#284435
W sobotę dokonałem wymiany silniczka w obrotomierzu , korzystając z filmiku z zegarami audi. Z naprawa z zegarami w golfie trzeba trochę inaczej przeprowadzić . Mając np. Stary licznik na części można użyć każdego z silniczków krokowych one czy to od temperatury czy paliwa są zamienne z tymi od prędkości i obrotomierza ja użyłem tego od paliwa mniej zmęczony bo mniej pracuje. Silniczki najpierw trzeba z płytki wyluzować ( użyłem lutownicy bateryjnej z Lidla). Następnie wypiąć je z płytki są dodatkowo osadzone na 2 kółeczkach, które są zabezpieczone zawleczką wciśnięta w kołeczek bez usunięcia tego nie da rady wypiąć silniczka bez uszkodzeń. Później lutowanie ( nie opisuje jak rozebrać licznik to już każdy wie a to prosta sprawa), złożenie licznika. Ale tu składamy tylko tarcze bez wskazówek i szyb idziemy do auta z zegarami i vcds. Przed włożeniem do auta dobrze jest zrobić w koło licznika dwie pętle np. ze szpagatu czy czegoś tam mocnego ( posłuży nam to za raczki do wyjęcia licznika) jedna petl3 zakładamy na stronę lewa druga na prawą i wciskamy licznik do auta. Potem vcds np. Obrotomierza wskazówka przesuwa się prawo lewo i staje na 3 tys. i wtedy wciskamy wskazówki i analogicznie do reszty wskaźników . Po ustawieniu wyciągamy licznik za nasze ,, rączki” ze szpagatu zakładamy szybkę i po robocie . Bez tych uchwytów zrobionych ciężko wyciągnąć licznik jak nie ma szybki. Przejechałem 100 km i wszystko działa .