Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By kamilkulig -  04 wrz 2020, 23:06
 małopolskie
#283265
Hej,

mam pytanie odnośnie ustawienia i zmian idących przez zmianę ustawień na "fasolkach" obydwu kół zębatych tzn. wałka wydechowego i ssącego.

Wiem, że regulacja koła ssącego ( bliżej przodu ) powoduję zmianę katą synchronizacji wałków ( no właśnie, synchronizacji wałków w stosunku do wału korbowego - zgadza się ? ).
Natomiast na chłopski rozum, regulacja wałka wydechowego wpływa również na "regulacje" PD ponieważ krzywki popychające pompowtryskiwacze są napędzane przez wałek wydechowy... Co dokładnie tym regulujemy ? "Przesuwamy" moment wtryskiwania paliwa względem GMP ?

Chciałbym to zrozumieć jak to działa i jak powinno się ustawić te koła :) Ogólnie synchronizację wałków mam ustawioną na -2,97, synchronizację wydechowego nie wiem jak sprawdzić.

Borykałem się z wysokim spalaniem na biegu jałowym ( bez obciążenia 0,9 L/h a pod obciążeniem 1.3 L/h ) i miałem wrażenie jakby był zalewany na niższych obrotach. Dzisiaj przestawiłem "w środek" wałek wydechowy ( ssącego nie ruszałem i synchronizacja jest na -2,97 ustawiona ) i ku mojemu zdziwieniu spalanie chwilowe jak i podczas normalnej jazdy spadło ... Na postoju do wartosci 0,4-0,5. W miescie poki co jest 1.5L mniej ( dochodzilo spokojnie do 10 ).

Zatem :) Jak rozumiem, wałkiem wydechowym ustawiamy moment pracy PD względem suwu pracy, tak ? Przesuwając w lewo ( opóźniając ) powodujemy, że paliwo wlewamy do cylindrów później, a przyspieszając ( w prawo ) powodujemy wlewanie paliwa przed/w trakcie cyklu pracy ? W jaki sposób najlepiej wyregulować wałek wydechowy ? Jest jakiś parametr, który mogę zmierzyć ?

Rozrząd jest świeży i ustawiony na znaki jak powinno być.