A-R-T-U-R pisze:ratman123 pisze:soja pisze:Czy już ktoś ogarnął temat elektrycznych szyb z tyłu
Udało mi się zamontować, w razie pytań pisz
To opisz prosze jakie graty sa potrzebne i jakie koszty sa z tym modem zwiazane
Potrzebne części:
-blachy z prowadnicami pod elektryczne szyby (udało mi się kupić po 30 zł/szt)
-silniczki (udało mi się kupić po 30 zł/szt)
-wiązki drzwi (udało mi się kupić po 20 zł/szt)
-boczki drzwi (udało mi się kupić w ładnym stanie za 100 zł z przesyłką)
-panel sterowania 4 elektrycznymi szybami (dałem 100 zł )
-wiązka do drzwi kierowcy łącząca panel sterowania szybami z silniczkiem
To są wszystkie części niezbędne do zamontowania tylnych elektrycznych szyb, od strony elektrycznej trzeba podłączyć 3 kable, w zależności od roku produkcji podłączenie wygląda inaczej. W moim przypadku mam auto wyprodukowane w drugiej połowie 2007 r modelowo musiałem podpiąć kabel zasilający do bezpiecznika 32 (30A) i 2 kable CAN (niski i wysoki). W autach powyżej 2008 r podłączenie wygląda inaczej, z tego co się dowiedziałem są też 3 kable, w tym 2 zasilające i 1 magistrali LIN.
Bardzo ważne, żeby sprawdzić przed zakupem, której generacji ma się silniczki zamontowane gdyż występują 3 generacje. 1 i 2 generacja współpracuje ze sobą, natomiast generacja 3 współpracuje tylko z 3 generacją są to informacje znalezione na różnych forach. W moim przypadku nie sprawdziła się ta zasada gdyż miałem z przodu silniczki 3 generacji i działają z silniczkami 1 generacji!
Dodatkowo przed zakupem należy zweryfikować czy podłączenie będzie po Canie albo magistrali LIN, można to poznać po ilości kabli w słupkach drzwi tylnych.
W razie pytań, wątpliwości służę pomocą