Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#184811
Mam pytanie, czy ktoś orientuje się jakie są różnice w turbinach do tdi bls? do 2007r.05 była 03g253019k, a po tej dacie 03g253014m. Czy one są stosowane zamiennie? U mnie auto z 07.2007r, ale silnik ma na obudowie 04.2007r i mam 03g253019k. Z końcówką M stosowane były nawet do 2012r-13rw Seacie, Skodzie i można dostać używki z przebiegiem nawet 30 tys km, a z literka K jestem skazany na nówkę z fabryki, bo używki maja już po 8 lat i przebiegi jak moja lub większe, a nówka z fabryki KKK-nie regenerowana, po rabatach to wydatek 1840zł, oczywiście z wiadomych względów regeneracja do BLS odpada. Turbina zaczęła mi pogwizdywać i mam coraz mocniejsze surge mimo robionych tras na autobanie po 800km. Wole prewencyjnie wymienić niż jak się rozpadnie czyścic dolot lub uszkodzić silnik. Dzięki za pomoc :thank_you:
By Bartas -  08 lip 2015, 13:33
 kujawsko-pomorskie
#184812
PinkFloyd pisze:Mam pytanie, czy ktoś orientuje się jakie są różnice w turbinach do tdi bls? do 2007r.05 była 03g253019k, a po tej dacie 03g253014m. Czy one są stosowane zamiennie? U mnie auto z 07.2007r, ale silnik ma na obudowie 04.2007r i mam 03g253019k. Z końcówką M stosowane były nawet do 2012r-13rw Seacie, Skodzie i można dostać używki z przebiegiem nawet 30 tys km, a z literka K jestem skazany na nówkę z fabryki, bo używki maja już po 8 lat i przebiegi jak moja lub większe, a nówka z fabryki KKK-nie regenerowana, po rabatach to wydatek 1840zł, oczywiście z wiadomych względów regeneracja do BLS odpada. Turbina zaczęła mi pogwizdywać i mam coraz mocniejsze surge mimo robionych tras na autobanie po 800km. Wole prewencyjnie wymienić niż jak się rozpadnie czyścic dolot lub uszkodzić silnik. Dzięki za pomoc :thank_you:

coś w tym jest te nowsze są faktycznie M, napisz do ASO niech CI podadzą numer turbo pasujący do twojego auta via VIN,
http://allegro.pl/turbosprezarka-bls-vw ... 71387.html
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  08 lip 2015, 13:36
 zachodniopomorskie
#184814
u mnie rozczytałem numer z turbiny i ma K, producent KKK produkuje nowe dalej z literka K i M. Ciekawi mnie jakie sa różnicie czy stosowane sa zamiennie. Gdyby pasowała nowsza to po co dalej produkować z literką K? To takie dewagacje. Etka rozróżnia te dwa modele ze względu na datę.
By Bartas -  08 lip 2015, 13:38
 kujawsko-pomorskie
#184815
PinkFloyd pisze:u mnie rozczytałem numer z turbiny i ma K, producent KKK produkuje nowe dalej z literka K i M. Ciekawi mnie jakie sa różnicie czy stosowane sa zamiennie. Gdyby pasowała nowsza to po co dalej produkować z literką K? To takie dewagacje. Etka rozróżnia te dwa modele ze względu na datę.
Pisz do http://www.motoremo.pl/pl/ Oni ogarniaja temat, orh ma od nich turbo, ale wiele firm tez od nich ma np tuneforce, tune-up etc.
Napisz ze masz K i widzisz ze są tez z M i sie zastanawiasz czym się różnią te turbiny.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  08 lip 2015, 18:12
 zachodniopomorskie
#184834
Bartas pisze:
PinkFloyd pisze:u mnie rozczytałem numer z turbiny i ma K, producent KKK produkuje nowe dalej z literka K i M. Ciekawi mnie jakie sa różnicie czy stosowane sa zamiennie. Gdyby pasowała nowsza to po co dalej produkować z literką K? To takie dewagacje. Etka rozróżnia te dwa modele ze względu na datę.
Pisz do http://www.motoremo.pl/pl/ Oni ogarniaja temat, orh ma od nich turbo, ale wiele firm tez od nich ma np tuneforce, tune-up etc.
Napisz ze masz K i widzisz ze są tez z M i sie zastanawiasz czym się różnią te turbiny.
Pytałem, ale nie znają odpowiedzi :sad:
By Bartas -  10 lip 2015, 21:06
 kujawsko-pomorskie
#184996
PinkFloyd pisze:
Bartas pisze:
PinkFloyd pisze:u mnie rozczytałem numer z turbiny i ma K, producent KKK produkuje nowe dalej z literka K i M. Ciekawi mnie jakie sa różnicie czy stosowane sa zamiennie. Gdyby pasowała nowsza to po co dalej produkować z literką K? To takie dewagacje. Etka rozróżnia te dwa modele ze względu na datę.
Pisz do http://www.motoremo.pl/pl/ Oni ogarniaja temat, orh ma od nich turbo, ale wiele firm tez od nich ma np tuneforce, tune-up etc.
Napisz ze masz K i widzisz ze są tez z M i sie zastanawiasz czym się różnią te turbiny.
Pytałem, ale nie znają odpowiedzi :sad:
jest jeszcze jedna jakas J : P
http://allegro.pl/turbosprezarka-bls-bs ... 34248.html
By Bartas -  10 lip 2015, 21:49
 kujawsko-pomorskie
#185008
PinkFloyd pisze:Jest to wcześniejszy model 019K, 019J jest zamienne na 019K, te po 0.2007, maja juz inna końcówkę 014M i nie wiem czy sa zamienne z 019K
No to znalazłem Tobie z 70 tys przebiegu : P (sprzedawca pewny)
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  10 lip 2015, 21:56
 zachodniopomorskie
#185010
Bartas pisze:
PinkFloyd pisze:Jest to wcześniejszy model 019K, 019J jest zamienne na 019K, te po 0.2007, maja juz inna końcówkę 014M i nie wiem czy sa zamienne z 019K
No to znalazłem Tobie z 70 tys przebiegu : P (sprzedawca pewny)
Ja ich znam, mieszkają ode mnie 200m, ta turbinę mogę miec od nich za 500zł,czasami dużo rzeczy od nich dostaje za free :), ale skusze sie chyba na nówkę z fabryki za 1800zl, bardziej pewne i troche polatam jeszcze autem.
By Bartas -  10 lip 2015, 22:03
 kujawsko-pomorskie
#185013
PinkFloyd pisze:
Bartas pisze:
PinkFloyd pisze:Jest to wcześniejszy model 019K, 019J jest zamienne na 019K, te po 0.2007, maja juz inna końcówkę 014M i nie wiem czy sa zamienne z 019K
No to znalazłem Tobie z 70 tys przebiegu : P (sprzedawca pewny)
Ja ich znam, mieszkają ode mnie 200m, ta turbinę mogę miec od nich za 500zł,czasami dużo rzeczy od nich dostaje za free :), ale skusze sie chyba na nówkę z fabryki za 1800zl, bardziej pewne i troche polatam jeszcze autem.
Dobrze wiedzieć : ), może się kiedyś dogadamy jak masz takie rabaty :)

Z drugiej strony jak masz miec za 500 ori i zrobic lekko 100 tys, to jest sens ładowania w nówke?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  10 lip 2015, 22:28
 zachodniopomorskie
#185015
Jest sens poniewaz- czy tyle ma przebiegu musisz ufać sprzedawcy, nie wiadomo ile leżała, po drugie male zanieczyszczenia w dolocie i w kanałach olejowych dużo skracają ich zycie- nowe sa zabezpieczone. zaslepkami i zalane olejem kanal olejowy, w bls nie wiesz czy dpf ich nie przegrzal jak ktos ganial tylko po.miescie, po drugie w blsie jest dużo rozbierania i nie chce mi się ponownie bawić, po trzecie ta turbawka ma juz 9 lat wiec przebieg to nie wszystko, zlogi oleju.mogly sie stwardnieć jak i uszczelnienia i będzie typowe surge turbiny. Nówka to nowka, lepiej dodac do używki 1100zl i miec nieregenerowana nówkę z fabryki, ktora jest bezszelestna i troche pochodzi.
By Bartas -  10 lip 2015, 22:30
 kujawsko-pomorskie
#185016
PinkFloyd pisze:Jest sens poniewaz- czy tyle ma przebiegu musisz ufać sprzedawcy, nie wiadomo ile leżała, po drugie male zanieczyszczenia w dolocie i w kanałach olejowych dużo skracają ich zycie- nowe sa zabezpieczone. zaslepkami i zalane olejem kanal olejowy, w bls nie wiesz czy dpf ich nie przegrzal jak ktos ganial tylko po.miescie, po drugie w blsie jest dużo rozbierania i nie chce mi się ponownie bawić, po trzecie ta turbawka ma juz 9 lat wiec przebieg to nie wszystko, zlogi oleju.mogly sie stwardnieć jak i uszczelnienia i będzie typowe surge turbiny. Nówka to nowka, lepiej dodac do używki 1100zl i miec nieregenerowana nówkę z fabryki, ktora jest bezszelestna i troche pochodzi.
Ano masz racje, nie myślałem o tym w ten sposób. :ok: :ok: :ok:
#187135
Fabryczna to ona chyba tak całkim nie jest. Na liczniku mam 490 tys. km. Przy ok. 200 tys. km. w Niemczech był wymieniany silnik wraz z osprzętem. Turbina prawdopodobnie po regeneracji fabrycznej,.. tak twierdzi mechanik ale mam do jego gadania pewien dystans :)
Turbo padło w Hiszpanii, auto stoi tam już tydzień. Dziś montowali turbo, które im wysłałem z PL. Mam nadzieje, że jutro skończą i syn z tygodniowym opóźnieniem wróci do domu. Martwie się nieco, że była jakaś przyczyna padnięcia turba i nowe też może, nie daj Boże paść. Dlatego pytam o żywotność bo może jednak to po prostu już był jej kres.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7