Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#284330
Witam,
Około miesiąc temu zaczęło mi podczas przyśpieszania (z reguły na 4 biegu przy 1700 -2000 obr) szarpać samochodem i nie miał mocy by jechać, czasami pomogło jak odpuściłem pedał gazu i znowu dałem w podłogę, a nie raz musiałem zredukować. Teraz zdarza się to coraz częściej i praktycznie na każdym biegu to zjawisko się objawia (im niższy bieg tym przy mniejszych obrotach się to dzieje). Zauważyłem, że najczęściej się to dzieje gdy silnik jest zagrzany oraz przy większym obciążeniu np: jazdy pod górę (na prostej, bądź z góry zjawisko rzadko występuje). Oraz jak jest zagrzany silnik to na postoju trzęsie całą budą jakby zaraz się miał rozpaść silnik.

Błąd jaki wyskakuje to 16688 - Cylinder 4, rozpoznane wypadanie zapłonów.

Zrobiłem Logi dynamiczne i statyczne - proszę o ocenę:

Dynamiczne:

GRUPA 1 : https://log.tunezilla.com/s/RyO6CVPr
GRUPA 3: https://log.tunezilla.com/s/K8rFlcDh
GRUPA 4: https://log.tunezilla.com/s/PjasWmWd
GRUPA 8: https://log.tunezilla.com/s/4oNh8Kag
GRUPA 10: https://log.tunezilla.com/s/DU00kWI8
GRUPA 11: https://log.tunezilla.com/s/u1dIqLq1

W grupie 11 podczas pomiarów dynamicznych szarpało samochodem.

Statyczne:

GRUPA 1: https://log.tunezilla.com/s/dGgBeuMX
GRUPA 4: https://log.tunezilla.com/s/ZNoUw62a
GRUPA 13: https://log.tunezilla.com/s/r1MtX8kd
GRUPA 18: https://log.tunezilla.com/s/6CpdfM98
GRUPA 23: https://log.tunezilla.com/s/534ZngFD

Z tego co widzę to coś jest nie tak chyba ze wszystkimi wtryskami, a najgorzej z 4. Myślałem, żeby pierwsze wiązkę wtryskiwaczy sprawdzić (podoginać piny). Jeżeli to nic nie da, to wymienić uszczelnienia na 4 wtrysku.
Wymieniałem parę miesięcy temu pompę Vacuum (nowa), bo kruciec się obrobił i zaciągał powietrze.

Co myślicie o tym wszystkim?
#284379
Witajcie,
Filtr wymieniałem w maju, pompe Vacum w sierpniu. Starej pompy niestety nie mam. Pęcherzyków powietrza nie jestem w stanie zdiagnozować, bo wszystkie przewody czarne, chyba że jest jakiś sposób? Dzisiaj jedynie zdążyłem zrzucić pokrywę i sprawdziłem piny. Ciężko było wyciągnąć wtyczki od pompek, podoginałem na tyle co się dało piny ... złożone wszytko i dalej brak poprawy. Samochód nie ma problemu z odpalaniem czy to na zimnym czy na ciepłym silniku. Myślicie, że wymiana uszczelnień może pomóc w tej sytuacji? Zazwyczaj problem jest na ciepłym silniku. Chyba, że jeszcze spróbować wymienić filtr paliwa, albo w baku coś nie tak? Załamka :wall:
#284407
Dzięki za szybką odpowiedz i za link. Już szukam. Tylko zastanawiam się, czy jak ten czwarty wtrysk tak daje popalić, to czy reszta wtrysków chce jakoś 'nadrobić' za tego wadliwego i dlatego w grupie 13 1 i 2 wtrysk są dużo na minusie? Czy tamte wtryski też się już kończą?
Pytam bo zastanawiam się czy wymienić też wtrysk 1 i 2, czy tylko 4, co myślicie?
#284420
mi.jozef pisze:
11 gru 2020, 20:29
Tylko zastanawiam się, czy jak ten czwarty wtrysk tak daje popalić, to czy reszta wtrysków chce jakoś 'nadrobić' za tego wadliwego i dlatego w grupie 13 1 i 2 wtrysk są dużo na minusie?
Dobrze się zastanawiasz

Czasami warto przed wydawaniem pieniędzy zamienić pompki miejscami i sprawdzić czy wskazanie idzie czy też nie za pompką bo powodem takich wskazań nie musi być tylko pompka ale np wiązka czy niska kompresja cylindra 4

Przy okazji wykręcić świece żarowe i sprawdzić kompresję
#284460
Mettenoos pisze:
08 gru 2020, 23:18
buczek pisze:
08 gru 2020, 9:24


Jak dla mnie wtryski dostają za mało paliwa (23)
Jest powyżej 44 mg/suw, jest OK

Dodano po 5 minutach 39 sekundach:
czwarta pompka ma fatalne wskazania, graniczne, aż dziw że nie łapie błędu wskazania w statusie w 018
Bip-y na 23 ma wszystkie na dużym minusie, IMHO - albo nieszczelność na pompkach, albo mało paliwka.
#284534
Witajcie,
Wyciągnąłem 4 wtrysk i okazało się, że ten czerwony oring był przerwany. Włożyłem nowy wtrysk (używkę- bo w miedzy czasie zaopatrzyłem się w niego) z nowymi oringami i wszytko wróciło do normy - tzn nie szarpie już wogóle, na postoju nie trzęsie budą. Także, albo powodem był oring, albo wtryskiwacz, albo jedno i drugie? :D Podsyłam Logi, z prośbą o sprawdzenie, co o nich sądzicie ... ?

Statyczne:

Grupa 1: https://log.tunezilla.com/s/sNtubROp

Grupa 4: https://log.tunezilla.com/s/V7u1iHj6

Grupa 13: https://log.tunezilla.com/s/8gkG9Yqg

Grupa 23: https://log.tunezilla.com/s/PdtLVxBg


Dynamiczne:

Grupa 1: https://log.tunezilla.com/s/urdXb6s1

Grupa 3: https://log.tunezilla.com/s/Z7Z8QL1T

Grupa 4: https://log.tunezilla.com/s/3svoPeYX

Grupa 8: https://log.tunezilla.com/s/PUzFo3Xi

Grupa 10: https://log.tunezilla.com/s/NgMsQyHN

Grupa 11: https://log.tunezilla.com/s/0JM6AKR2

Jak wyglądają w stosunku do poprzednich? Jest sens wymieniać oringi na pozostałych wtryskach, czy narazie się wstrzymać? :burp: