Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Stratoss -  19 sty 2021, 20:12
 łódzkie
#284817
Tylko komu wierzyć, vag czy miernik
Jutro wszystko wyjdzie chociaż mrozu nie ma więc pewnie będzie dobrze.
Vag pokazuje w rubryce zakres 13-15 v


Dzisiaj odpalił bez problemu, chociaż zrobił 2 obroty z wrażeniem że bendiks się przyciął, taki dziwny zgrzyt był , bez kontrolek, bez telepania, ale temperatura bliska zeru. Rozrusznik zakręcił 2 razy szybciej niż do tej pory, i auto jest jakby mu lżej jak jest zimny pewnie alternator nie musi aż tak mocno obciazac. Nowy aku po 8h napięcie miał 12.75v stary leżący w bagażniku 12.83, wiem że to natężenie odpala ale dziwne ze stare aku w aucie miało niskie wartości napięcia 12.30 - 12.23 nawet 12.08, po długiej trasie czasem 12.54 , lewego poboru niby nie ma ale jakiś znikomy jest rzedu 0. 06. W piątek podjadę na tester ze starym zobaczymy co wyjdzie. Padnę jak okaże się że jest dobry bo będzie trzeba szukać dalej.
By Stratoss -  20 sty 2021, 20:25
 łódzkie
#284824
Tego już sam nie zmierzę bo taki miernik swoje kosztuje a zwykłym ile amper zabiera podczas rozruchu raczej nie zobaczę. Póki co wszystko gra, nawet kontrolki ABS przestały się świecić podczas kręcenia, zobaczymy jak ujemne temp przyjdą co się będzie dziać. Jak będzie słabo kręcił rozruch(mimo regeneracji która odbył w tamtym roku) i masy wywalę.

Na razie zastanawia mnie nierówna praca po odpaleniu na starym aku czy to on powodował czy może świece które po mimo braku błędów oraz mocnej ujemnej temperatury któraś nie grzała i była nierówna praca po rozruchu przez chwilę.

Na razie wraz ze wzrostem temp i wymiany aku zniknęła nierówna praca przez chwilę po rozruchu. Chociaż rozrusznik teraz kręci naprawdę mocno plus brak kontrolek w czasie rozruchu. I już zgłupiałem, cała sytuacja pokazuje że chyba coś z tymi świecami może być na rzeczy chyba że serio tamto aku dawało słaby prąd i coś się dziwnego działo i temu były nierówne obroty. Dlatego dla upewnienia w wolnej chwili zobaczę te świece i mostek dla świętego spokoju może tu też coś siedzi. Ale mam cichą nadzieję że to jednak wina aku była i już będzie wszystko dobrze. Dam znać co wyszło.
By Stratoss -  23 sty 2021, 10:01
 łódzkie
#284860
Byłem dzisiaj zobaczyć czy stary aku jest sprawny, okazuje się że tak 660a rozruchu 12.77v po tygodniu.

Nowy rano miał 12.33v więc albo coś pobiera prąd albo tak krótkie trasy robię. W sumie maks 12km, czasem z postojem na małe zakupy.
Patrzylem pobór 0.06A maks 0.08A więc to nie to, już nie mam pomysłu.
Po przejechaniu 50km z 2 przystankami i zostawieniu auta na jakies 30 min akumulator nowy po otworzeniu i wyjeciu miernika i zamknięciu auta zregenerował się do 13.08v i tak trzymał przez 20 min potem już poszedłem.
Chyba rozrusznik w tym wszystkim jest złom po mimo regeneracji. Vag na ułamek sekundy jak nagrywałem dzisiaj pokazał nawet 9.35v i 105 obr rozruchu, kontrolek nie widziałem ale byłem skupiony na VCDS Na razie kontrolki się nie wyświetlają, i nierównych obrotów też nie ma, błędów brak.
Patrzylem vagiem obroty rozrusznika pierwsze wskazanie pokazał vag 105/min nast 294/min i 390/

Wie ktoś jaki rozrusznik 11 zębny będzie pasował do 1.9tdi 105 KM BXE, skrzynia 5 biegow?
By Stratoss -  31 sty 2021, 10:48
 łódzkie
#284969
Więc panowie szukam dalej aku wymienione, błędów brak, odpalił od strzała ale i tak kulał przez chwilę. Gdzie szukać? Czujniki pokazują dobrze. Do czego się dobrać. Jedyne co zauważyłem to że był trochę głośniejszy po odpaleniu, taki basowy. Możliwe że wałek by się wytarł na przelocie 40k? Ogólnie jak temp jest - 2 czy zero i w górę to wszystko gra.

Dzisiaj auto zrobiło ze 3 - 4 obroty odpalił i chwilę nierówno pracował. Czujnik płynu pokazał - 9 na blacie - 14 czas grzania świec nadal 1.62s. Możliwe że przekaźnik od świec coś oszukuje?