Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By seba55a -  08 cze 2020, 22:58
 śląskie
#282051
Cześć,
Zwracam się do Was z prośbą rozwiązania problemu, znalezieniu przyczyny występowania problemu przeładowania turbiny w moim mk5.
Problem wyszedł w trakcie diagnozy samochodu pod modyfikację, zwiększenie mocy. Dla mnie 105KM jest mało dynamiczne/elastyczne i zażyczyłem sobie aby podnieść mu trochę osiągi.
Podczas testów wyszło, że turbina przeładowuje ok. 2480-2500mbar, natomiast nie wywala błędów oraz nie przełącza się w tryb awaryjny. Przeładowanie ma miejsce podczas normalnej jazdy. W przypadku, kiedy robię logi dynamiczne np. na 4 biegu, nie zaobserwowałem tego przeładowania.
Podejrzenie padło na zawór podciśnienia u mnie zespół zaworów (w starszych golfach N75). Zamieniłem zawory ze sprawnym 1.9 101KM. Okazuje się, że na innym zespole zaworów w moich samochodzie dalej jest przeładowanie, a mój zawór "N75" w samochodzie znajomego pracuje poprawnie. 1 rzecz wykluczona
Podczas jazdy było słychać świst/gwizd od turbiny + diagnoza przeładowania = turbina do regeneracji.
Zdecydowałem się na regenerację, gdyż w moim egzemplarzu nie była jeszcze robiona turbina, a przebieg wskazuje na ewentualne wyeksploatowanie. Mechanik stwierdził delikatny luz poprzeczny oraz delikatne zużycie łopatek?!
Zregenerowana turbina dalej wydaję świst/gwizd tak jak poprzednia, przeładowanie dalej występuję.
Nie mam już pomysłów gdzie szukać przyczyny.
P.S. Dodam jeszcze, że EGR mam zaślepiony, ale niewykasowany z ECU. Testy przeładowania były robione na normalnym "sprawnym" EGR jak i po zaślepieniu.
Proszę Was o jakieś podpowiedzi. :wall:
By kamilkulig -  09 cze 2020, 23:20
 małopolskie
#282064
Tak, jego miałem na myśli. Przewody podciśnienia wymieniałeś ?

W jakim zakresie obrotów / pod jakim obciążeniem dochodzi do przeładowania ? Dzieje się to randomowo czy tylko pod konkretnym obciążeniem / obrotami ?

Czy na regenerację masz papiery z parametrami naprawionej turbiny ? O ile N75 jest sprawne ( np. przełożone ze sprawnego auta ) to problem może pozostawać w przewodach bądź w samej turbinie. Więcej nie wymyślimy.
By seba55a -  10 cze 2020, 18:34
 śląskie
#282070
Przewodów nie wymieniałem jeszcze, natomiast jeśli dobrze się orientuje, to gdybym miał nieszczelność na przewodach to byłoby niedoładowanie. Popraw mnie jeśli się mylę.

Przeładowanie występuję praktycznie za każdym razem, przy zmianie biegów. Trwa ok. 1 sek.
W pierwszej fazie jest przeładowanie po czym chwilowe niedoładowanie, aż się ciśnienie stabilizuje zgodnie z zadanym.
Oprócz tego, że widać to na 11 grupie w VCDS to jest to zjawisko odczuwalne dla kierowcy.
Zazwyczaj jest to przy obrotach ok 2000-2200/min, ale i zdarzało się nawet przy 3000, w zależności kiedy jest zmiana biegów. Jak już zapnę bieg i ciśnienie się wyrówna, to trzyma wzorcowo zadane 2040mbar
Niestety nie mam papierów na regenerację turbiny z dokładnymi parametrami, ale mam gwarancję 2lata więc.
Zastanawiam się czy czujnik ciśnienia doładowania bądź przepływomierz może powodować takie wysterowanie poprzez swoją nieprawidłową prace.
By kamilkulig -  14 cze 2020, 21:50
 małopolskie
#282117
Kwestia przewodów tylko kontrolnie.

W czasie jazdy spradzcie czy wartości przepływki nie skaczą albo map sensora. Szukajcie czegoś w rodzaju piku na wykresie.
Jednak wątpie aby to było tego kwestia. Problem występuje w określonych warunkach. Możesz ręcznie sprawdzić czy gruszka chodzi lekko i czy szybko opada ( kwestia przeładowania może wynikać z gruszki, która za wolno opada ).
Awatar użytkownika
By miroxl -  19 lip 2023, 10:02
 małopolskie
#290507
seba55a pisze:
10 cze 2020, 18:34

Przeładowanie występuję praktycznie za każdym razem, przy zmianie biegów. Trwa ok. 1 sek.
W pierwszej fazie jest przeładowanie po czym chwilowe niedoładowanie, aż się ciśnienie stabilizuje zgodnie z zadanym.
Oprócz tego, że widać to na 11 grupie w VCDS to jest to zjawisko odczuwalne dla kierowcy.
Zazwyczaj jest to przy obrotach ok 2000-2200/min, ale i zdarzało się nawet przy 3000, w zależności kiedy jest zmiana biegów. Jak już zapnę bieg i ciśnienie się wyrówna, to trzyma wzorcowo zadane 2040mbar
Czy udało Ci się rozwiązać problem?