Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By kamilkulig -  11 paź 2020, 17:04
 małopolskie
#283699
Masz konstrukcję 16 zaworową, prawda ?
Kąt synchronizacji ustawiasz na wałku ssącym ( bliżej przodu samochodu ), zaś wałkiem wydechowym ustawiasz "synchronizację" pracy PD.

Obydwa koła zębate posiadają fasolki. U siebie też miałem ten problem tzn. wymieniony nowy rozrząd ( ustawiłem go całego na znaki ), kąt synchronizacji zmieniony między -2,5 a 0 a spalnie na wolnych bez włączonych świateł czy klimy oscylował między 0.9 a 1.1

Winne okazało się ustawienie pracy synchronizacji PD. Wałkiem wydechowym napędzany jest również wałek od PD.

Niestety do tej pory nie wiem czy istnieje jakikolwiek wskaźnik po którym możemy sprawdzić synchronizację PD względem rozrządu. Ja ustawiłem to koło wydechowe w następujący sposób:

1) Rozgrzewam silnik do temperatury roboczej tzn. 90 stopni ( najlepiej po krótkiej trasie ).
2) Rozkręciłem 3 śruby ( nr 13 i uwaga - silnik będzie GORĄCY ) od koła zębatego wałka wydechowego i ustawiłem kółko w miarę na środku w fasolkach. Skręciłem śruby i odpaliłem auto. Daje mu 30s aby ustabilizował pracę i sprawdzam spalanie na biegu jałowym z wyłączonymi światłami, radiem i klimatyzacją ( wszystko wyłączone ). Jeśli wskaźnik pokazuje wysokie spalanie to koło zębate musimy cofnąć ( tzn. kluczem przesuwamy go w lewo czyli w stronę ściany grodziowej - do środka auta ). Jeśli auto chodzi nie równo, nie może odpalić albo występują stuki w trakcie pracy to koniecznie przekręcamy koło zebate w prawą stronę ( tzn. w stronę przodu samochodu ).

Pamiętaj, że ruchy robimy minimalne, tak samo jak przy ustawieniach kąta synchronizacji.

Jeśli koło zębate cofniesz za bardzo ( tzn. max w stronę ściany grodziowej ) to zaczną Ci występować stuki ponieważ PD zaczną wstrzykiwać paliwo za wcześnie ( przed cyklem sprzężania ) i analogicznie jeśli za bardzo przyszpieszysz koło ( tzn. max w stronę przodu auta ) to PD będą za późno wstrzykiwać paliwo ( w trakcie cyklu pracy ) i silnik nie będzie miał moc.