Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Robertadam -  12 mar 2021, 10:36
 świętokrzyskie
#285457
Witajcie. Mam problem z silnikiem bkc jak w tytule.
Opiszę wszystko po kolei
Mój bkc nie jest w golfie tylko w t5, włożyłem to tam zamiast silnika o oznaczeniu brs. Pierwszy problem to głośna praca tak jakby zaworowa, wałek jest dobry i szklanki są cale nie ma na nich rys ani śladów zużycia. Zastanawia mnie czy wtryski tak mogą klepać? Może trzeba wyregulowac ustawienie , wymienić uszczelnienia i grzybki? Może z wiekiem poprostu grzybki się wypracowaly i jest tam za duży luz? Synchronizacja jest teraz na minus 2 , jak wezmę ja bliżej zera lub na plus to zaczyna dudnic z rury filtra powietrza, i czuć na węzłach jak pulsuje powietrze w dolocie, im bardziej na minus tym mniej dudni.
Auto ładnie przyspiesza już od 1700obr. Ale jak ścianę padał do oporu to silnik zaczyna być głośny.
Druga sprawa dziwnie odpala, tak jakby stuki i szarpanie, dwumas nowy ,akumulator nowy, rozrusznik zregenerowany na 11 ząbków.
Jest jeszcze jedna rzecz, wtryski są od bkc czyli ori AG a brs ma w mapie sterownika BN, wiem że muszę dopisać je do sterownika te AG. I teraz pytanie czy to może być przez te niedopisane wtryski?
By kamilkulig -  14 kwie 2021, 0:20
 małopolskie
#285863
Hej,
znasz poprzednią historię tego silnika ? Z opisu wynika, że problem jest z wałkiem bądź szklankami.
Skoro piszesz że szklanki są OK to wyciągaliście wałek, tak ? Panewki nie są zajechane ?
Z opisu wynika, że masz uszkodzone szklanki ( nie muszą być one koniecznie porysowane a np. nie trzymają w ogóle ciśnienia oleju ) bądź sam wałek ( albo jedno i drugie ).