Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By maciekandr -  31 gru 2014, 11:36
 mazowieckie
#157308
witam! w dniu wczorajszym dźwignąłem do góry pokrywę od zaworów i ku mojemu zadowoleniu wałek wygląda jak nowy, krzywki gładkie, bez wytarć lub rantów, ostrych krawędzi. Powierzchnia płaska bez śladów uderzeń:) krawędź czołowa równa bez załamań. szklanki na tyle na ile można byłoby je podejrzeć gołym okiem bez zdejmowania wałka też wyglądały ok. Po naciśnięciu sprężynowały gładko ku dołowi i górze. W chwili obecnej kończę swoją przygodę z wymianą wałka. Przy następnej wymianie rozrządu zdejmę wałek i zobacze bardziej szczegółowo stan szklanek i pokuszę się o wymianę uszczelniaczy na pompowtryskach. Na chwilę obecną nie leją i nie ma problemów z odpalaniem więc nie będę dotykał. Problem dudnienia pojawia się delikatnie ale też tylko czasami a szklanek nie słychać wogole więc chyba martwiłem się na zapas. Trzeba jeździć i nie dotykać. W razie nasilenia dudnienia będę się martwił o przyczynę ale mam nadzieję że to nie nastąpi:/. Dla pocieszenia użytkowników golfa V z oznaczeniem BXE chcę zaznaczyć, że krzywki wcale nie muszą się wycierać w każdym egzemplarzu. Mój golf to rocznik 2006 a dokładnie z maja. Olej ktory zalałem jako pierwszy użytkownik w kraju to Mobil 1 5W30 ze specyfikacją. Pozdrawiam i życzę wszystkim szczęśliwego nowego roku!!!!!! :burp:
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  14 sie 2016, 14:32
 zachodniopomorskie
#236968
Ostatnio walka z moja Jettą spowodowała że nie miałem czasu zaglądać na forum , ale po troszku opiszę.
W tamtym roku po ściągnięciu pokrywy dwie krzywki wałka były lekko przytarte wiec decyzja nowy wałek Federaql Mogul AE i popychacze, panewki były idealne, ale poszły nowe. Wymiana czerwiec 2015r. Zrobione mało 10 tys km bo jest już inne auto w domu.
Postanowiłem troszkę wzmocnić auto, miałem robić to w czerwcu ale wyjazd do USA, choroba, przesuneło to w czasie. Teraz postanowiłem się za to zabrać, najpierw włożyć wydajniejsze pompki. Podłączam ostatnio sprawdzam stare vcds-em i 3 pompka po rozgrzaniu +1,22 do +1,54 więc wywalam pompki. Wrzucam na myszne Camox Boscha- parametry jak nowe :fluff: leca nowe uszczelnienia z ASO i pompka dalej to samo :fluff: gniazda nie mocno podtarte pompke przeszlifowano i dalej to samo. Sprawdzenie kompresji- idelana, auto nawet nie pali nic oleju co 15 tys km :wacko: W głowicy w misce nic nagaru, ciśnienie oleju -super, wszystkie broki na swoim miejscu. Wywalam krzywki pompowtryskiwaczy- wszystkie rolki w idealnym stanie. patrze a tam odpadł kawałek krzywki wałka jakby ktoś obciął ją nożykiem :-/

Obrazek

Kurcze myślę, wałek ma 10 tys km i widać ze to nie wina silnika, po rolka co chodzi po krzywce i pompka ok. Wałek firmy AE Federal Mogul
Kupiłem znów wałek AE bo taki był tylko w IC.
Od razu trafiłem na ten temat
http://mklr.pl/forum/topic/995-wa%C5%82 ... iem-czyli/

Postanowiono wlatuje nowy ori wałek, AE oddaje do sklepu. Mój stary wałek z przed roku był 100 razy lepszy :naughty:
Wyciągam wałek AE sprzed roku a tam masakra :szok:

Obrazek

Wszystkie panewki zdarte w 80% :wacko:

Wałek leci do kolegi do Politechniki i nowy AE też, opinia - nie trzyma osiowości stary ( AE ) i nowy ( AE ) i na panewkach za duzy luz :sleepy: - zle wykonany za mała dokładnośc i słabo utwardzony- wina obróbki, a nie silnika :threaten: Daje ori nowy kupiony z ASO do weryfikacji - wszystko OK :tooth:

Więc przestrzegam wszystkich przed tymi wałkami Federal Mogul AE. Przejada ale 10-20 tys km, ktoś by z ta korekcja latał jeszcze z 20 tys km aż by się cos wysr...o dobrze że zajrzałem. Nie chec mis ie bawic w reklamacje i tak nic nie da i w walkę sądową.
Teraz w Federalu krzywki wałka były ok, tylko krzywka pompki była wyjechana- odpadła co nie było widać bez jej demontażu i wyrąbane panewki :cray2: - zła dokładność obróbki.

Z tego co wiem i się popytałem to wałek do TDI tylko ORI lub Kolbenschmidta Nie dajcie się naciągnąć na oszczędność typu 100-200 zł. kosztem wałka Kolbenschmidt
Auto naprawię, silnik będzie jak nowy, pompki sprawdzone, ma nowe panewki główne- dla bezpieczeństwa wymienione rok temu, wałek , popychacze, od razu rozrząd, turbinę- chyba już wszystko :tooth: ale pójdzie chyba do sprzedaży bo zona chce nowe auto :threaten:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 sie 2016, 19:38
 pomorskie
#236989
@PinkFloyd więc zagłębiając się w twój przypadek po prostu dochodzę do wniosku że przedobrzyłeś, a jak wiadomo lepsze jest wrogiem dobrego, gdybyś zostawił ten lekko podtarty wałek to na 100% jeździłbyś bezproblemowo do dziś a tak kasa i robota poszła w błoto :) jesteś zaprzeczeniem z kolei mojej teorii, iż jak coś dobrze działa to nie ruszam tego. może czasami bokiem wychodzi ludziom zabawa z VCDSem :) gdzie wszystko zawsze widzą, ja teraz nie podłączam programu /choć mam ISTĘ D/ i żyję w spokoju :)
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  14 sie 2016, 19:58
 zachodniopomorskie
#236991
Mettenoos pisze:@PinkFloyd więc zagłębiając się w twój przypadek po prostu dochodzę do wniosku że przedobrzyłeś, a jak wiadomo lepsze jest wrogiem dobrego, gdybyś zostawił ten lekko podtarty wałek to na 100% jeździłbyś bezproblemowo do dziś a tak kasa i robota poszła w błoto :) jesteś zaprzeczeniem z kolei mojej teorii, iż jak coś dobrze działa to nie ruszam tego. może czasami bokiem wychodzi ludziom zabawa z VCDSem :) gdzie wszystko zawsze widzą, ja teraz nie podłączam programu /choć mam ISTĘ D/ i żyję w spokoju :)
Tego wałka nie można było zostawic, widzisz ze masakra, trzeba bylo zostawić podtarty oryginalny i założyć tylko nowe hydrauliki.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 sie 2016, 20:00
 pomorskie
#236992
PinkFloyd pisze: Tego wałka nie można było zostawic, widzisz ze masakra, trzeba bylo zostawić podtarty oryginalny i założyć tylko nowe hydrauliki.
no widzę, totalna qpa, dlatego mówiłem o tym ori lekko podtartym
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  14 sie 2016, 20:05
 zachodniopomorskie
#236993
Mettenoos pisze:
PinkFloyd pisze: Tego wałka nie można było zostawic, widzisz ze masakra, trzeba bylo zostawić podtarty oryginalny i założyć tylko nowe hydrauliki.
no widzę, totalna qpa, dlatego mówiłem o tym ori lekko podtartym
Te zamienniki to kupa, na necie pelno przykładów, zamiennik jest na 10-20 tys km w PD gdzie jest duży nacisk. Jak dudni to wywalasz hydrauliki dziurawe i zostawiasz Walek, choc na nowym ori walki auto chodzi aksamitnie i zbiera sie od 1500 Obr. Podtarty walek mniej narobi szkody niż te syfy :-/
Awatar użytkownika
By Husarz -  19 cze 2018, 20:52
 dolnośląskie
#265893
Witam serdecznie,

Od dłuższego czasu w mojej Jettce dzieje się coś niedobrego z silnikiem. Ponieważ ostatnio objawy zaczęły się nasilać, a sama jazda nie sprawia już radości, postanowiłem rozprawić się z problemem.

Wszystkie objawy, które do tej pory zaobserwowałem wskazują moim zdaniem na wytarty wałek rozrządu:
- głośne klekotanie "trrrrr" oraz wycie silnika przy dodawaniu gazu jak gdyby nie wiem jakie V8 tam siedziało (żart bez obrazy dla V8)
- spadek mocy na niskich obrotach od 1000RPM do 2000RPM
- spadek elastyczności silnika i brzydka kultura pracy (strzał mocy tylko w okolicach 2000RPM a po za nim auto słabo jedzie)
- wysokie spalanie (na trasie ok 7l/100km w mieście ok 11l/100km

Przebieg auta 175 tys. km, wałek jest na 99% oryginalny, nigdy nie wymieniany, jednak poprzedni właściciel zawsze jeździł w trybie Long Life na oleju ok. 30 tys km. co przy silniku z DPF wiadomo że ma opłakane skutki.

Pytania do forumowiczów mam 2:

- czy za pomocą VCDS mogę jakoś sprawdzić czy to na pewno problem z wałkiem rozrządu zanim zamówię części i zdejmę górę silnika?

- z tego co widzę po internetach i forum to jedyne wałki 038109101AH (2.0TDI 8V BMM) warte uwagi to Kolbenschmit albo Świątek, z tym że opinie na internecie są podzielone 50/50 w jednym jak i w drugim przypadku...
wiem że najważniejsze aby wałek był stalowy, a nie żeliwny. Pisałem mail do Świątka z zapytaniem i zapewniono mnie, że ich wałki są stalowe i hartowane powierzchniowo...


Ostatecznie dalej waham się przed zakupem - poradźcie jak najlepiej podejść do tematu :)
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  20 cze 2018, 14:35
 dolnośląskie
#265914
Powiem Ci że miałem wałek i szklanki Kolbenschmit i zaraz się przytarł. Ponoć lipna szklanka ale samo to że pochodził parę minut daje do myślenia. Szklanki podmieniłem na INA, wałek dałem do przetoczenia (choć wiem że tak się nie robi) silnik chodzi równo jak marzenie już ze 30 tyś km. Pod pokrywę nie zaglądam bo po co się denerwować :laugh: :laugh:
Awatar użytkownika
By jendrek1975 -  20 cze 2018, 15:27
 podkarpackie
#265915
Też się rozglądam za wałkiem,w sklepie powiedzieli mi że :
Wałek powinien być markowy z dobrej firmy,
u nas Kolbenschmidt kosztuje 630zł a tańszy naprzykład firmy ina 500zł.
Szklanki Kolbenschmidt 30zł za sztukę x8 =240zł
i bądź tu mądry co wybrać :fluff: