Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By dziadol -  07 lip 2012, 17:34
 kujawsko-pomorskie
#77282
Dziki za słowa otuchy..... :wink:
mettenos pisze: na jakiej podstawie to stwierdził?
Witaj.
Więc ja nie mam za wiele doświadczenia ani wiedzy w temacie, a pokazał mi na kompie wskazania na właczonym silniku.
Obrazowo były cztery tabele odpowiadające pompowtryskom. Jak silnik chodził to cyferki w poszczególnych tabelach wahały się miedzy 40-43. Tak było na trzech a w ostatniej tabelce jako tabela czwartego pompowtrysku wartosci zmieniały się między 80-84.
Dodajac gazu do 2-3-tyś obr. wartosci na wszystkich pompowtryskach wyrównywały się do poziomu 38-40 po czym za niewielki okres czasu ponownie wartosci na czwartej pompce podskoczyły z 40 do 80.....
Do tego dodał, ze własnie przez to mam nieraz problem z odpaleniem po porannym postoju zwłaszcza jeśli auto stoi przodem do góry, lub przodem do dołu.....
Kurka nie znam nikogo kto by mi ogarnął...moje watpliwości....W poprzednim tygodniu wywaliłem 3000pln na wymiane rozrządu, regeneracje turbo, wymiane gum przegubów. O turbo dowiedziałem się przy wymianie rozrzadu i nie byłem na to kompletnie przygotowany. Więc narazie nie mam kasy na wymiany pompek....
Owy spec zaproponował, że za przekładki miejscami w celu sprawdzenia skasuje 700pln. to dla mnie lekka przesada, co sodzisz????....Kurcze miałem kiedyś kolege z kompem i w temacie który by mi to ogarnął za niewielką opłatą + części lecz niestety :cry: :cry: wpadł na niego TIR jak stał na światłach..... :cry: :cry: :cry: i zginał na miejscu.... :cry: :cry: :cry:

A i jeszcze jedno. Wymiana rozrzadu, czy ma na to wpływ...????
Jak sprawdzał owe pompki to powiedział, ze ustawienia po wymianie rozrzadu są OK.....

Pozdro....
Ostatnio zmieniony 07 lip 2012, 17:53 przez dziadol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  07 lip 2012, 17:50
 pomorskie
#77284
przez to mam nieraz problem z odpaleniem po porannym postoju zwłaszcza jeśli auto stoi przodem do góry, lub przodem do dołu.....
typowy objaw walniętych uszczelniaczy, na poczatek wymień na 4 pompce i zobacz czy będzie poprawa
By pszczolek -  07 lip 2012, 18:23
 mazowieckie
#77289
wow niezle Cie by skasował jak 700 zł za taką robote ^^
W 1.9 TDI jest to banalne do zrobienia i dla malo wprawnej osoby to ok godz roboty.
Póżniej tylko trzeba wyregulowac zamienione pompki na 180 Stopni i wio ;)

Jak wyciągniesz pompki bedziesz miał jak na talerzu w jakim stanie są oringi.
Ostatnio kupywalem zestaw naprawczy na jedna pompke w cenie 39zl ori Boscha
By dziadol -  07 lip 2012, 20:04
 kujawsko-pomorskie
#77295
Własnie 700 pln to przesada.
Lecz samemu to nie mam zamiaru zabierać do owej czynności, bo nie mam zdolnosci mechaniki pojazdowej....itp...
To robota dla osoby obeznanej w Temacie....jak piszesz jeszcze o ustawieniu 180 st.Niestety dla mnie to nie jest banalna wymiana, jak nie jestem obeznany w temacie.
Kol.@pszczolek a czy oprócz zestawu naprawczego musze jeszcze mieć jakieś inne uszczelki oringi np. od pokrywy zaworów itp...,czy tylko wystarczy zakupić sam zestaw naprawczy...A czy kolego masz może jeszcze numer katologowy Boscha na ten zestaw naprawczy...???

Pozdro....
By pszczolek -  07 lip 2012, 21:00
 mazowieckie
#77298
Numeru nie mam ale na allegro mozesz takie zestawy dostac bez problemu ;)
Ja kupywalem te zestawy w Nadarzynie. W pakiecie masz wszystko uszczelniacze podkładke oraz popychacz pompki
By dziadol -  07 lip 2012, 22:08
 kujawsko-pomorskie
#77301
OK. Dziekuje serdecznie Panowie..... :wink:

Panowie. Po wymianie uszczelniaczy oringow na pompowtryskach problem nie występuje.
Oringi wymieniałem nie ze względu drgawek, lecz na problemy z porannym odpalaniem auta.
Lecz jak napisałem dwa problemy rozwiazane przez oringi pompowtrysków. Odpalanie jest OK, brak drgawek jest OK..



Pozdro...
By LeszekR -  25 lip 2014, 7:51
 wielkopolskie
#138331
pszczolek pisze:ogólnie przyjmuje sie tak ze jak jest bip jest na sporym minusie to zazwyczaj ozanacza problem z mala iloscia paliwa. Natomiast dodatni wskazuje na zuzycie mechaniczne pomki
A jak zinerpretować w takim razie BIPY na sporym minusie (-71)i do tego duże dochodzace do 2.99 korekcje na +. Biby "mówią" za mało paliwa a korekcje "za dużo paliwa"? Oprócz tego auto robi tak :
https://www.youtube.com/watch?v=njxKI0_x__8" onclick="window.open(this.href);return false; (30-40 sek filmu) i czasami przebiera na wolnych obrotach jakby nie paliło dobrze na 1 cyl.
By LeszekR -  25 lip 2014, 9:57
 wielkopolskie
#138339
mettenos pisze:
leszek158 pisze:A może wycierająca się krzywka na wałku?
ale nie z dnia na dzień, bo u Leszka objaw pokazał się gwałtownie
I nic nie stuka tylko przebiera czasami na wolnych obrotach i przerywa jak na filmie.Gdyby był to wałek stwierdziłbym ze to silnik z papieru, bo co to za motor co 100 tyś nie wytrzymuje. Mój golf jeżdził jak złoto nagle zaczał kuleć na wolnych a i parametry sie pogo0rszyły. Nie zauwazyłem aby kopcił czy był słabszy.
By bajbus -  08 paź 2014, 8:32
 śląskie
#145590
Witam. Koledzy od pewnego czasu mój silnik BXE 105 KM tak się zachowuje na wolnych obrotach. Czy może jakieś podpowiedzi od czego zacząć szukać przyczyny. Dziś może podjadę na komputer żeby mi sprawdzili czy to są wtryski czy może uszczelniacze na wtryskach. Jakie pomiary zrobić.

http://youtu.be/C_WO4HuqbKc" onclick="window.open(this.href);return false;

http://youtu.be/bTBYiN1jtl0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://youtu.be/y27Mvr9S2FM" onclick="window.open(this.href);return false;

http://youtu.be/8Trqp-A2ILo" onclick="window.open(this.href);return false;
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19