Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By pavlos2 -  23 sie 2020, 19:58
 podlaskie
#283108
Witam...

Zaczynam wątek ponieważ szukając w wyszukiwarce nic ciekawego mi się nie trafiło.Otóż od pewnego czasu mam wrażenie ,ze słyszę świst turbosprężarki podczas przyspieszania .Być może to tylko moje złudzenie,ale wolę dla jasności to sprawdzić metodą "wpompowania powietrza kompresorem".Widziałem gdzieś na necie taką metodę i przyznam ,że uważam ją za dobrą .Chciałbym się was poradzić o to, co zaślepić i gdzie wpompowywać .Co prawda mam 2.0 BMM ,ale pokazane na 1.9 (budowa silnika ta sama).Tak więc...czy dobrym rozwiązaniem będzie zaślepienie turbiny od strony zimnej tj.numer 1 na zdjęciu,a wpuszczenie powietrza w miejscu czujnika ciśnienia tj.numer 2.Gdybym się mylił to poratujcie pomysłem jak prawidłowo to zrobić by sprawdzić szczelność układu.Aaa i ile polecacie wpompować powietrza?1.0 czy 1,5 bara?Z góry dziękuję .Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 sie 2020, 21:33 przez pavlos2, łącznie zmieniany 1 raz.
By buczek -  23 sie 2020, 21:20
 mazowieckie
#283109
Zanim zaczniesz zabawę z kompresorem, zacznij o dokładnego obejrzenia całego układu dolotowego, od turbo aż do kolektora. Zwróć uwagę na wszelkie miejsca gdzie jest zaolejone. Najczęściej taki świst pojawia się, gdy jest rozszczelniony intercooler, albo uszkodzona/pęknięta uszczelka na łączeniach węży.

Czasami zdarza się, że jest pęknięty ten kawałek gumowego węża obok rozrządu, przed egr/klapą gaszącą, zagięty 90 stopni.
#283111
Dzięki za info,góra jest wszystko w porządku .Sprawdzone, demontowane i oglądane.Obstawiałbym intercooler i dlatego chce to sprawdzić sam ,a nie oddawać do wymieniaczy.Uważam ,że na tyle to jeszcze dam radę sam to sprawdzić :super: .Tylko pytanie czy dobrze kombinuje z tym zaślepieniem itp.?