Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Rawcio -  24 lip 2019, 18:04
 zachodniopomorskie
#275984
Witajcie.

W czasie upałów uaktywnia się problem z temperaturą cieczy chłodzącej. Przy >28 stopniach na zewnątrz jazda z prędkością powyżej 130-140km/h jest praktycznie niemożliwa. Temperatura szybko wskakuje na poziom 105-115 stopni, przy wyższych prędkościach jest jeszcze gorzej. Płyn chłodniczy był niedawno wymieniany.
Ten typ tak ma, że nie wyrabia przy upałach, czy po prostu wymienić chłodnicę? Może jest jeszcze inna przyczyna, będę wdzięczny za wskazówki.
Awatar użytkownika
By Rawcio -  25 lip 2019, 12:04
 zachodniopomorskie
#276003
Cimek pisze:
24 lip 2019, 21:36
@Rawcio Stary płyn był syfiasty? Kiedy wymieniana pompa? Jak stan żeberek chłodnicy? Wiatraki kręcą się ?
Ze starym płynem nic się nie działo, pompa wody wymieniona z rozrządem we wrześniu (przejechane na niej ok. 90kkm), wiatraki się kręcą, a żeberka chyba w normie.
#276006
Rawcio pisze:
25 lip 2019, 13:54

Czy problem z termostatem wyskoczy na komputerze?

Nie

Na 99,9 % to nie jest termostat. Termostat z reguły nie domyka co skutkuje niedogrzaniem.

Wiatraki też nie bo w czasie jazdy ma dość chłodzenia "grawitacyjnego" od pędu powietrza

Dodano po 2 minutach 44 sekundach:
Rawcio pisze:
25 lip 2019, 12:04
pompa wody wymieniona z rozrządem we wrześniu (przejechane na niej ok. 90kkm), .
Jej czas mógł dobiec końca
#276007
Mettenoos pisze:
25 lip 2019, 15:24
Na 99,9 % to nie jest termostat. Termostat z reguły nie domyka co skutkuje niedogrzaniem.
Czuję się wyjątkowy tym 0,1% gdzie w T4 nie otwierał się :tooth:

Co do tego pędu, hipotetycznie tak, ale jeżeli ma przeszkodę w postaci rozwalonego skraplacza (nie pamiętam teraz czy IC jest przed czy za chłodnicą wody patrząc od zderzaka), więc ten pęd mógłby być niewystarczający-ale to już skrajność.
Na 90% pompa, były historie o oderwaniu się wirnika od tego trzpienia.
Awatar użytkownika
By Rawcio -  26 lip 2019, 1:10
 zachodniopomorskie
#276016
W sumie tak zastanawiam się co zrobić. Rozrząd zawsze robiłem w ASO, teoretycznie powinienem trzymać się interwałów (w moim przypadku 150kkm). Jeżeli zrobiłem 80-90kkm, to ewentualną awarię pompy da się podpiąć pod jakąś gwarancję?
Awatar użytkownika
By Rawcio -  08 sie 2019, 8:57
 zachodniopomorskie
#276217
@Cimek Jestem umówiony na przyszły tydzień w ASO. Dla pewności przeczyściłem jeszcze raz chłodnicę, temperatury otoczenia spadły, ale jeszcze przy wysokiej prędkości temperatura wzrastała.
Co do samej pompy nabrałem wątpliwości. Gdyby to ona była winowajcą zamieszania, to chyba temperatura otoczenia nie miałaby aż takiego znaczenia, a problem byłby zauważalny częściej.