Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By kamilkulig -  07 gru 2020, 17:32
 małopolskie
#284343
Hej,

silnik 2.0 16V, kod silnika BKD

po dłuższym postoju ( 1.5 - 2 dnia ) albo jak samochód postoi na przechyle to zapowietrza mi się układ wtryskowy - objaw jest taki, że auto odpala znacznie dłużej, twardo, często na 3 cylindry.

Który element całego układu posiada w sobie zaworek jednokierunkowy ? Tandem pompa czy filtr paliwa ?

Z tego co zdążyłem się zorientować to mam zmieniony filtr paliwa na cały wkład z wersji 1.9 TDI ( być może chodziło o większą wydajność ? ).
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  07 gru 2020, 19:31
 śląskie
#284347
Do wymiany komplet uszczelniaczy wtrysków, amen, nie ma co zaklinać rzeczywistości i tak na tym skończysz.

Pompa tandem.

Obrazek

Pompka w baku jak posiadasz mniej więcej działa i ma zaworek zwrotny.

Obrazek

Ja mam taką pompke.

Obrazek
By kamilkulig -  07 gru 2020, 20:36
 małopolskie
#284352
@Dziadek13 - dzięki za informacje. Komplet uszczelnień na PD był wymieniany. Efekt cofającego się paliwa był przed jak i po wymianie. Jak wczesniej pisałem, nastepuje on dopiero po dłuższym czasie albo jak auto jest przekrzywione.

Sprawdzę pompę w baku w takim razie. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą kompletu uszczelnień na tandem pompie.
Ten "dopływ paliwa ze zbiornika" w pompie wygląda mi bardziej na zawór zwrotny bo niby w jaki sposób ta sprężyna ma regulować ciśnienie paliwa ? Ciśnienie pompki z baku zawsze będzie słabsze od tandem pompy.
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  07 gru 2020, 21:14
 śląskie
#284353
Żeby się cofło paliwo to musi dostać powietrze od np pompek, pompy tandem ale pompa tandem jest wyżej niż kanał paliwa do wtrysków i stamtąd paliwo nie cofnie się, jak widziałeś fotke to po zgaszeniu silnika paliwo jest utrzymywane pod jakimś ciśnieniem w kanale dolotowym do wtrysku jeżeli jest szczelność właśnie na tych oringach i jak tam nie będzie paliwa bo uciekne przez uszkodzone oringi to ciężko wycisnąć stamtąd powietrze i dlatego trza długo kręcić, po drugie przekręcając kluczyk startuje pompka w baku i moment nabije paliwo ale dalej w kanale jest powietrze.Przerabiałem to różne rzeczy wymieniałem a i tak skończyło się na wymianie uszczelniaczy teraz jak zostawiam na parkingu na lotnisku auto i wracam z tydzień odpalam bez problemu.
Na pompie tandem takie wyniki to jeszcze ok.
jałowe -3bar
2tys rpm ponad 6bar
3tys rpm - 8bar
4tys rpm - 9bar
By kamilkulig -  08 gru 2020, 12:27
 małopolskie
#284358
Sprawdze jeszcze ciśnienie na pompie tandem - dzieki!

Co do oringów na PD to wymieniane już były 3 krotnie, kanały w głowicy bez żadnych zadziorów czy przedmuchów..

Kanał powrotny w tandemie jest odseparowany od wejścia, prawda ?

Tak się zastanawiam głośno, że do zapowietrzenia może dojść przez powrót paliwa ( np sprężyna na tandemie nie trzyma ) - wtedy po dłuższym staniu siłą rzeczy ciśnienie w tandem pompie zejdzie i może dojść do cofnięcia paliwa.

To zapowietrzenie PD wygląda tak, że silnik odpala od razu, trzeba tylko dłużej go zakręcić, czasem odpali tylko na 3 gary dlatego ta nieszczelność jest minimalna.

Masz może informacje jakie ciśnienie powinna generować pompka w baku ?