Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By krisv -  15 cze 2010, 19:34
 mazowieckie
#26535
To swoja droga :P niestety nie uwzglednil tego w zapytaniu . A ja nazwyczajniej nie wzielem tego aspektu pod uwage.
By cycus12 -  15 cze 2010, 23:36
 -------
#26549
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... eiser.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sklep.intercars.com.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

tu masz bazę wiedzy o olejach, wybierz swoje auto i potem po serii silnika zobacz co lać i co masz (opis tez jest)

Ja bym polecał LM albo mutol... reszta to "tylko olej", osobiście zalewam LM bo mam w hurcie za grosze.
By art1122 -  16 cze 2010, 13:30
 śląskie
#26554
Dziś w sklepie motoryzacyjnym powiedziano mi aby zalać castrol 5w30 o normie 504 i chyba 507 albo 506
By cycus12 -  16 cze 2010, 17:48
 -------
#26575
ja tak jeszcze odnośnie tych czujników w misce, liczeniu przez mfa itd.. byłem w ASO i się pytałem.. o czujniku facet słyszał... ale za dopłatą. Parametry podawane przez MFA są to średnie jakiś tam obliczeń, jak powiedziałem mu że każdy gada co innego to powiedział by zresetować w MFA info o wymianie oleju... no i chyba miał racje auto ma 3 tyś po resecie a MFA nadal nie potrafi nic powiedzieć... pomijam fakt że szybciej i tak źle pokazywało (co raczej obala mit czujnika), olej wymieniany w ASO, pierwszy przegląd.

Odnośnie LL powiedział... wytrzymałość silników jest mniejsza niż kiedyś, oleje od x lat nie mają żadnych rewolucji.. to co się zmieniło że nagle jest LL ?

każdy nich myśli co chce, ja podtrzymuje wymianę co ~15kk/12m a nawet wcześniej bo robie głównie krótkie trasy.
By jarek23 -  27 cze 2010, 3:17
 -------
#27254
mettenos pisze:
Tysonq pisze:jeżeli mam teraz long life i zalewam castrol edge z normą 507, ale chce przejść na stałe przeglądy co 15tkm to mogę zostać przy tym oleju, czy zmienić na normę 505?

jak najbardziej możesz przejść na interwały stałe zostając jednocześnie przy normie 504.00/507.00, olej ten ma nietylko lepsze właściowści ale też znacznie lepiej pochłania i absorbuje sadzę, powiem ci że mój Mk5 od "fabryki" zalewany jest właśnie LL, ma przebieg 225.000 km i jest naprawdę w bardzo dobrej kondycji co potwierdzam poprzez diagnostykę VCDS, którą od czasu do czqasu robię mu
Nie ma takiego czegoś jak absorpcja sadzy w olejach chyba ze nie uważałem na wykładzie z organicznej :P jak już to dodaje się dyspergator do oleju który ma za zadanie rozproszyć cząsteczki sadzy :)
By art1122 -  05 lip 2010, 11:58
 śląskie
#27631
Witam planuje w tym tygodniu wymienić olej i z tego co wcześniej sie tu dowiedziałem to zaleje motul specyfic 5W40 ze specyfikacją 505.01 czy bedzie to dobry wybór ? dodam ze nie mam filtra dpf a przegieg samochodu to 160 000 tyś (2005) natomiast w sklepie motoryzacyjnym mówią zeby zalać castrol 5w30 o normie 504 albo 507 co o tym sądzicie ?
Awatar użytkownika
By malydaras -  05 lip 2010, 12:05
 mazowieckie
#27632
Zalej Motula 505.01, kolejna wymiana za 15kkm lub 1 rok i będzie OK. Weź sobie mała bańkę na dolewki bo na stacjach Motula nie kupisz i może być problem z dolaniem.
By Wieslaw3 -  08 lip 2010, 11:30
 wielkopolskie
#27751
Jak sprawdzić czy moje auto ma filtr cząstek stałych?
(rok prod 2008)
By TotenKopf -  08 lip 2010, 15:19
 -------
#27761
Dzisiaj zalałem silniczek Motulem Specific 5W40 505.01.
Niby drogi olej a wyszło mi 27 PLN/L a w serwisie za Shella Helix każą sobie teraz płacić 68 PLN/L.
Kupiłem w Gdańsku tam gdzie polecał mi kozioł w sklepie "FILTRY".
http://www.filters.com.pl/
http://www.allegro.pl/show_shop.php?shop_id=12038671
Gadałem z kolesiem i powiedział, że wejdzie na forum i da rabat cenowy na zakupy w jego sklepie dla członków naszego forum.
By Wieslaw3 -  08 lip 2010, 16:05
 wielkopolskie
#27763
krisv pisze:Hm powinno byc w dokumentach pojazdu i w serwisie po vinie powinni dojsc czy masz.
W dokumentach OK. ale jak rozszyfrować te ciągi cyfr i liczb żeby się tego dowiedzieć?
Do serwisu już raz dzwoniłem żeby się dowiedzieć jakie klocki - byli tak uczynni i pomocni że dziękuję. "proszę przyjechać to panu dobierzemy"

Czy w ETCE znajdę taką informację ?
By KriSSo -  08 lip 2010, 21:05
 zachodniopomorskie
#27772
A to nie jest tak, że oznaczenie samego silnika ma związek z filtrem? Tzn, BXE nie ma filtra DPF, bo z DPFem są np tylko BLS itd... Może to ktoś sprawdzić? Tak mi się gdzieś obiło o uszy, że ani BKC, ani BXE DPFa nie posiadają. DPF w 1.9 występuje, ale silnik ma od razu inne oznaczenie.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 152