Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#285082
Witam Wszystkich,

od tygodnia walczę ze swoją klapą gaszącą (V157) i postanowiłem w końcu założyć temat ze swoim problemem.

Otóż miałem następujące logi w VCDSie:
19558 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)
P3102 - 000 - Brak sygnału
19557 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)
P3101 - 000 - Przerwa / zwarcie z masą
17075 - Sterowanie wentylatora chłodnicy 1
P0691 - 000 - Zwarcie z masą

Okazało się, że moja oryginalna część (Przepustnica - po otwarciu tej klapki gdzie jest elektronika) się przepaliła i pewnie od razu spaliła mi wentylatory od klimy (nie działają, te na chłodnicy) oraz bezpiecznik F8 10A. Zakupiłem dwie ze znanego portalu aukcyjnego - jedną używaną i drugą droższą z gwarancją, wyczyszczoną, sprawdzoną itd.
Jedna i druga nie działa. Pierwszą rozebrałem była zalana olejem, wyczyściłem ją, zamontowałem i dalej to samo przy czym od razu pali bezpiecznik F8 (10A) czyli obstawiam ,że trup.
Drugą również otworzyłem - w środku suchutka - powiedziałbym, że wygląda jak nowa.
Po podłączeniu jej, skasowałem błędy, trochę pojeździłem i błędów nie ma jak narazie, ale klapa nie działa. Ściągnąłem rurę dolotową i przy wyłączeniu zapłonu nie zamyka się. Za to przy jedynie zapłonie wydobywa się z okolicy wtyczki bzyczący/buczący jednolity dźwięk (dość głośny i słyszalny nawet na miejscu kierowcy). Wstawiam link do mojego filmu z tym buczeniem/bzyczeniem ---> https://www21.zippyshare.com/v/JYGH18gG/file.html
Pojawił się za to jeden błąd (jak narazie):
18049 - Odczytać kody błędów sterownika klimatyzacji
P1641 - 000 - - Sporadyczny

I tylko ten. Sprawdziłem na wiązce (tej która idzie do wtyczki klapy gaszącej) na PINie 1 i 4, z czego na PINie 4 chyba powinno być napięcie, a na 1 PINie masa. Podłączyłem multimetr i wskazuje prawie takie samo napięcie jak na akumulatorze także chyba jest ok.

Gdzie dalej szukać? Może ma ktoś już jakieś doświadczenie w tym temacie?
Liczę na Waszą pomoc i wskazówki.
Pozdrawiam.