Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Dareku22 -  20 lut 2020, 8:05
 zachodniopomorskie
#280122
No właśnie chodzi o to że wcześniej silnik bls nagrzewał się podobnie jak bmm czyli na tej samej trasie przy 3 st 10-12 km i silnik 90 st na blacie. W międzyczasie pojazd był na wymianie oleju i chyba mechanicy zajumali osłone pod silnikiem bo wcześniej była na 100 %. I chciałem po prostu wiedzieć czy sam brak oslony może mieć aż taki wpływ.
By Dareku22 -  06 kwie 2020, 19:04
 zachodniopomorskie
#280762
Ostatnio zmieniałem olej w swoim Golfie 2.0 TDI BMM z Valvoline Synpower XL-III C3 5W30 na SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 SN 0W30, dodatkowo płukanka Valvoline. Tak na oko silnik na blacie uzyskał temp. 90 st. około 40% szybciej niż zwykle, na ile to efekt płukanki a na ile zmiany na 0w30 to nie wiem.
By Stratoss -  03 gru 2020, 12:54
 łódzkie
#284306
Witam temat dotyczy 1.9 BXE.
Mam takie pytanie przyszły mrozy i niestety nie mogę mojej furmanki dogrzać póki nie wyłączę ogrzewania, chyba że trzymam obroty 2 tysie lub wyżej to powoli dojdzie ale jak stanę zaraz spada. Chyba że ustawie dmuchawę na 3 kreskę to jakoś tam się grzeje do 90 na blacie ale vag pokazuje 74-75 stopni. Jak są cieplejsze dni wskazówka trzyma 90 ale vag gdzieś i tak 75 - 83. W lato norma 90 lub nawet więcej ale wiatrak schładza vag podobne wskazania latem 85 - 88 czasem więcej jak mocno się zagrzeje to wiatrak się włącza chyba koło 95 na vagu. Termostat wymieniony w lato bo w tamtą zimę było podobnie ten jest ori z serwisu 250 ziko :/ i trzyma, wszystko jest Oki a temperatura skacze w zależności nawet jak jadę, gdy się kulam powoli to też spada oczywiście gdy spada na zegarach na vagu też. Nie wiem czy tak ma być czy usterka? Vag czysto pokazuje.
Dziwne że zegary 90 a komputer dopiero pokazuje 75 i ewentualnie rośnie do 83 ale ogrzewanie musi być wyłączone lub ustawione ledwo ledwo i potrzebuje długiej drogi do zagrzania, chyba że jest ogień na tłoki lub częste ruszanie hamowanie . Może z czujnikiem coś nie halo ale tak jest od początku.
Dodam z jeszcze ze jadąc do pracy 8km, ogrzewanie na 21 to samochód nagrzewa się maks 60 stopni czasem 70 jak w korku stoję ale 90 nie złapie a termostat jest 100% sprawny
Help.
Brat mi wspominał że diesla ciężko zagrzać ale żeby wskazówka góra dół chodziła, zależnie jak jadę lub czy nawiew działa?
By Stratoss -  03 gru 2020, 14:24
 łódzkie
#284308
Rozumiem, ale czy to co się dzieje jest normalne? Że taka różnica między zegarami a choćby kodami climatronic? Że pokazuje 75? Nawet jak przejadę 20km to zegary nie dobija do 90 jak jest nawiew mocniej włączony. Chyba że zejdę do 3 kresek lub niżej wtedy zegry mają 90 climatronic pokazuje 74 lub trochę więcej . Wygląda to tak jakby nawiew zabierał całe ciepło. Podczas jazdy jak wyłączę to odrazu widać że temperatura rośnie i to dużo szybciej, a tylko włączę na 4 kreski może więcej i już spada.

Może jakieś inne czujniki jeszcze porównać, tylko jakie? Gdzie szukam to każdy pisze termostat, u mnie mając 72 stopnie na vagu dolna rura jest lodowata więc nie puszcza. Czujnik raczej też Oki skoro potrafi wyjść poza 74-75 w ciepłe dni pokazuje bez problemu ponad 80
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  03 gru 2020, 15:16
 warmińsko-mazurskie
#284309
Masz wszystko w porządku, wraz ze spadkiem temperatury te nasze diesle tak się zachowują. U mnie tak samo nagrzewnica odbiera dużo ciepła jak ustawie większy nadmuch. Wskazówka na liczniku ma też jakaś tolerancję i pokazuje już 90 przy faktycznie niższej temperaturze płynu, bo gdyby miała pokazywać z dokładnością co do stopnia, ciągle miałbyś przed oczyma poruszająca się wskazówkę, nawet latem. W Touranach nie bez przyczyny zaczęli montować webasta, a przecież to te same silniki.
By Stratoss -  03 gru 2020, 17:43
 łódzkie
#284311
Teraz zrobiłem trasę 25km maks temperatura na vagu jaką pokazał to 83 stopnie zegary 90. Gdy tylko stanąłem zaczęła spadać, ustawienia na climatronic 20 stopni 3 kreska nawiewu. Gdy ruszyłem znów 83 stopnie i tak trzyma. Patrzylem rurę od termostatu jest zimna góra gorąca czyli termostat działa poprawnie bo powinien puścić przy 87. Jak rozumiem ten typ tak ma i koniec, Zdziwiło mnie że się nie dogrzewa, lub nawet spada podczas jazdy ale na maks ustawień ciepła lub podczas postoju, do tej pory miałem benzyny. Sry za tamten temat
By Stratoss -  03 gru 2020, 19:50
 łódzkie
#284314
Eh zostawiam to auto w cholere bo w paranoje popadam że co chwila cos nie tak teraz nastawiłem podczas jazdy na 23.5 trzecia kreska nawiew i temp z 83 spadła do 80 a na dworze 1 stopień . Masakra, jak przyjdzie - 20 to temperaturę będzie miał chyba 40. Nie wiedziałem że diesle mają aż taka sprawność, i że takie cyrki się dzieją. Pewnie temu taka tolerancja na wskaźniku na zegarach żeby co chwila ktoś nie przyjeżdżał z taką niby usterka xD wg to na postoju bardzo szybko traci temperaturę ale mimo to ciepło w środku :) a podczas jazdy w miarę szybko odzyskuje. Mam nadzieję że to nie ma wpływu jakiegoś strasznego na żywotność tej jednostki. Dzięki za wytłumaczenie i pozbycie się moich obaw że znów coś nie tak :) Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By mmx166 -  09 gru 2020, 21:19
 małopolskie
#284381
Witam.
Ja też zauważyłem podobne objawy. Co prawda napisałem w swoim poscie o termostacie ale powtórze może admin mnie nie zje.
Otóz zauwazyłem ze ciezko mi jakos nagrzac mojego 1.9 przy temp -2 +1 stopnia. Jak silnik osiagnie podczas jazdy np 80 stopni potrafi spasc temp na 65 70 stopni. A jak zagrzeje sie do 90 stopni stoje na postoju ogrzewanie na 22 dmuchwaa 1 spada temperatura do 70 stopni, czy to moze byc wina termostatu? Wymianialem go 5 miesiecy temu, dziwne by padł tak szybko..

ogólnie podczas jazdy zauwazylem ze wachlowala była bliska 85 po czym nagle 70 , gdzie wiadomo silnik pracuje pod obciazeniem.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8