Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By art1122 -  18 lis 2013, 15:42
 śląskie
#111305
Witam mam problem z odpalaniem a mianowicie na zimny silnik pali od strzału (często biały gęsty dym, płynu chłodniczego nie ubywa) natomiast na ciepłym trzeba go kręcić wyczytałem ze moze to być kąt wtrysku więc zrobiłem logi Obrazek Jest możliwość samemu przestawienia kąta wtrysku w okolice 0 jeżeli tak to jak to zrobić ?
Awatar użytkownika
By soil -  18 lis 2013, 22:37
 śląskie
#111358
art1122 pisze:a gdzie na śląsku można wgrać nowe mapy i jaki jest koszt ?
W Bielsku jest modpro, koszt 250zl.
Pózniej przychodzisz z faktura za mapy i za 600zl masz program ;)
By art1122 -  19 lis 2013, 9:23
 śląskie
#111379
z tego co widze to modpro jest tez w katowicach wiec dzis sie tam udam bo cena 250 zl jest jak najbardziej kozystna (w katowicach znalazlem tez za 450 :/) tylko czy napewno to pomoze ?najpierw poprawie kat wtrysku i zobacze czy cos to da
By czesiek -  19 lis 2013, 9:30
 dolnośląskie
#111380
To nie jest kat wtrysku. Kat wtrysku jest w autach na pompie. Ustaw dobrze kat synchronizacji na -1, -1,5 i powinno byc dobrze. Bawilem sie z roznymi ustawieniami i w niektorych ustawieniach auto ma problem z odpalaniem.
By art1122 -  19 lis 2013, 9:40
 śląskie
#111382
rozumie ze jezeli przestawienie kata synchronizacji nie pomoze to zostaje jedynie wgranie nowych map ? mam jeszcze 2 pytania czy mozna wgrac nowe mapy bez zmieniania kata synchro. ?i jezeli zmienil bym kat s. i chcial zrobic ponowny pomiar wagiem to czy auto musi byc dalej zagrzane na min 80 C bo zanim to przestawie to w takich temperaturach jakie sa na zewnatrz silnik szybko sie eychlodzi
By czesiek -  19 lis 2013, 15:12
 dolnośląskie
#111416
Narazie ustaw kat synchronizacji, mapy w ostatecznosci. Do sprawdzania kata nie jest wymagana temp. silnika. Mozesz sprawdzac na biezaco po kazym przestawieniu. Nie ma z tym duzo roboty wiec mozna sie pobawic samemu. Luzujesz 3 srubki na kole walka i potem duzym kluczem krecisz ta sruba duza. Bardzo malutkie ruchy rob.
By art1122 -  19 lis 2013, 17:09
 śląskie
#111424
jestem własnie po regulacji i ... dziwna sprawa gdy kręciłem w stronę + (tak jak na instrukcji pisało) na vagu pokazało 0 co mnie zdziwiło zeby od razu tak trafić ale skręciłem wszytko przejechałem się i dalej było 0 (nawet jak robiłem log dynamiczny) podłączyłem vaga i wyskoczył bład silnika (G40 chyba ) przekręciłem znów na + i wyskoczyła wartość 2,9 kolejny ruch na + i wartość już była -2,4 kolejny ruch na + i znów wartość 0 tym razem bez błędu dodam tez ze zazwyczaj gdy kręciłem na minus auto nie odpalało
By czesiek -  19 lis 2013, 17:39
 dolnośląskie
#111432
Za duze ruchy robisz. Zero wyswietla poza skala. Dlatego ustaw na -1,0 -1,5. To jest wartosc stala, ktora nie zmienia sie podczas jazdy. Chyba ze jest za luzny pasek. Trzymaj sie tak zeby te fasolki byly blisko srodkowego polozenia, zeby sroby nie byly w skrajnych pozycjach. Naprawde to sa minimalne ruchy. Musisz to wyczuc metoda prob i bledow. Inaczej ciezko bedzie Ci pomoc. Mechanicy tez sobie z tym srednio radza.
By art1122 -  19 lis 2013, 19:48
 śląskie
#111445
czesiek pisze:zeby sroby nie byly w skrajnych pozycjach
nie bardzo rozumie ? po ustawieniu auto narazie pali prawie od strzała (ok sekundy kręci) tylko nie wiem czy jestem po za skalą czy nie. Można cos popsuc jeżeli sie źle ustawi ?
By art1122 -  20 lis 2013, 17:09
 śląskie
#111493
witam dziś auto nie odpaliło więc wszystko od początku zrobiłem i udało mi sie go ustawić na -1,0 (gdy dodaje gazu wartość zmienia sie na -1,5 a potem znów spada na -1,0) oby jutro odpaliłlo :)