Panowie znajomy sie odezwal iz kupil sobie vw Tourana 2007 BXF , i sie pytal mnie co sadze o tym silniku itp. Powiedzialem ze rzekomo panewki sie wycieraja i korba moze bokiem strzelic. Wiadomo pierwsze reakcja sie przestraszyl, ale powiedzialem zrzuc miske olejowa i sprawdz bo to raptem z 30 zl kosztuje sam klej do miski a pewnosc bedziesz mial czy jest zle badz dobrze. Dzis dzwoni i panewki juz sa na wykonczeniu wiec Potwierdzone 1,9 BXE 105 i 1,9 BXF 90. Dla własnego spokoju zrzuccie miski olejowe i lepiej sprawdzic zwlaszcza te dwa modele.
Czy te odkrycia i ustalenia nie mogły powstać jakieś dwa lata temu, zanim poleciała mi panewka w pierwszym silniku? No już nie będąc tak 'pazernym', to chociaż zanim ten drugi silnik mi zdechł...
W sumie potrzebujesz tylko uszczelniacza do miski olejowej czyli cos kolo 10 zl jak nie mniej. A sama wymiana itp zostala juz przez mnie dokladnie opisana. Wiesz nie tyczy sie to kazdego 1,9 bxe bxf ale przy okazji najlepiej sprawdzic
U nas w jednym z dwoch egzemplarzy cos zaczelo stukac w motorze( przebieg 265tys), z czego 170 po sofcie. Narazie zdjeta glowica i nic nie widac, takze zobaczymy co dalej. Motor bxf rok 2006 grudzien. Drugi egzemplarz 170 tys przebiegu z czego 130 po sofcie i jeszcze sie trzyma. Dam znac co wyjdzie. Jak mozecie dopisujcie jak kraj produkcji na glowicy. Ten co polegl ma germany, ten co jezdzi Poland. Ciekawe czy jest jakas zaleznosc.
Koledzy a macie jakiegos linka do tego uszczelnienia do miski olejowej?
Chciałem u siebie to rozebrać aby sobie pooglądać .
Ja mam PB ale wole sprawdzić organoleptycznie
Rzekomo szklanki czy jak to sie zwie nalezy robic przy okolo 200 tys bo inaczej walek sie skonczy
A skoro walek juz zniszczony to szklanki rowniez
A skoro sie walek skonczyl to powiedz jaki mial przebieg , bo ostatnio widzialem walek z BXE i przy 80 tys byl juz trupem i mialem porownanie do walka ktory ma 200 tys z BKC i tam ani sladu zużycia
Nasze forum powstało w 2006 roku, z końcem roku 2015 mieliśmy ponad 6000 użytkowników. Jesteśmy pierwszym forum w Polsce o tematyce Golfa V'tki. Zrzeszamy głównie fanów modelu VW Golf V a także Jetty, Golfa Plus i innych aut z grupy VAG. Można tu znaleźć wiele użytecznych porad eksploatacyjnych, rozwiązań technicznych na bolączki występujące w V-ce jak i szereg opisów modyfikacji.