Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#196256
Witam
Tak czytam i wychodzi mi na to , że nie powinienem się martwić.????
Moja turbina "ori", przebieg 82tys,(silnik BKC ), lekko pogwizduje w zakresie obrotów 1400-1900, potem cisza.
Słyszę to najbardziej przy zimnym silniku i wyłączonym radiu. Ale....jak "depnę" pedał gazu to wtedy cisza.
Staram się jednak na zimnym silniku tego nie robić.
Aha. Żadnych wycieków z turbiny, silnik nie bierze oleju, przyspiesza normalnie, od 1600 dostaje "kopa".
Więc mam się przygotowywać do wymiany, czy wszystko jest OK.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2015, 15:27 przez gral48, łącznie zmieniany 1 raz.
#198812
piotrekp pisze:Macie jakieś doświadczenie z regenerowany turbinami? Powoli rozglądam się za turbiną od ASZ (najmniej problemowa instalacja, najtańsza) i nie wiem czy wejść w używaną z allegro, czy kupić regenerowaną z jakąś gwarancją (cena podobna, różnica do 300zł~)? Możecie polecić kogoś kto się zajmuje ich regeneracją?
Lepiej to kupić nową lub regenerowaną fabrycznie, używki z asz maja juz swoje lata i przebiegi. Regenerowana to loteria, dla mnie najważniejsze czy regenerowana pociągnie z dłuższą trasę na autobanie prawie pod v max, zazwyczaj nie. Ja kiedys 3 zmieniałem kazda na autostradzie padała po dłuższej jeździe, dopiero z ori był spokój. Z asz trzeba będzie zrobić korektę softu. Moze lepiej u tunerowi zlecić wymianę turbiny+ korektę softu pewnie będą mieli większe rozeznanie co jest warte a co nie i będzie jakaś gwarancja.
#198814
PinkFloyd pisze:
piotrekp pisze:Macie jakieś doświadczenie z regenerowany turbinami? Powoli rozglądam się za turbiną od ASZ (najmniej problemowa instalacja, najtańsza) i nie wiem czy wejść w używaną z allegro, czy kupić regenerowaną z jakąś gwarancją (cena podobna, różnica do 300zł~)? Możecie polecić kogoś kto się zajmuje ich regeneracją?
Lepiej to kupić nową lub regenerowaną fabrycznie, używki z asz maja juz swoje lata i przebiegi. Regenerowana to loteria, dla mnie najważniejsze czy regenerowana pociągnie z dłuższą trasę na autobanie prawie pod v max, zazwyczaj nie. Ja kiedys 3 zmieniałem kazda na autostradzie padała po dłuższej jeździe, dopiero z ori był spokój. Z asz trzeba będzie zrobić korektę softu. Moze lepiej u tunerowi zlecić wymianę turbiny+ korektę softu pewnie będą mieli większe rozeznanie co jest warte a co nie i będzie jakaś gwarancja.
Tylko nowa to 2600zł - prawie 4 razy więcej niż koszt regenerowanej, a razem ze strojeniem i DP opłacalność zmiany jest zerowa :-)
#198817
Po co wymieniać na asz bez strojenia? Po drugie każdy robi jak chce. Logi na turbinie regenerowanej pod chiptuning , a logi na nowej. Sam zadaj sobie pytanie które auto lepiej wyszlo po strojeniu. Turbina regenerowana od znanej firmy.

Regenerowana, przed programem
http://vaglog.pl/log_38267.html auto bostowalo i po programie potem przeładowywała i pogwizdywała wiec nie można bylo za bardzo dodac koksu i ciśnienia.

Wymieniona na turbinę nową, przed programem logi
http://vaglog.pl/log_237583.html
Po programie zaczela wstawać od 1600 Obr stabilnie do samego konca, moment i moc generowała jak od linijki, cicha w całym zakresie obrotów.
Ja jestem wymagający wiec dla mnie alternatywy nie ma.
#198818
PinkFloyd pisze:Po co wymieniać na asz bez strojenia? Po drugie każdy robi jak chce. Logi na turbinie regenerowanej pod chiptuning , a logi na nowej. Sam zadaj sobie pytanie które auto lepiej wyszlo po strojeniu

Regenerowana, przed programem
http://vaglog.pl/log_38267.html auto bostowalo i po programie potem przeładowywała.

Wymieniona na turbinę nową, przed programem logi
http://vaglog.pl/log_237583.html
Po programie zaczela wstawać od 1600 Obr stabilnie do samego konca, moment i moc generowała jak od linijki.
Ja jestem wymagający wiec dla mnie alternatywy nie ma.
a to nie jest tak ze jak zle zrobiona regeneracja to kazda bedzie wstawala jak jej sie chce i przeladowywala??
#198821
PinkFloyd pisze:Po co wymieniać na asz bez strojenia? Po drugie każdy robi jak chce. Logi na turbinie regenerowanej pod chiptuning , a logi na nowej. Sam zadaj sobie pytanie które auto lepiej wyszlo po strojeniu. Turbina regenerowana od znanej firmy.

Regenerowana, przed programem
http://vaglog.pl/log_38267.html auto bostowalo i po programie potem przeładowywała i pogwizdywała wiec nie można bylo za bardzo dodac koksu i ciśnienia.

Wymieniona na turbinę nową, przed programem logi
http://vaglog.pl/log_237583.html
Po programie zaczela wstawać od 1600 Obr stabilnie do samego konca, moment i moc generowała jak od linijki, cicha w całym zakresie obrotów.
Ja jestem wymagający wiec dla mnie alternatywy nie ma.
Jasne, tylko ze strojeniem, ale to jest np. 1000zł turbo, 900 strojenie, DP 200zl = 2100, a przy nowej to koszta 2600 + 900 + 200, za tyle można myślec o czymś wiekszym :)

Dzięki za logi!
#202014
PinkFloyd pisze:. Jeżeli masz po programie to daj logi, turbiny w bls kkk sa dość małe, doładowanie powyżej 1.3 bara szybko je zabija, przy standardowym 1,04 bara.
Od wakacji jeżdżę autem ze zdjętym czipem ( nad czym syn delikatnie ubolewa :) ) Zakupiłem mały testerek z wyświetlaczem, który będzie zawsze pod ręką w aucie ( co w przypadku VCDS'a + laptop jest raczej niemożliwe ) i w ramach testowania ( testera ) sprawdziłem sobie doładowanie na seryjnym programie. Przy mocnym depnięciu na 4-tym biegu i lekko pod górke ciśnienie osiągało 1,2 bara.
#202015
Radauskas pisze:
PinkFloyd pisze:. Jeżeli masz po programie to daj logi, turbiny w bls kkk sa dość małe, doładowanie powyżej 1.3 bara szybko je zabija, przy standardowym 1,04 bara.
Od wakacji jeżdżę autem ze zdjętym czipem ( nad czym syn delikatnie ubolewa :) ) Zakupiłem mały testerek z wyświetlaczem, który będzie zawsze pod ręką w aucie ( co w przypadku VCDS'a + laptop jest raczej niemożliwe ) i w ramach testowania ( testera ) sprawdziłem sobie doładowanie na seryjnym programie. Przy mocnym depnięciu na 4-tym biegu i lekko pod górke ciśnienie osiągało 1,2 bara.
To OK, jak chcesz chipowac na tej turbawce to musisz udac sie do kogoś kto wie jak ja wysterowac w tym overbooscie, np. TuneForce dobrze to ogrania i turbawka w całym zakresie po strojeniu daje 1,24 bata przy wypluciu 135KM.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7