Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By krisv -  14 lip 2010, 23:00
 mazowieckie
#27963
Ze napewno koło zamachowe.

Ale cos mysle ze jeszcze do drugiego znajomego podskocze.

A co do kola zamachowego bede sie chyba za nie z pszczolkiem w niedalekiej przylosci zabierał do tego.

I chyba turbine tez wymienie na ARL :twisted:

Ale to wszystko czas pokaze , z tego co dzis grzebalem sprzeglo do VR6 lub z G60 latwo znalesc nowke ale schody sie zaczynaja jesli chodzi o kolo zamachowego VR6 na alledrogo nie znalazlem ani jednego.

Z tego co wyczytalem na innych forach to chyba jesli juz to uzywane i do przetoczenia trzeba takei cudo oddac.

Koszt sprzegla to jakies 500 -650 zl a kolo zamachowe z wywazeniem czy jak sie zwie 300 - 400zl.
By krisv -  23 sie 2010, 10:02
 mazowieckie
#29099
Witam po dłuższej przerwie witam ponownie :)

Pamietacie jeszcze brzeczenie w moim 1,9 TDI

Wyszlo na to ze to nie jest co niektorzy mysleli ze turbinka tylko kolo dwumasowe :/

Nowe to koszt kolo 2000zl plus minus od czesci jakich uzywamy i kwestia w jakim warsztacie to robimy.

Bylem u swojego znajomego mechanika ktory oczywiscie odradzal ( bo mial poki co jednego takiego typu montaz po ktorym sam wlasciciel stwierdzil iz nie da sie na tym jezdzic ) . Pwoedzial mi ze jak nawet cos nawali to on od tego rece umywa. Wobec czego stwierdzilem ze zaoszczedze i bedzie to naprawa low budget.

Najpierw zabralem sie z ojcem za produkcje belki dedykowanej tylko to MKV do podtrzymania silnika.

Wzorem posluzyla jedna z wielu auckji na alledrogo :P

Obrazek

W miedzy czasie kompletowalem czesci najwiekszy problem polegal na znalezieniu Kola zamachowego 1 masu od G60 lub 1Z.

Troche sie naszukalem ale sie znalazlo :)

Koło zamachowe G60 jeszcze przed obróbką

Obrazek

Po otrzymaniu kola uzylem papier scierny + szczotka druciana i wygladalo jak nowe :)

Ale stwierdzilem ze wole jeszcze zawiesc je do speca ktory sie zamuje wyważaniem kol i obróbka metalu.

Obejrzal je i powiedzial ze jest dobrym stanie, i ze mozna spokojnie zakladac.

Pozniej jeszcze sruby w SKODzie kupilem.

Srubki z ASO

Obrazek

Ponizej caly kosztorys :)

Sprzegło + docisk + łozysko czyt G60 Sachs 3000 332 001 - koszt 378 zł
Koło zamachowe G60 o numerze ( nr kat 037 105 273C ) - koszt 85zł + 31zł przesyłka 116 zł
Sruby 6 szt do kola zamachowego (nr kat N 902 061 03 )+ 6 srub do docisku ( nr kat VW N 101 010 01 )w ASO Skody - koszt 49,60zł
Olej do skrzyni biegów ( nr kat G 052 512 A2 ) dwie banki po litrze 2 x 44zł - koszt 88zł
Dwie tubki smaru do przegubów - koszt 16 zł

Poki co zauwazylem iz sprzeglo wchodzi jak w masełko :smoke:
Samochod byl poki co tylko a podnosniku odpalany i pierwsze biegi sprawdzalem, pozostalo podokrecac rozne mniejsze pierdulki itp.

I ten ostatni weekend zrobilem ponad 200 km wszystko dziala bez jakichkolwiek zastrzeżeń.

Zanim podjleme sie tego moda sporo czytalem na vwgolf.pl jest tam caly dzial poswiecony temu zestawu.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=255771

I czywiscie dokladny opis co i jak i za co macie na blogu maluszka

http://furmanka.blogspot.com/2007/01/mk ... owego.html

Wiadomo cale przedsięwzięcie nie jest łatwe ale jak sie to wszystko do kupy zlozy i widzi ze dziala ( przynajmniej mam taka nadzieje ) to satysfakcja jest gwarantowana :) :okej:
By krisv -  24 sie 2010, 10:05
 mazowieckie
#29130
Odczucia hm,

Czuc ze silnik zdecydowanie bardziej bezpośrednio przekazuje moc na kola.
W koncu Sprzeglo jest od G60 czyt wytrzymuje pod 400Nm i 180 kucy.

Czsami slyszy sie brzeczenie z silnika ( temat bylo wielokrotnie walkowany na vwgolf.pl ) a przyczyna tego sa sprezynki z sprzegla ktore sobie brzecza :P ale wierz mi ze to nie przeszkadza.

Z puslow silnik sie szybciej wkreca w obroty ( nie wiecej mocy ) ale ze wzgledu na to iz kolo zamachowe jest lzejsze o jakies 2-4 kg latwiej silnik sie wkreca. reasumujac szybciej przyspiesza.

Na sprzegle jak sie puszczalo dwumas bylo zawsze czuc podczas zasprzeglania takie bicie drgania ktore powoduje kolo dwumasowe, po zamiane zginelo to podbijanie .

Sprzeglo chodzi duzo lzej niz pedal gazu, tak jak juz pisalem wchodzi jak w maselko :)

Silnik troszeczko inaczej brzmi tak nazwijmy to bardziej sportowo :)

Co nie ktorzy na innym forum narzekali iz bardziej szarpie takie sprzeglo u mnie wszystko chodzi az milo, na komforcie nie ucierpialo wrzucanie biegow :)

Poki co wiem ze malo ale 350km przejechalem bez najmniejszych problemow.

Moim samochodem poki co przjechaly sie jeszcze trzy inne osoby i kazda sobie chwalila w tym pszczolek ktore pod koniec tego tyg w swoim tez bedzie montowal jednomas :)

Ja zauwazylem ze nie ma tego nazwijmy minimalnego opoznienia w przekazywaniu mocy :)

Wiec ogolnie same plusy z mojej strony.

Maluszek u siebie juz jakis dluzszy czas temu to u siebie zamontował.

I na blogu nie bylo mowy o tym aby cos sie psulo :P
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 sie 2010, 22:17
 pomorskie
#29162
nie o to chodzi - sam się nad takim zastanawiam bo moje sprzęgło zaczyna się znowu odzywać tzn. ślizgać się - znowu bo ponad 2 lata wstecz wymieniałem komplet na ori z ASO, zrobiłem na nim jakieś 80 tyś km - trochę mało :? nie chodzi mi oczywiście ze to zły mod tylko po prostu obawiam się o żywotność skrzyni bo wiadomo, że przeciążenia są większe
By krisv -  24 sie 2010, 22:49
 mazowieckie
#29163
Pewnie i sa ale mysle jak sie umiejetnie obchodzi to nic sie nie bedzie dzialo , a kolejna sprawa juz multum osob na forum vwgolf.pl smiga na takim yestawie i po ponad 80 tys km maja na liczniku i nic sie nie dzieje.

Maluszek taki sam mod ma u siebie i tez nie slyszalem aby narzekal ja poki co widze same plusy , pszczolek w ten weekend tez sie przesiada na ten mod a on ma u siebie Turbinke od ARLa + soft zrobiony na 170 kucy.

Juz nie mowiac o kosztach to jakies 650 zl a dwu mas :/
By krisv -  27 sie 2010, 12:47
 mazowieckie
#29286
Mini raport

Przejechalem poki co 600km

Niby nic a jednak :)

Odczucia
-mysle ze przez lzejsze kolo zamachowe samochod troche latwiej odpala ( przyczym nigdy nie mialem problemow )

-Silnik chodzi rowno i bez zadnych ujemnych skutkow ( poki co odpukać )
-Wkreca sie ladnie w obroty
-Spalanie jest na takim samym poziomie

A jesli chodzi o minus no rzeczywiscie minalnie szarpie ale tylko jak sie za szybko sprzeglo puści ( lub nieumiejętnie )

Ps w ten weekend Pszczolek bedzie u siebie montowal to ustrojstwo seria silnika BXE :)

Wiec bedzie juz dwoch wuzytkownikow na nasyzm forum .

Grzebalem tez troche na forum A3 i tam tez juz kilku uzytkownikow z 1,9 TDI BKC ma ten mod i nikt na to nie narzeka.

Wiec skłaniam sie raczej ku temu iz ten mod jest dobra opcja ,a ile na kieszeni jest sporo lzej :P

Pozdrawiam
#29429
Wczoraj byl u mnie Pszczolek ktory u siebie rowniez zastosowal kolo jednomasowe , i wszystko smiga u niego az milo.

Przy okazji mial przy sobie stary dwumas i docisk. Ku memu wielkiemu zdziwienu kolo dwumasowe zarowno jak i docisku wygladalo zupelnie inaczej.

Ja mialem np u siebie Firmy LUK :/ przjechalem na nim 150 tys km i na boku wyrwalo mi dziure w nim :/ w internecie juz kilka podobnych kol znalazlem w podobnym stanie.

I ta magiczna sprezynka rownie powodowala te brzeczenie o ktorym wspominalem

U mnie wygladalo ono mniej wiecej tak

Obrazek

A sam docisk zupelnie sie roznil od tego co mial pszczolek pod maska.

Obrazek

Tarcza sprzegla u mnie jeszcze sie co do prawdy nie skonczyla ale ale typowe wciecia na tarczy byly juz niewidoczne .

Pszczolek na swoim zrobil 170 tys
U niego tarcza sprzegla nawet miale jeszcze charakterystyczne rowki w sprzegle.

U niego byl zaladowany ori zestaw Sachsa

Ktory wygladal mniej wiecej tak

Obrazek

Same sloneczko ( docisk ) nie bylo takie nazwijmy prze rzadzone.

U niego zepsute kolo zamachowe charakteryzowało sie tym iz jak odpalal silnik mial cos ala poteznie walnecie w silnik ( jakby ktos mlotem zasunal ). Na pytanie co sie stalo z dwumasem , po prostu sie zapieklo wobec czego dwumas wogole nie spelnial roli swojej roli jak amortyzator przenoszenia obrotow . Dzialo u niego co jak twarde sprzeglo bez zadnych elementow tlumiacych ( spory za pewnie nie poprawnie dobrane slownicy opisu ).

Pozdrawiam
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 41