Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Patryk12 -  09 wrz 2020, 11:56
 mazowieckie
#283341
Witam, mam problem z moim golfem 2.0tdi bkd.
W silniku jakiś czas temu pojawiły się dziwne stuki, nie są one regularne.
Jeżeli zapalę auto na zimnym mogę jeździć bez żadnych problemów i mogę robić nawet dłuższe trasy, nic nie stuka wszystko ma się ok, problem pojawia się po ponownym odpaleniu na ciepłym silniku, wtedy pojawia się stukanie. Czasem pomaga po prostu ponowne zgaszenie i odpalenie silnika i przestaje stukać, czasami to nie pomaga. Stukanie występuje tylko na biegu jałowym, jak dodam minimalnie gazu jest cisza. Jeden mechanik stwierdził, że może to być wina pompowtryskiwaczy, były na regeneracji, ale to nic nie zmieniło, cały czas ten sam problem.
Inny mechanik powiedział mi, że być może jest to wina popychaczy hydraulicznych.
Dodam, że stuki są metaliczne, komputer nie pokazywał żadnych błędów, silnik ma moc czy stuka czy nie stuka.
Gdzie szukać problemu?
By buczek -  09 wrz 2020, 14:24
 mazowieckie
#283343
Muszę Cię zmartwić, ale na pytanie:
Patryk12 pisze:Gdzie szukać problemu?
Jeżeli chodzi o stuki w silniku i diagnozę przez Internet, jest tylko jedna odpowiedź:
Patryk12 pisze:W silniku...
Nie ma prostej jasnej odpowiedzi, zbyt dużo elementów może powodować stuki.
Rozumiem, że jesteś pewien, że nie jest to dwumasa, skrzynia i zawieszenie?
By buczek -  09 wrz 2020, 17:43
 mazowieckie
#283346
leszek158 pisze:
09 wrz 2020, 16:07
A może wytarte krzywki na wałku rozrządu? Też objawy są takie jak opisujesz.
Jeśli masz sprawne szklanki, czyli bez dziur i dobre ciśnienie oleju, to wytartych krzywek nie usłyszysz.

Mogą być szklanki, mogą być panewki, a może zupełnie coś innego. Na podstawie opisu że "coś klepie" to można sobie tylko gdybać.
Na początek sprawdź jakie ma ciśnienie oleju.
Zrzuć dekiel i zobacz czy coś widać na szlakach. Można zrzucić wałek i sprawdzić szklanki.
Kiedy ostatnio zmieniłeś olej? Robiłeś płukankę?
By Patryk12 -  09 wrz 2020, 19:31
 mazowieckie
#283348
Olej był zmieniany około miesiąca temu bez płukanki, zaraz po regeneracji pompowtryskiwaczy.
W takim razie zacznę od pomiarów ciśnienia.

Dodano po 1 dniu 39 minutach 48 sekundach:
Byłem dziś na rozmowie z mechanikiem który ogarniał mi regeneracje pompowtryskiwaczy i inne drobnostki ostatnio, powiedział, że zaglądał również do wałka rozrządu i szklanek, wizualnie wszystko było jak najbardziej w porządku. W przyszłym tygodniu wstawiam go po raz drugi, zobaczymy może ogarnie.