Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#283172
Bardzo słuszna uwaga w fabryce ustawiają 220 na taśmie zakres od 180 i dalej jest większy nawet można do 270.
Silnik się rozgrzewa i wszystko się zmienia. Regulować w temperaturze około +20Stopni na zimnym silniku.
Piszą że i tak elektronika odetnie nadmiar paliwa itp.
Osobiście uważam że 220 trzeba ustawiać. Pół obroty i 1/8.
Tyle zapewni pełny cykl wtrysku.
Górną śrubę docisku pompowtrysku trzeba dokręcić podczas regulacji z wyczuciem a nie jak na filmiku na max wkręcają -tu ludzie popełniają błąd.
Na max do końca dokręcą i potem cofają -uważam wielki błąd.- należy wkręcać tylko do napotkania wyczuwalnego oporu.
Zdania są podzielone. Ja wolę czujnik zegarowy, inni tylko patrzą na wysokość rolek.
Sam byłem ciekaw jak się auto bez regulacji zachowa i jestem miło zaskoczony.
Teraz ustawie i zobaczymy jak będzie -za parę dni czekam na ładną pogodę ha ha!
Jak pisałem 230km przejechałem a tera wyreguluje -tak bywa.
Zużycie paliwa i tak spadło sadząc po wskazaniu strzałki na wskaźniku paliwa.
#283362
Pompowtryski były uszczelnione -pomierzę wtryski z wtyczki na silniku.
Przydała by się rozpiska wtyczki na silniku bo pokrywy silnika nie będę ściągał.
Wtyczki pompowtryskiwaczy były sprawdzane, wtyczka na silniku były czyszczone styki. (instalacja w silniku wygląda na nową założoną)
Czasami pojawi się 1-4 sporadycznie. Jak już to coś z instalacją stawiam na wtyczkę przy sterowniku tylko gdzie on jest zamontowany?
#283368
Jeżeli wywala Ci błędy związane z pompkami, a silnik odpala normalnie, to raczej nie masz powietrza w układzie paliwowym – paliwo nie cofa się.
Zazwyczaj problemem jest słabe łączenie, ale nie na wtyczce okrągłej przy głowicy, czy wtyczce ECU, ale na wtyczkach pompek, czyli te dwupinowe pod pokrywą zaworów. trzeba wtedy podoginać konektory we wtyczkach, żeby wchodziły z oporem.
Jeżeli jest tam dobre połączenie, to nie chcę demonizować, ale obawiam się że mogłeś ropieprzyć pompki, bo nie ustawiłeś popychaczy po ich założeniu, tylko jeździłeś na starych ustawieniach.
Sam piszesz, że przy ustawieniu pompek nie dokręca się ich na maksa tylko delikatnie do oporu, a następnie cofa o 180 – 220 stopni. To jest raptem pół gwintu.
Jeśli założyłeś nowe grzybki z zestawu naprawczego (na zdjęciu), zamiast starych wytartych, to dobijało pompki na maksa, podejrzewam że nawet mocniej, niż jak byś przy ustawianiu dokręcił dźwigienki na maksa i nie cofnął.
Obrazek


Druga sprawa, jak założyłeś pompki, to ustawiłeś je suwmiarką pod odpowiednim kątem?
#283369
Pompowtryski uszczelniłem właśnie takim zestawem naprawczym . Wyregulowałem popychacze pompowtrysków.
Jeden błąd jaki popełniłem to ze względu na ograniczenia czasowe nie zmierzyłem pompowtrysków.
Dlatego potrzebna mi rozpiska gniazda przy silniku -bo nie chce mi się pokrywy odkręcać.

Za to dokładnie przyjrzałem się stykom na gniazdach pompowtrysków i wtyczkom -pisze wyraźnie ktoś zamontował nową instalacje w silniku. Nowe porządne styki to co tam miałem doginać? Przeczyściłem i tyle.
Pali od pierwszego razu sporadycznie 0-4 w bloku 18 się pojawia.
Tak się dzieje już od dawna nim zrobiłem wtyczki -albo usterka za silnikiem kable przy wtyczce mi sie nie podobają były skręcone, dlatego gdzie jest sterownik szukam odpowiedzi? Bo nie chce mi się ryć jak idą przewody i gdzie?
Proste jak drut w kieszeni - potrzebna rozpiska gniazda to se pomierzę pompowtryski.
#283370
A to sorry, bo może źle odczytałem, sygerowałem się Twoim opisem, że po wymianie uszczelnień nie ustawiłeś pompek, tylko jeździłeś autem bez ich ustawienia:
jarek60 pisze:
27 sie 2020, 20:53
Jak pisałem wymieniłem uszczelnienia pompowtryskiwaczy i teraz auto odpala 100 na 100 razy od przekręcenia kluczyka, nie miałem czasu już na wyregulowanie popychaczy pompowtrysków.
(...)

Auto sprawne to se jeżdżę -możesz wierzyć że bez potrzeby nie chce mi się grzebać.
Nie mam rozpiski pinów, więc nie pomogę, a sterownik silnika (ECU) - kolega już podał.
#283371
Widzisz a nie grzmisz.
Czy nie wyraźnie piszę?
Popychacze pompowtrysków wyregulowane potrzebna rozpiska wtyczki i gdzie fizycznie jest sterownik co reguluje wtryskami?

Dodano po 36 minutach 55 sekundach:
Sterownik jest pod maską pomiędzy wycieraczkami pod półka plastikową.
Potrzebna tylko rozpiska wtyczki w silniku do pompowtryskiwaczy -schemat.
#283372
Ręce i cycki opadają....
Przecież Cimek napisał Ci gdzie jest ECU, wytarczyło przeczytać...
Cimek pisze:PD chyba steruje ECU? Jest na wysokości podszybia po stronie kierowcy.
Z forum A4:

"Następnie możemy sprawdzić prawidłową przewodność listwy i instalacji pompowtrysków, musimy dostać się do kompa na podszybiu, odłączyć akumulator odłączyć 2 wtyczki i w mniejszej z nich jest 5 grubszych pinów jeden z nich prawy dolny to masa pompowtrysków a 4 kolejne to wtryski i miernikiem sprawdzamy rezystację omy powinna być 0,8-1oma "

Nie było to trudne, wytarczyło poszukać w google ...
#283373
Potrzebna mi rozpiska gniazda silnika BKC od pompowtrysków.

Pomiar powinien wynosić od od 0,5Ω do 1,5Ω - stary wtrysk mierzyłem wyjęty 0,65 Ω
(nie z mego auta dawca organów też oznaczenie AG).

Nim napisałem najpierw internet przeszukałem jak widzisz moduł odnalazłem.
Rozpiskę złącza tylko od Pasata znalazłem a mi do mego Golfa trzeba.
Brakuje tu jednej wiadomości ode mnie -nie wiem co się stało stąd dużo nieporozumień.