Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Stratoss -  18 sty 2021, 9:20
 łódzkie
#284790
Witam Panowie znów moje auto dopadł problem.

Dzisiaj odpalałem autko podgrzewając świece 2 razy temp - 17, rozrusznik słabo kręcił dał tak z 4-5 obrotów prawie łapał ale odpuściłem. Przy pierwszym obrocie aż ekran komputera na zegarach zgasł na chwilę , kontrolki od abs w czasie kręcenia się świeciła. Przy drugiej próbie już odpalił ale przez chwilę go telepało z 4-5s, dużo krócej niż wczoraj mimo niższej temperatury i po chwili biały dym z wydechu.

Wczoraj jak odpalałem przy - 12 zapalił od 2 obrotów takich ciężkich ale bardzo nierówno pracował przez 10s

VCDS zero błędów. Świece wymieniane rok temu na bosha, mostek również był przy tym wymieniony bo był strasznie spękany.

Czy słabe aku może powodować nierówna pracę przez chwilę w silniku diesla po odpaleniu? Wiem że w benzynie tak się dzieje ale to inna zasada działania motoru.

Czy raczej szukać coś przy świecach i mostku?
Oringi były wymieniane, wałek jakieś 40k temu razem ze szklankami. Nie dotykane były końcówki pompek.
By Stratoss -  18 sty 2021, 11:02
 łódzkie
#284795
To jest rozruch z dzisiaj - 17 https://youtu.be/qNYjGY_NRbQ

A to jest rozruch z wczoraj. Nierówna praca była dużo dłuższa niż dzisiaj. Czemu nie mam pojęcia. Przy - 6 od strzała odpalał i zero telepania.

https://youtu.be/0or4AVZXBQw

Jak rozumiem pompowtryski dostają za słaby impuls elektryczny tylko dziwne ze przy - 12 i grzaniu na raz dłużej go telepało niż przy - 17 dwa podgrzania i udanym rozruchu dopiero za 2gim razem :/ wczoraj tankowałem paliwo na full.

Wg mam wrażenie że kontrolka od świec jakoś krótko się swieci
By Stratoss -  18 sty 2021, 17:01
 łódzkie
#284799
Teraz go odpalałem po 8h postoju. Odpalił od strzała bez problemu ale przez 2-3s go telepało. Gdzie je znaleźć? Jeden wiem że grupa 4 bodajże, 2 nie wiem. Zero kopcenia przy rozruchu, dopiero po chwili ale to raczej para. Ten jeden czujnik pokazywał to samo rano co na wyświetlaczu ewentualnie 1 stopień różnicy maks.

Jest możliwe że któraś świeca nie grzeje a błędu brak?

Ogólnie przy temp - 5 jak były to zero telepania czy problemu. Chociaż zdarzyło mi się przy - 2 ze 3 razy ale od zmiany stacji z bp na Orlen już się nie pojawiło i teraz cyrk jakiś od nowa.

Chyba że tandem siada i ciśnienie słabe lub smok w baku zapchany, już nie mam pomysłu bo aku odpada skoro telepało teraz a odpalił b. Dobrze.

To super ze ta kontrolka ma tyle świecić, myślałem że powinna dłużej.
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  18 sty 2021, 20:32
 śląskie
#284802
Myśle że jednak słaby ten aku, i też bym postawił na słabe kontakty kabli masy silnika i klem a to błędów nie pokaże.
Bo biały dym podczas zapalenia to wskazuje na świece żarowe możliwe że słaby aku i one nie zagrzeją odpowiednio mieszanki do tego dochodzi nie równa kompresja na cylindrach i słabo kręcący rozrusznik i jest właśnie taki problem.
Sprawdź w vcds szybkość kręcenia rozrusznika podczas zapalania,silnik ma mieć kopa z rozrusznika.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  18 sty 2021, 20:45
 pomorskie
#284803
Stratoss pisze:Gdzie je znaleźć? Jeden wiem że grupa 4 bodajże, 2 nie wiem
kanał 007 w adresie 01- silnik, silnik ma być zimny, wyłączony - ocena temperatur płynu chłodzącego, powietrza - ocena sprawności czujników temp., ich wskazania mają być zbliżone do siebie i temperatury otoczenia
By Stratoss -  18 sty 2021, 21:00
 łódzkie
#284804
Dziadek13 pisze:
18 sty 2021, 20:32
Myśle że jednak słaby ten aku, i też bym postawił na słabe kontakty kabli masy silnika i klem a to błędów nie pokaże.
Bo biały dym podczas zapalenia to wskazuje na świece żarowe możliwe że słaby aku i one nie zagrzeją odpowiednio mieszanki do tego dochodzi nie równa kompresja na cylindrach i słabo kręcący rozrusznik i jest właśnie taki problem.
Sprawdź w vcds szybkość kręcenia rozrusznika podczas zapalania,silnik ma mieć kopa z rozrusznika.
Masy były czyszczone przy regeneracji rozrusznika w tamtym roku. Gdzie sprawdzić obroty rozrusznika?
Chociaż dzisiaj później zapalił od strzała, zakręcił dobrze a i tak go telepało ale dużo krócej. Dlatego też wypytuje o świece bo błędu nie ma żadnego a zachowanie takie jakby ich nie było. I nie do końca mam wrażenie że to akumulator.

Mattenos jutro rano podłącze VCDS i zobaczę te czujniki i dam znać, bo jest to dobry trop może czujnik oszukuje i świece nie grzeją lub za krótko. Jak rozumiem ty nie do końca obstawiasz aku? I co z tymi świecami? Jak sprawdzić czy rzeczywiście grzeją wiem że kanał 14 lub 15 jest pokazane ale to nie znaczy że fizycznie grzeją. Czy raczej mało prawdopodobne żeby nie grzały a VCDS nie wywalił błędu?
Ostatnio zmieniony 18 sty 2021, 21:13 przez Stratoss, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  18 sty 2021, 21:18
 śląskie
#284806
Dobry sprawny aku i seryjny sprawny rozrusznik to około 280obr/min.
Słaby aku i seryjny sprawny rozrusznik to około 231obr/min
Ja u siebie zmieniłem rozrusznik seryjny 11 zębów na 13 zębów to około 420 obr/min
I teraz nawet przy 10,5V pali od strzała czy gorąco czy zimno co prawda touran ale prawie to samo.
Obroty rozrusznika grupa 004
https://youtu.be/3l93UzIRh2w
By Stratoss -  18 sty 2021, 22:10
 łódzkie
#284807
Przeczytałem artykuł, zasadę działania i po co są rozumiem. Tylko jak mógłbyś mnie naprowadzić co do mojego tematu a tym artykułem byłbym wdzięczny. Ogólnie rozumiem że jak świeca nie grzeje to nie zawsze jest błąd bynajmniej tak wynika z artykulu. U mnie w vag czysto, chyba że jutro wyjdzie więc wychodzi ze świece są sprawne ale mogą nie grzać przez szereg czujników które mogą oszukiwać we wskazaniach. Tylko co z aku u mnie a ewentualnym grzaniem świec. I jak je prawidłowo sprawdzić?

Brat też wspominał coś o aku że zła dawka bo pompa paliwa nie jest stricte elektroniczna tylko pompa niskiego ciśnienia podaje. Tłumaczył mi zasadę ale nie do końca to pewne bo później po 8h odpalił super a i tak chwilę go telepało jak kota. Więc ogromny spadek by musiał być napięcia żeby komp i pompki miały zwariować na chwilę.
By Stratoss -  19 sty 2021, 6:45
 łódzkie
#284811
Aku ma 2 lata, rozrusznik robiony w tamtym roku, świece z mostkiem też byky robione w tamtym roku, błędów nie ma.

Sprawdziłem czujniki komputer - 6.5 temp paliwa - 8 płynu - 9 powietrza - 6

Zdziwiło mnie jak wszedłem w grupę grzania świec pre glow było tylko 1.6s po przekręceniu stacyjki wyświetla się readiness glowing przy 0 stopni to samo :/

Dzisiaj jak odpalałem auto ledwo zakręcił kontrolki się zaświeciły przez chwilę nie równo pracował. Vag pokazał napięcie aku 12.08v więc bardzo małe.

Wymieniłem akumulator zobaczymy jutro. Podczas wymiany co zauważyłem to w nowy było słychać chlupanie elektrolitu w starym nie. Jedyne co mnie dziwi to to że stary aku po przejechaniu 24km i wypięciu go po 4h trzyma napięcie 12.90.
Nowy po przejechaniu tego samego dystansu i zgaszeniu auta na otwartym samochodzie miał 12.84 po zamknięciu i poczekaniu 10 min miał już 13.12v

Zastanawia mnie też ładowanie vag pokazuje nawet 14.74v podczas jazdy dwa razy wskoczył pod obciążeniem na 14.82v ale spadał do 14.74-14.67,na wolnych 14.64 - 14.59v
Miernik na aku pokazuje co innego 14.45v na wolnych 14.51 przy 2tys obrotów. Przy włączonych odbiornikach światła nawiew radio na wolnych 14.40 przy 2 tys obrotów 14.46v

Mam nadzieję że to była wina telepania po rozruchu przez zbyt wolne krecenie:/ Na nowym to na zagrzany silniku wrażenie jest jakby silnik z ramy chciał wyskoczyć takie uderzenie jest na nowym aku.
Przy okazji kontakt sprayem psiknalem wszystkie masy nawet te przy skrzynce z bezpiecznikami.
Chyba że mam chochlika co zjada prąd ale wiele razy to sprawdzałem i wszystko było ok