Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Bartas -  21 paź 2014, 8:18
 kujawsko-pomorskie
#147305
LeszekR pisze:
Bartolomeo171 pisze:U mnie też są drgawki a do tego nagle zaczęło się sypać coś w sprzęgle, zaraz po zakupie - mam na dzieję, że tylko łożysko...

A problem drgawek w 70 procentach wyeliminowałem poprzez podniesienie obrotów biegu jałowego z 830 na 870.
Drgania są mniejsze od samego silnika a i drgawki prawie ustąpiły(ale jeszcze są).
Dodatkowo bonus, ma wrażenie, że przyjemniej i płynniej się rusza. :tooth:
Właśnie ruszanie:/ to coś czego nie lubie w TDI mam wrażenie że jest wtedy bardzo ocieżały:/ a podjazd pod wzniesienie to juz wogóle :/
Sprawdź egr. Niech zgadnę strasznie coś terkocze jak ruszasz (głownie na zimnym)?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 paź 2014, 8:29
 pomorskie
#147306
Bartolomeo171 pisze: A problem drgawek w 70 procentach wyeliminowałem poprzez podniesienie obrotów biegu jałowego z 830 na 870.
jakbyć\ś dał na ponad 900 to będzie jeszcze lepiej
ma wrażenie, że przyjemniej i płynniej się rusza. :tooth:
zgadza się, ale podczas jazdy w korku bez gazu trzeba częściej sprzęgłem operować bo szybciej jedzie
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  25 paź 2014, 21:05
 zachodniopomorskie
#148038
piet pisze:a jakie spalanie chwilowe macie Panowie na biegu jałowym?
co ciekawe w common railach jest ok 740obr/min
obroty obniża się celem redukcji emisji spalin i nowych norm bo badania homologacyjne robi się na jałowym. Mniejsze obroty, mniej paliwa i spalin i mniej g dwutlenku.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 paź 2014, 13:09
 pomorskie
#148132
piet pisze:a jakie spalanie chwilowe macie Panowie na biegu jałowym?
co ciekawe w common railach jest ok 740obr/min

u siebie nie zaobserwowałem żadnej różnicy podczas jazdy bo z oczywistych względów nie ma to przełożenia na spalanie w czasie jazdy, natomiast chwilowe na jałowym czasami wskakuje z 0,6l/h na 0,7l/h ale summa summarum średnie spalanie jest identyczne
By gsm1234566 -  26 paź 2014, 19:38
 warmińsko-mazurskie
#148208
Właśnie ruszanie:/ to coś czego nie lubie w TDI mam wrażenie że jest wtedy bardzo ocieżały:/ a podjazd pod wzniesienie to juz wogóle :/


Sprawdź egr. Niech zgadnę strasznie coś terkocze jak ruszasz (głownie na zimnym)?
Możesz rozwinąć swoją wypowiedz? Co znaczy sprawdź? Wyszyscic itp? ja też nie nawidze ruszania w tym samochodzie. Jest to dosyć nowy samochód a rusza strasznie. Tak ciężko, topornie wszystko jest tak sztywno połączone że szok. A ruszanie pod górę przodem to jeszcze jak cię mogę, ale do tyłu pod górę to jakby silnik chciał wyskoczyć. Sprzęgło i DM nowe poduszki ok jak tak wszystko drży to silnik nie trzęsie się za mocno to tak jakby pochodziło z kiepskiego wysprzęglania. Nie wiem już sam. Ojciec ma 2.0 benzyne i rusza tak miękko że szok aż miło i chce sie ruszać a w golfie to masakra chodź jest nowszy:/ NA zimnym jest gorzej niż na ciepłym. Pozdrawiam
By LeszekR -  27 paź 2014, 14:42
 wielkopolskie
#148335
gsm1234566 pisze:
Właśnie ruszanie:/ to coś czego nie lubie w TDI mam wrażenie że jest wtedy bardzo ocieżały:/ a podjazd pod wzniesienie to juz wogóle :/


Sprawdź egr. Niech zgadnę strasznie coś terkocze jak ruszasz (głownie na zimnym)?
Możesz rozwinąć swoją wypowiedz? Co znaczy sprawdź? Wyszyscic itp? ja też nie nawidze ruszania w tym samochodzie. Jest to dosyć nowy samochód a rusza strasznie. Tak ciężko, topornie wszystko jest tak sztywno połączone że szok. A ruszanie pod górę przodem to jeszcze jak cię mogę, ale do tyłu pod górę to jakby silnik chciał wyskoczyć. Sprzęgło i DM nowe poduszki ok jak tak wszystko drży to silnik nie trzęsie się za mocno to tak jakby pochodziło z kiepskiego wysprzęglania. Nie wiem już sam. Ojciec ma 2.0 benzyne i rusza tak miękko że szok aż miło i chce sie ruszać a w golfie to masakra chodź jest nowszy:/ NA zimnym jest gorzej niż na ciepłym. Pozdrawiam
Zauwazyłem, że kiedy podczas ruszania najpierw puszczam sprzęgło, tak że auto samo juz rusza a potem gaz(delikatnie) wszystko jest ok, ale kiedy podniesiesz obroty powiedzmy do 1,5 a potem puszczasz sprzęgło jest juz gorzej i tak ocieżale ze spadkiem obrotów. Pewnym rozwiazaniem jest "podpompowanie/podgazowanie" ciśnienia doładowania wtedy rusza dość sprawnie.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19