Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Domin94 -  17 paź 2020, 12:38
 dolnośląskie
#283795
Witam. Pacjent Golf 5 1.9 tdi 2004r. Mam taki problem. Podczas jazdy temperatura trzyma na środkowej wskazówce czyli 90 stopni nie ważne czy to trasa czy miasto. Podczas postoju tj parking przy włączonym ogrzewaniu zaczyna spadać z większą lub mniejszą prędkością w zależności od tego na jakim biegu mam włączoną dmuchawe i moc ogrzewania również spada od bardzo gorącego do letniego. Termostat wymieniłem bo myślałem że to wina termostatu ale po wymianie jest dalej ten sam problem. Gdzie szukać problemu ? Przeszukałem różne fora tematy i nic nie znalazłem. Mechanik też nie wie co moze byc przyczyną. Doczytalem na jednym forum że diesle tak mają że spada temperatura silnika na wolnych obrotach przy ogrzewaniu ale wydaje mi się ze to ściema bo skoro silnik się nagrzewa do 90 stopni na wskaźniku więc docelowo ma ok 75-100 stopni to powinno trzymać temperature mimo wszystko czy to ogrzewanie w trasie czy na postoju czy bez ogrzewania... idzie zima więc chciałbym to zrobić. Czy jest ktoś w stanie pomóc ?
By kamilkulig -  17 paź 2020, 12:54
 małopolskie
#283796
Kwestia spadania temperatury płynu chłodzącego w dieslu istnieje - np. Touran I gen. z silnikami 1.9 TDI używa fabrycznie montowanego Webasto ( ogrzewanie postojowe ) aby osiągnąć temperaturę roboczą tzn. 90 stopni. Z nie sprawnym ogrzewaniem postojowym można jeździć cały dzień po mieście a silnik trzyma 70 stopni :) Po prostu tak została stworzona ta konstrukcja.

W Golfie 5 nie słyszałem aby montowane było fabrycznie ogrzewanie postojowe służące do dogrzewania silnika. Mam jednak silnik 2.0 zatem nie jestem przekonany w 100% do tego - warto to potwierdzić.

Jeśli jednak to nie kwestia ogrzewania postojowego to po pierwsze podłączcie komputer pod diagnostykę. Sprawdźcie czy są jakieś błędy. Jeśli nie ma błędów to sprawdzcie parametry na żywo jak wyglądają - golf posiada bodajże 3 czujniki temperatury cieczy chłodzącej, być może któryś z nich daje błędne wskazania.

Pamiętaj, że temperatura pokazywana na zegarach nie musi się pokrywać z rzeczywistością a efekt zimniejszego powietrza z nadmuchu może być związany z serwomotorami - znanym problemem w Golfie.

Sprawdźcie jakie temperatury logują czujniki.
By soja -  18 paź 2020, 12:30
 zachodniopomorskie
#283804
Witam Panowie. Przyłącze się do dyskusji, bo mam problem identyczny, tyle, że auto golf 5 1,6 benzyna. Obserwuję, że wskaźnik temperatury nie dochodzi często do 90 stopni podczas jazdy, a dopiero, gdy przystanę na włączonym silniku. Mam nawet wrażenie, że wskazówka potrafi lekko opaść podczas jazdy.
W zbiorniku płynu zbiera się wilgoć jak na zdjęciu. To mi się dzieje po tym jak zmieniłem nagrzewnicę i panel na mk6 climatronic, ale jeszcze nie mama założonej klimy tylko samo ogrzewanie. Czy powodem może być niedostateczne odpowietrzenie układu, czy coś innego?. Po montażu nagrzewnicy miałem lekkie problemy bo przeciekał mi płyn przez zniekształcone rurki chłodniczki, ale po zmianie chłodniczki nie ma wycieków. Ale może wtedy niezbyt dokładnie odpowietrzyłem układ.
A może te cholerne zakrętki zbiornika płynu a'la audi nie są tak szczelne jak oryginalne Proszę o pomoc.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 paź 2020, 13:03 przez soja, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  18 paź 2020, 13:06
 warmińsko-mazurskie
#283808
Domin94 pisze:Błędów żadnych nie ma.
Właśnie wydaje mi się że tak być nie powinno.
Taki objaw w minusowych temperaturach to się zgodzę, że wskazówka lekko opada, też tak mam u siebie, ale jak narazie jest na plusie więc powinien trzymać te 90 na liczniku. Tak to jest z tymi dieslami :cool:
By kamilkulig -  18 paź 2020, 15:40
 małopolskie
#283811
U siebie w 2.0 16V bez EGR nie miałem ani razu sytuacji aby wskazówka płynu chłodzącego nie była w stanie dojść do 90 stopni, albo że na postoju wytracał ciepło.

Czyli jak złapie 90 stopni to trzyma i nie puszcza. Natomiast mam 2.0, w 1.9 w Touaregu wiem, że bez sprawnego webasto ten silnik jest mega ciężko dogrzać do 90 stopni ( ogólnie tylko trasa ), a w mieście temperatura na postoju w korku potrafi samoistnie spadać do 70 stopni.

Nie zauważyłem jednak aby wpływało to na ogrzewanie - tzn. jak się rozgrzał to dmuchało tak samo ( mam full climatronic więc może dlatego tego nie zauważam )