#283305
Witam wszystkich. Niestety nie dokopałem się do tematu związanego stricte z moim problemem dlatego pozwolę sobie założyć nowy wątek.
Od niedawna posiadam VW Golf V Plus rocznik 2008. Przy zakupie sprzedający poinformował mnie, że w samochodzie był wymieniony silnik BLS, który posiadał filtr DPF na BKC. Wszystko było ok, a po około 2 tygodniach od zakupu zaświeciła się kontrolka DPF. Wyjechałem na trasę, ale kontrolka nie zgasła, co więcej zaraz po niej wyświetliła się kontrolka świec żarowych, a potem jeszcze check engine i auto przeszło w tryb serwisowy. Podjechałem do warsztatu w którym został wyczyszczony DPF oraz wymieniony przepływomierz - takie były wskazania błędów. Po czyszczeniu oraz wymianie zrobiłem około 120 km po za miastem, ale w cykly bardziej mieszanym. Na około 100 km trasy ponownie zaświeciła się kontrolka DPF. Co więcej auto (MFA) zaczęło sugerować mi redukcję biegów chcąc wymusić wyższe obroty więc uznałem, że pewnie rozpoczęła się procedura wypalania filtra DPF. Niestety kontrolka nie zgasła. Na drugi dzień ponownie dołączyła do niej kontrolka świec żarowych, ale tym razem bez przejścia w tryb serwisowy. Skontaktowałem się z poprzednim właścicielem, który zasugerował, żeby usunąć filtr DPF, bo silniki BKC są przystosowane do jeżdżenia bez tego filtra.
W warsztacie w którym czyścili mi DPF mechanik zasugerował, żeby wymienić jeszcze czujnik różnicy ciśnień, w porównaniu do poprzedniej naprawy na którą wydałem 1000 zł wymiana tego czujnika to 130 zł i robocizna gratis w ramach poprzedniej naprawy.
Zastanawiam się jednak czy wymiana tego czujnika ma w ogóle sens i czy nie jest tak, że przez wymianę silnika z BLS, który posiadał DPF na silnik BKC, który z tego co wyczytałem nie miał montowanego filtra DPF ten błąd będzie się nadal pojawiał? Czy w przypadku wymiany silnika również mogę bez konsekwencji prawnych pozbyć również DPF (traktuję to jako ostateczność)?
Odpowiadając na pytanie, którego się spowiedziwam: co mnie skusiło na zakup auta z wymianą silnika? Otóż po konsultacjach ze znajomym mechanikiem stwierdził on, że te silniki są identyczne i różnią się w zasadzie szczegółami i nie powinno być problemu. Dodatkowo wiedza o tym, że silnik był wymieniony nie przeraziła mnie z tego względu, że jakby nie było jest to jednak część eksploatacyjna.
Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć? Czy wymiana silnika ma wpływ na moje problemy?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc i sugestie!
Od niedawna posiadam VW Golf V Plus rocznik 2008. Przy zakupie sprzedający poinformował mnie, że w samochodzie był wymieniony silnik BLS, który posiadał filtr DPF na BKC. Wszystko było ok, a po około 2 tygodniach od zakupu zaświeciła się kontrolka DPF. Wyjechałem na trasę, ale kontrolka nie zgasła, co więcej zaraz po niej wyświetliła się kontrolka świec żarowych, a potem jeszcze check engine i auto przeszło w tryb serwisowy. Podjechałem do warsztatu w którym został wyczyszczony DPF oraz wymieniony przepływomierz - takie były wskazania błędów. Po czyszczeniu oraz wymianie zrobiłem około 120 km po za miastem, ale w cykly bardziej mieszanym. Na około 100 km trasy ponownie zaświeciła się kontrolka DPF. Co więcej auto (MFA) zaczęło sugerować mi redukcję biegów chcąc wymusić wyższe obroty więc uznałem, że pewnie rozpoczęła się procedura wypalania filtra DPF. Niestety kontrolka nie zgasła. Na drugi dzień ponownie dołączyła do niej kontrolka świec żarowych, ale tym razem bez przejścia w tryb serwisowy. Skontaktowałem się z poprzednim właścicielem, który zasugerował, żeby usunąć filtr DPF, bo silniki BKC są przystosowane do jeżdżenia bez tego filtra.
W warsztacie w którym czyścili mi DPF mechanik zasugerował, żeby wymienić jeszcze czujnik różnicy ciśnień, w porównaniu do poprzedniej naprawy na którą wydałem 1000 zł wymiana tego czujnika to 130 zł i robocizna gratis w ramach poprzedniej naprawy.
Zastanawiam się jednak czy wymiana tego czujnika ma w ogóle sens i czy nie jest tak, że przez wymianę silnika z BLS, który posiadał DPF na silnik BKC, który z tego co wyczytałem nie miał montowanego filtra DPF ten błąd będzie się nadal pojawiał? Czy w przypadku wymiany silnika również mogę bez konsekwencji prawnych pozbyć również DPF (traktuję to jako ostateczność)?
Odpowiadając na pytanie, którego się spowiedziwam: co mnie skusiło na zakup auta z wymianą silnika? Otóż po konsultacjach ze znajomym mechanikiem stwierdził on, że te silniki są identyczne i różnią się w zasadzie szczegółami i nie powinno być problemu. Dodatkowo wiedza o tym, że silnik był wymieniony nie przeraziła mnie z tego względu, że jakby nie było jest to jednak część eksploatacyjna.
Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć? Czy wymiana silnika ma wpływ na moje problemy?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc i sugestie!