewyższa wymagania API SM/CF oraz ACEA A3/B4.
Lepkość SAE 5w40
Gęstość przy 15 C 0,860
Lepkość kinematyczna w 100 C 14,0 cSt
Lepkość kinematyczna w 40 C 81,7 cSt
Indeks lepkości 177
Temperatura krzepnięcia <-30 C
Temperatura zapłonu >210 C
Lepkość na zimno przy -30C 6,600 cP

kosztuję swoje, ale #1.

LL nie polecam na 30kk, ostro reza wałeczki zrywa film olejowy już po 20kk. :(

Jeżeli chodzi o oleje z certyfikatem only Motul, Miler's, LiquiMoly, Valvoline sporo sporo taniej - uderzajcie do kolegi dzik na a4-klub. Szybkie wysyłki dobre porady, to hurtownia z tego co wiem. Mam nadzieję,ze to nie reklama sam brałem od niego kilka razy jak i setki jak nie tysiące osób, rabaty na filtry od razu.

np Motul specifik 5L za 140zł. Ja taki leje + dodatek nano-protec engine i 0 poboru oliwy [po bagnecie] niska temperatura oleju nawet do 15C* na upalaniu.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2012, 14:20 przez grejf, łącznie zmieniany 3 razy.
By martinolatino2 -  27 wrz 2012, 14:35
 -------
#83327
słuchacie .... chłop mnie zbajerował, zatrzepotał rzęsami :) i wziąłem
MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5w30 /504-507.00/- 160 złociszy odbiór osobisty:)
Rzekomo Castrol to ma niezłą reklamę i wszyscy to biorą. Parę innych marek pozachwalał ale MOTUL ....:)
....palce lizać!
Macie jakies doświadczenie z Motulem(palce lizać)

Marcin, golf 1.9 tdi kombi, bxc, 101tyś.
By orh -  27 wrz 2012, 15:27
 małopolskie
#83333
rutyn pisze:Filip przyznaj się!! Kupiłeś Castrola bo Dudek reklamuje.
Hahahanaa no jasne przeciez"żyję z prowizji...:)" . Castrola kupiłem i używam odkąd mam Gofra i jeżdzi nie mam problemów z nim żadnych a te 2-3 setkii miedzy wymianmi jak go mocno pogonie to jak DLA MNIE może być. Pali od kopa, nie dymi czy kopci silnik nie hałasuje nie kosztuje majątku taka średnia półka. Zresztą wymieniam go co 10-11 tys przebiegu razem z wkładem filtra oczywiście.

Oleju nie można wymieniać tylko za rzadko.. :D
Awatar użytkownika
By grejf -  27 wrz 2012, 15:40
 mazowieckie
#83334
orh pisze:
rutyn pisze:Filip przyznaj się!! Kupiłeś Castrola bo Dudek reklamuje.
Hahahanaa no jasne przeciez"żyję z prowizji...:)" . Castrola kupiłem i używam odkąd mam Gofra i jeżdzi nie mam problemów z nim żadnych a te 2-3 setkii miedzy wymianmi jak go mocno pogonie to jak DLA MNIE może być. Pali od kopa, nie dymi czy kopci silnik nie hałasuje nie kosztuje majątku taka średnia półka. Zresztą wymieniam go co 10-11 tys przebiegu razem z wkładem filtra oczywiście.

Oleju nie można wymieniać tylko za rzadko.. :D
To pomyśl o nagarze od Castrola i wypalaniu sie go szczelinach :wink:
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 152