Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 cze 2019, 11:40
 pomorskie
#274693
Uślizg sprzęgła, nagły podskok obrotów po chwili skleja i wskazówka opada

Sprzęgło ma uślizgi najczęściej na najwyższych biegach bo ma najciężej, to tak jak z tylnymi przerzutkami w rowerze, na największej pedalujesz najlżej, na najmniejszej najciężej
Awatar użytkownika
By hajos798 -  04 cze 2019, 12:35
 dolnośląskie
#274698
Witam,
Pozwolę się wpiąć do tematu. Otóż mam problem ze swoim BKC i już nie wiem gdzie szukać pomocy.

Auto wpada w notlauf, przeładowanie przekracza 500mbar. Zrobiłem log dynamiczny w grupie 11 i statyczny.
Linki mam tutaj - jeśli można wklejać - jeśli nie proszę o poprawienie.

Dynamiczny:
https://log.malonetuning.com/chart/2573 ... wpEAAAA%3D

Statyczny:
https://log.malonetuning.com/chart/2573 ... wpEAAAA%3D

Z początku podejrzewałem zapieczoną geometrię - sprawdzane na podnośniku. Sztanga pracuje normalnie w całym zakresie, nic nie przycina. Gruszka jest nowa więc widać że ktoś walczył z problemem i nie do końca sobie z tym mógł poradzić.
Bloku pomiarowego z grupy 003 nie ma sensu wrzucać bo wszystko jest tam w najlepszym porządku, egr działa jak złoto - do tego miałem go w rękach i jak by nie patrzeć jest czysty, nagaru prawie nic.

Jedna sprawa jaka mnie niepokoi to głośne syczenie jak wejdzie juz powyżej 1200 obrotów. podciśnienia są szczelne, każde z osobna sprawdzałem - jedynie jak dawałem ciśnienie w wężyk który idzie bodajże na pompę vacuum i jest połączony trójnikiem w stronę serwa to tam powietrze idzie cały czas, nic go nie blokuje - sam przewód jest szczelny.

Przewody IC grube są wporządku, nawet wsadziłem wszędzie nowe uszczelki.

Cały czas chodzi mi po glowie puszka do której wchodzą wszystkie podciśnienia jednak nie potrafię tego dobrze sprawdzić

Będę wdzięczy za pomoc.
Awatar użytkownika
By hajos798 -  04 cze 2019, 14:08
 dolnośląskie
#274706
Właśnie sprawdzałem wszystkie wężyki i są szczelne
Miejscami raczej nie ale będę sprawdzać po schemacie.
Auto normalnie od dołu ciągnie, wszystkie jest okej poza tym mocnym przeładowaniem. Nic nie kopci, korekty pompek są bardzo bliskie zera
Najbardziej odchylona wartość to 0,07 więc to raczej fabryka.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 cze 2019, 14:35
 pomorskie
#274709
Przy takim przeładowaniu turbo dostaje w doopę, skoro sztanga chodzi lekko to coś nie tak że sterowaniem, spróbuj podmienić blok elektrozaworów, sprawdź po schemacie czy podciśnienie jest dobrze podłączone
Awatar użytkownika
By hajos798 -  04 cze 2019, 14:50
 dolnośląskie
#274710
Blok elektrozaworów to ta czarna pucha do której wchodzą wszystkie podciśnienia tak ? wolę się upewnić. Możliwe że będę mieć na jutro możliwość podmianki ze sprawnego samochodu.

Rozumiem że w bkc już nie ma N75 tylko wlaśnie ten blok?? gdzieś wyczytałem że on zastępuje tradycyjny N75

Zastanawia mnie tylko to że na logach statycznych niby sterowanie pracuje normalnie. Sprawdzałem też na kanale wychylenie gruszki podczas testu statycznego na bloku 11 i gruszka pracowała w całym zakresie.

Próbowałem też podregulować sztangę metodą prób i błędów pierw wkręcając jeden obrót potem jeszcze 1 i w zasadzie było bez większych zmian - ustawiłem z powrotem to miejsca zaznaczonego przez kogoś kto wymieniał gruchę.
Awatar użytkownika
By hajos798 -  11 cze 2019, 15:36
 dolnośląskie
#274935
Mały update. Dzisiaj zdecydowałem się wyjąć turbinę - podmiana zaworu sterującego podciśnieniami nie dała żadnego efektu.
Wałek na turbinie musiał dostać lub sam wirnik z zimnej strony bo jest poszczerbiony i dodatkowo z jednej strony przytarł już ściankę więc liczę się z tym że coś już tam nie trzyma osi. Geometria jest zawalona, gdybym nie zaczął dokładniej tego badać to nawet bym nie zauważył że się zacina. Zacięcie jest tak ledwo wyczuwalne że prawie wcale go nie ma.

W każdym razie poleciała do regeneracji, na dniach się dowiem co dokładnie było przyczyną i zdam relacje.
Tak czy siak turbina ładowała tak mocno że powoli zaczynało wypychać węże przy intercoolerze.
Sama turbina luzów nie posiada, u mnie siedział akurat Garret.
By ZaQu -  31 sie 2019, 19:12
 podkarpackie
#276734
Witam
Mam błąd
1 Fault Found:
000564 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 226577 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:53:00

Freeze Frame:
RPM: 3528 /min
Speed: 90.0 km/h
Load: 69.4 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 1846.2 mbar
Absolute Pres.: 2346.0 mbar

log dynamiczny 011
https://log.malonetuning.com/chart/2657 ... wo8AAAA%3D

Czytając temat najczęściej jest turbo do czyszczenia wiec umówiłem się już na czyszczenie za kilka dni. Po ponownym odpaleniu przyspiesza normalnie,u mnie od dużego święta auto powyżej 3 tyś zobaczy
Może ktoś popatrzeć na logi czy coś tam da się odczytać może akurat coś innego wyjdzie
By ZaQu -  01 wrz 2019, 7:42
 podkarpackie
#276744
Mettenoos pisze:
01 wrz 2019, 0:28
Geometria uparta jest, sztywno stoi na maksa :laugh:

Od kiedy masz auto i od kiedy takie objawy? Jaki styl jazdy, jakie dystanse pokonujesz?
jetta od 04.2018, objawy pojawiły się kilka dni temu pierwszy raz. Autem jeździła żona do pracy 20km do maja a teraz od maja tylko po mieście krótkie odcinki. Styl dziadka w fabi do 2500 obr. Od kupna turbina trochę gwiżdże.
By manfred_86 -  25 gru 2019, 17:00
 śląskie
#279230
Witam, mam problem ze swoim golfem. Maszyna po remoncie silnika, wymianie turbiny, rozrzadu i paru innych pierdół. Po odbiorze okazało się ze golf łapie notlaufa. dzisiaj porobiłem logi kanał 3, 8, 11. Dodatkowo zrobiłem test sztangi.

https://log.malonetuning.com/chart/2784 ... bCncKKAAAA

Przy teście gruszka w ogóle nie poruszała sztanga, dopiero przy schdzeniu z obrotów szarpnela nią góra-dół. Odpiałem wężyk podcisnienia i nie czuć żeby cokolwiek zasysał. Dopiero właśnie przy zejsciu z obrotów na ułamek sekundy czuć jak zasysa powietrze. Czy to zawor uwalony?
Awatar użytkownika
By mmx166 -  28 lip 2021, 21:00
 małopolskie
#286781
Witam
Golf 5 1,9 TDI silnik bru

1 Fault Found:

16683 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
RPM: 2205 /min
Torque: 184.0 Nm
Speed: 78.0 km/h
Load: 87.8 %
Voltage: 14.06 V
Bin. Bits: 11000000
Absolute Pres.: 2029.8 mbar
Absolute Pres.: 1142.4 mbar

Taki blad pokazuje VCDS.
Problem jest taki ze auto jest slabe , zauwazylem ze jedzie tak do 100 km.h, po wrzuceniu trzeciego biegu bardzo slabo rosna obroty .
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18