Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By patlapucio23 -  11 lis 2013, 21:09
 -------
#110770
Po p0rostu kolego dlatego
BABYLON pisze:
- Golf 1.9 TDI ma 105 tys. km - zalewany od nowości Castrol Edge Turbodiesel 5W/40
- Touran 1.9 TDI ma 120 tys. km - zalewany od nowości nawet nie zerknąłem czym ale 5W/30 czyli (Long Life)
Ktoś to przeczyta i od razu pomyśli że 5w30 to znaczy long life
Awatar użytkownika
By grejf -  11 lis 2013, 22:35
 mazowieckie
#110786
mettenos Wam napisał, wszystko w tym temacie :cool:

Panowie odpowiedziałem koledze że olej 300V nie jest odpowiedni, pomimo że jest bardzo dobry lecz nie do BKC/BRU ect. i wymiany co 15km, lecz już większość użytkowników wie że zalanie tańszego 5W40 o specyfikacji 505.01 za 140zł bez filtra dpf i wymieniany co 10tkm bedzie to samo a nawet nie wiem czy nie lepsze, od lania 5W30 505.00/507.00 za 200zł i wymian co 15tkm [już nie wspomnę o LL co 30tkm]. Do tego czy innego silnika na pompowtryskach, z sufitu sobie nie życzyli lać od lat specyfikacji 505.01 SYNTETYCZNEGO, bez filtra DPf. Dopiero przełom filtrów dpf wymógł na tym slniku lania typowego full syntetyka 5W30, żeby było ekologiczniej i zdrowiej dla dpf'a, lecz czy zdrowiej na charakterystykę "klepania" PDków?

Druga kwestia !
lepiej zalać motula czy millersa 5w40 tańszego, niż Mobila - Castrola 5W30... Klasa oleju.
Jeśli ktoś ma na olej klasy premium 5W30 za 250/300zł, Proszę bardzo :D Lecz wg. mnie bez dpf'a, nie warto. Każdy olej się powinno wymianiać z natury szybciej to, to warto.
Awatar użytkownika
By grejf -  12 lis 2013, 11:16
 mazowieckie
#110808
przeczytaj tę stronę http://www.klubseatibiza.pl/forum/diese ... 1-440.html Tu jest poruszony temat ze jak 505.01 to taki ma być i po co "wymyślili" 5W30 !!

Generalnie do PD oleje 5W40 z normą 505.01. bez dpfa. (bardzo dużo ludzi usuwa dpf i wraca do 505.01 natychmiast)
co do oleju który wybrać...
- Motul, Millers Oils, Liqui Moly.
Który sobie kupisz, będziesz zadowolony a raczej Twój silnik :).
Dlatego nie polecal byl 5W30 do tego silnika, bo jak wiadomo te w30 oznacza jakbym to ujal zdolnosc do pracy w pewnych temperaturach. A ta zdolnosc w30 jest mniejsza niz w40 i nie zdziwil bym sie ze w30 urwie film bo temp na 4 tloku moze byc niezla i potem sa komplikacje z motorem.
to jest mądry merytoryczny cytat z w/w forum przez usera.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  12 lis 2013, 14:17
 pomorskie
#110824
grejf pisze:przeczytaj tę stronę http://www.klubseatibiza.pl/forum/diese ... 1-440.html Tu jest poruszony temat ze jak 505.01 to taki ma być i po co "wymyślili" 5W30 !!
kwestia sposobu użytkowania auta, dla kogoś takiego jak ja, gdzie olej nie osiąga 90 st. C to bez znaczenia czy zalewam W30 czy W40, ale tacy z motorami typu BKC++++++ /przykład/ :D to być może powinni wziąć to pod uwagę
Awatar użytkownika
By grejf -  12 lis 2013, 20:38
 mazowieckie
#110856
@mettenos w gruncie rzeczy masz rację, mój najlepszy śp. wujek w pasku AWX stosował W30 latając w trasy a lekkiej nogi nie miał :twisted: brał mu troszkę, hmm nawet ciut więcej. Po zmianie na W40 Valvoline durablend pobór zniknął praktycznie do 100ml na oko może mniej...
Jeszcze wziąć pod uwagę trasy 1.9 B.. i te malutkie chłodniczki oleju, to dla kogoś kto wali grube tkm i na szybko też warto w40.
pozdr.
By zerdo -  20 lis 2013, 23:45
 -------
#111532
Witam,
Niedawno kupiłem golfa V 2007r. combi, 1.9 TDI 105KM i widzę że miał lany olej Mobil 5W/30.
Zdziwiłem się bo po przejechaniu około 1600 km zaświeciła się mi żółta lampka ostrzegawcza o niskim stanie oleju.
Dolałem około 250ml oleju i po około 1000km lampka znów się zaświeciła i dolałem 200ml.
Dla mnie to dziwne aby co miesiąc dolewać olej. Poprzednio jeździłem Civic w benzynie i tamten silnik nie brał nawet kropli oleju od wymiany do wymiany.
Czy to normalne że ten tyle bierze oleju????
Nie wiem czy to ma znaczenie ale jeżdżę na wzbogaconym dieslu z Lotos.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 lis 2013, 0:57
 pomorskie
#111534
zerdo pisze: 1000km lampka znów się zaświeciła i dolałem 200ml.

patrząc na to, iż producent dopuszcza spalanie oleju w ilości 1 l na 1000km to nie jest źle :D w jaki sposób uzytkujesz auto? Pytam ponieważ TDI PD mają często /acz nie zawsze/ to do siebie, że im bardziej ciśniesz tym więcej oleju pije
By zerdo -  21 lis 2013, 7:32
 -------
#111536
Jeżdżę codziennie do pracy około 32km x2. Staram się trzymać obroty tak w granicach 1,5/2,5.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale auto nie ma filtra cząstek stałych.
Obawiam się że to może być coś większego z silnikiem. Silnik pracuje równo, nie ma dziwnych odgłosów, nie dymi, a barwa spalin wydaje się być normalna - ale to na oko laika.
Muszę poszukać na forum jakiegoś dobrego warsztatu w okolicach Lublina. Warsztaty (podobno renomowane) z którymi miałem dotychczas styczność to szkoda nawet o nich mówić.
By mistasz -  21 lis 2013, 8:45
 opolskie
#111539
Dla pewności daj do mechanika żeby posprawdzał silnik, będziesz wiedział na czym stoisz.
Z własnego doświadczenia Ci powiem, może być też że ten olej nie sprawdza się u Ciebie. Ja i tak miałem dużo większe spalanie oleju jak Ty. I nie koniecznie musi być wada silnika. Mechanik mi wszystko posprowadzał i żadnej przyczyny nie znalazł.
Po zmianie oleju na inną markę zużycie oleju zdecydowanie w moim aucie spadło i jest zadowalające. Uważam że jest dobrze, nic więcej nie szukam.
Tak poprzednicy piszą, zużycie oleju zależy też od stylu jazdy.
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 152