Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By GTI -  29 sie 2012, 9:03
 -------
#80471
Witam wszystkich
Tak sobie czytam to forum (tak w nawiasie bardzo fajne) ale nie które tematy to po prostu masakra, tak jak z tym olejem, wydaje mi się że my jako użytkownicy naszych samochodów czasami szukamy dziury w całym. Bierze olej i już taka jego uroda i tyle, nalejcie słonecznikowego to może nie będzie brał a słyszałem że po kujawskim to go wręcz przybywa :)
A tak serio, sam jak kupowałem GTI w 2007 r osobiście wyjechałem nim z salonu (nie chwaląc się) i od samego początku to zauważyłem z tym olejem, nawet pojechałem z tym do serwisu bo myślałem że coś jest nie tak, ale powiedzieli mi że te silniki tak mają, poza tym jak ktoś ma książkę pojazdu to jest tam jasno i wyraźnie napisane że od wymiany do wymiany jak weźmie buteleczkę to jest git, piszą jaki ojej wlewać czyli CASTROL EDGE 5W30 i wszystko jasne :) od 2007 jestem szczęśliwym posiadaczem GTI stosuję się do zaleceń producenta i jeszcze ten samochód mnie nie zawiódł. Kiedyś też miałem parcie na tuning, na pewno jest to super sprawa, ale jak mam wydać 15 tysia i pokazać paru kolegom że mam kilkadziesiąt km więcej to jednak rozsądek bierze górę (oczywiście jest to tylko moje prywatne zdanie) i jest taka jedna prawda że choć byście mieli 500 km to i tak będziecie żyć z przeświadczeniem że i tak znajdzie się ktoś lepszy od was.
Pozdrawiam
By stefan-16 -  29 sie 2012, 9:13
 -------
#80472
To masz jakiś lipny olej lub wersję bo ja robię wymiany co 15000km i nie dolewam nawet grama, odkąd GTI jest w moich rękach leję Motul, ale jest problem z podróbkami tak samo jak z Castrolem czy Mobilem, są to popularne oleje więc je podrabiają. Może zmień olej i przestanie Ci brać :) Druga sprawa jak wymieniasz olej w ASO to już Ci mogę powiedzieć że leją Ci to samo co do TDI czy zwykłego 1.4FSI :lol: Czyli Castrol SLX z Beczki. Druga sprawa to ten tuning, myślę że mało kto robi tuning za 15000zł aby pokazać kolegą że ma parę koni więcej, każdy robi pod siebie aby mu się lepiej jeździło.
By GTI -  29 sie 2012, 9:28
 -------
#80474
Nie wymieniam oleju w ASO, poza tym kupuję go osobiście. Skoro mam lipny olej to może skontaktuj się z inżynierami i może zatrudnią cię jako speca od oleju, skoro w książce jest wyraźnie napisane że ten silnik bierze olej to z twojego punktu widzenia konstruktorzy z góry przewidzieli że ludzie będą lać lipny olej i że będzie go ten silnik brał.
A co do tuningu to wiem co piszę, policz sobie to może wyjdzie jeszcze więcej
- turbina
- intercooler
- wtryski
- wydech
- soft
- przeprogramowanie skrzyni DSG
- robocizna
może o czym zapomniałem, jak tak wyjdzie jeszcze więcej.
By stefan-16 -  29 sie 2012, 9:34
 -------
#80476
Mam ******* na to co oni tam piszą, leję Motula i nie dolewam grama, to może na jedną wymianę zalej coś innego i wtedy się wypowiedz. A co do tego tuningu to Cię poniosło :D Jednemu wystarczy sam program i jakieś 240KM, inny będzie chciał więcej i sobie zrobi turbo, wydech, IC. Są to osobiste sprawy i każdy robi co chce ze swoim samochodem i kasą, a to że komuś żal tyłek ściska to inna sprawa :)
Ostatnio zmieniony 29 sie 2012, 9:34 przez stefan-16, łącznie zmieniany 1 raz.
By speedbass -  29 sie 2012, 9:34
 pomorskie
#80477
GTI pisze:Nie wymieniam oleju w ASO, poza tym kupuję go osobiście. Skoro mam lipny olej to może skontaktuj się z inżynierami i może zatrudnią cię jako speca od oleju, skoro w książce jest wyraźnie napisane że ten silnik bierze olej to z twojego punktu widzenia konstruktorzy z góry przewidzieli że ludzie będą lać lipny olej i że będzie go ten silnik brał.
A co do tuningu to wiem co piszę, policz sobie to może wyjdzie jeszcze więcej
- turbina
- intercooler
- wtryski
- wydech
- soft
- przeprogramowanie skrzyni DSG
- robocizna
może o czym zapomniałem, jak tak wyjdzie jeszcze więcej.
temat jest o oleju, a nie o tym co kogo na co stać :|
nie róbmy bałaganu :roll:
By speedbass -  29 sie 2012, 9:43
 pomorskie
#80481
stefan-16 pisze:Jak o oleju to powiem wam że ASO leją jedną oliwę Castrol SLX do wszystkiego czy to golf 4 1.4, golf 6 TSI czy też Crafter TDI. I jeszcze ta Cena 1l=100zł 8) A te normy to jedna wielka ściema :lol:
ale o ile kiedyś coś czytałem leją w fabryce olej inny, a w ASO idzie fakt Castrol + najważniejsze by był oryginalny bo takie powiązania marketingowe i nikt się nie przejmuje pierdołkami i dywagacjami bo to lepsze o milimetr a to nie :wink: najważniejsze by olej zmieniać często
By GTI -  29 sie 2012, 9:44
 -------
#80482
z tym olejem to naprawdę jest masakra, to jest tak jak pytanie dlaczego niebo jest niebieskie ktoś wam to w jakiś sposób wyjaśnia a wy dalej, ale dlaczego :) bo ja założyłem okulary i nie jest niebieskie a lekko fioletowe :)
Fajnie byłoby zaprosić na forum inżyniera odpowiedzialnego za konstrukcję tego silnika może wiele tematów by się w ładny sposób wyjaśniło, ale z założenie zawsze znajdzie się gość co powie "e tam gadanie ja leje motul i nie bierze ani kropelki, a wam bierze bo lejecie lipny olej" a tak apropo oleju z niemiec, macie 100% gwarancje że w niemczech nie rozlewają tego oleju np polacy a wiecie że polak potrafi i też olej jest lipny?
By GTI -  29 sie 2012, 9:48
 -------
#80484
Ludzie naprawdę nie wiem o co chodzi z tym olejem, zastanawiamy się dlaczego bierze ten olej, a wy rozwijacie temat czy oryginalny czy nie. Załóżmy teoretycznie że jest oryginalny w 10000000000% to dalej nasuwa się pytanie dlaczego bierze I DLACZEGO W KSIĄŻCE KTÓRĄ SIĘ DOSTAJE RAZEM Z NOWYM SAMOCHODEM PISZĄ ŻE TEN SILNIK BIERZE OLEJ??????
I jeszcze raz zapytam, czy zakładają z góry że będziecie lać podróbkę i będzie go brał????
By stefdeath -  29 sie 2012, 9:49
 -------
#80485
GTI pisze:Nie wymieniam oleju w ASO, poza tym kupuję go osobiście. Skoro mam lipny olej to może skontaktuj się z inżynierami i może zatrudnią cię jako speca od oleju, skoro w książce jest wyraźnie napisane że ten silnik bierze olej to z twojego punktu widzenia konstruktorzy z góry przewidzieli że ludzie będą lać lipny olej i że będzie go ten silnik brał.
A co do tuningu to wiem co piszę, policz sobie to może wyjdzie jeszcze więcej
- turbina
- intercooler
- wtryski
- wydech
- soft
- przeprogramowanie skrzyni DSG
- robocizna
może o czym zapomniałem, jak tak wyjdzie jeszcze więcej.
Zamontuj sobie porządny wskaźnik temperatury oleju i stestuj temperatury jakie osiąga przy butowaniu twój castrol a potem motul i wtedy się wypowiedz. Masz seryjne auto to może i ten castrol jakoś daje radę.
Co do tuningów to przecież nikt ci nie każe od razu robić 340KM za 15tys.
Rozsądne i szybkie ~270KM i ~400Nm masz na seryjnej turbinie już za około 3tys.zł a sam program na 250KM za połowę tego. No ale twój wybór.
By GTI -  29 sie 2012, 9:52
 -------
#80487
A czy w ogóle coś się dzieje wam jak weźmie trochę tego oleju, jak mam ten samochód od 2007 roku i nie robię z tego problemu a co NAJWAŻNIEJSZE ŚMIGA BEZAWARYJNIE! I tyle w tym temacie, a wy możecie lać nawet olej z oliwek to mi to ***** tylko poprostu nie czaję bazy o co kaman.
By GTI -  29 sie 2012, 9:56
 -------
#80489
widocznie tak, jesteś ewenementem w tej materii. Skoro inżynierowie tak zakładają a wydaje mi się że ktoś kto budował ten silnik to są to ludzie którzy dysponują dużą wiedzą zakładam że większą niż co niektórzy na tym forum (oczywiście nie obrażając nikogo) więc może napisz do nich to ci wytłumaczą.
A co do tego że ci nie bierze oleju to znam ludzi którzy leją ten wspaniały motul a i tak im bierze, ale ty pewnie z założenie powiesz że leją podróbkę bo nie kupiony w niemczech.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 152