Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Tomcioc -  03 kwie 2021, 16:53
 śląskie
#285712
Włączyłem tylko Ameryka Pólnocna.
Chciałem zakodować jeszcze halogeny jako dzienne ale gdy robie według znanej instrukcji u mnie w sterowniku nie mam takiego bajtu.

Dodano po 29 minutach 33 sekundach:
W przy włączonym trybie skandynwaskim i Ameryka Pł ten sam efekt. Roznica taka że swiatla dzialaja niezaleznie od ręcznego.



Troche poszperałem i wiem ze mam sterownik Bortnez 17B High na którym nie ustawie halogenów jako dzienne.
Także wkrótce czeka mnie wymiana:)

Jak ktoś wpadnie na pomysł czemu w trybie Ameryka północna świecą mi również przednie pozycje będe wdzięczny.
Zastanawiam się czy moze to wina że mam ledy wsadzone zamiast standardowych żarówek?

Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  04 kwie 2021, 18:08
 śląskie
#285720
Światła do jazdy dziennej - kodowanie
Tryb skandynawski
Pierwszy, powszechniejszy ale zarazem gorszy, w CECM (Central Electric Control Module) ustawiamy bajt 0 bit 3, czyli tzw. światła skandynawskie. Po przekręceniu stacyjki zapalają się światła mijania z przodu i tyłu oraz pozycyjne z przodu. Opinia o tym że jest to bez sensu z kilku powodów: 1 - palimy z przodu pozycje, co za tym idzie zużywamy je 2 - palimy z tyłu pozycyjne, zużywają się żarówki oraz w dzień jest gorzej widoczne hamowanie, większe ryzyko że nam ktoś wdeczy w kufer 3 - jeśli chcemy mieć zapalony silnik i zgaszone światła (dot. szczególnie w nocy) to nie ma takiej możliwości (!) , możemy co najwyżej zredukować świecenie ustawiając przełącznik świateł na pozycyjne, a czasem jest potrzeba dyskretnie postać w nocy na włączonym silniku (bo zimno a chcemy kogoś mile zaskoczyd obecnością ), w opcji skandynawskiej tak się nie da.
=====================
Tryb Ameryka Północna
Drugi to tzw. Ameryka Północna, który można stosować od początku, do połowy 2009r. był nielegalny i zdarzało się, że policjant potrafił się czepiać. Od 20 czerwca 2009r. ustawodawca w naszej ojczyźnie poszedł po rozum do głowy i ustanowił, że światła dzienne są istotne tylko z przodu, co za tym idzie tylne pozycyjne mogą świecić ale nie muszą! Dla zainteresowanych monitor rządowy pod tym adresem Treść ustawy. Proszę spojrzeć w tabelkę poz. 18 przypis 45. Dla drugiego sposobu ustawiamy bajt 0 bit 4. Jakie różnice? Ano jak dla nas kolosalne, świecą się tylko światła przednie mijania (słownie 2 żarówki) i nic poza tym. Światła te zapalają się po zwolnieniu ręcznego, co za tym idzie można zapalać samochód bez wcześniejszego odpalania świateł (w metodzie skandynawskiej zawsze po przekręceniu stacyjki od razu zapalały się światła), możemy stojąc na zapalonym silniku prosto je zgasić zaciągając ręczny, no i z tyłu w końcu światła rozbłyskają tylko jak hamujemy! Możemy też kogoś zaskoczyć sterowaniem światłami poprzez dźwignię ręcznego.
=====================
Obrazek
Obrazek
=====================
Obniżenie mocy świateł mijania w trybie dziennych.
W bajcie 8 bit 0 można ustawić obniżenie intensywności świecenia przednich świateł mijania w czasie ich działania jako światła dzienne (nie ma to oczywiście wpływu na sposób ich świecenia w trybie świateł mijania !!!). UWAGA! Niezalecane dla xenonów! W kolejnych bitach bajtu 8-mego można ustawiać wartośd mocy w procentach, np na 50% i wydaje się na razie że to wartość wystarczająca. Zaklikując kolejne bity w bajcie 8-mym patrzymy w okienko DEC, wartośd w nim pokazywana to moc światełek w procentach.
=====================
Obrazek
=====================
By seebst -  04 cze 2021, 7:29
 lubuskie
#286299
Dzięki waszym poradą i wskazówką uaktywniłem sobie światła do jazdy dziennej na samych halogenach, pozostaje mi tylko ustawić ich jasność, ponieważ kiedy to robiłem było już późno i czujnik światła z uporem maniaka włączał mijania (swoją drogą - gdzie jest ten czujnik światła, żeby na przyszłość móc go zasłonić?). Pozostaje mi tylko jeden problem, że gdy mam przełącznik świateł ustawiony na 0 to i tak mi światła się świecą, a tak bym nie chciał. Gdzie ustawić opcję wyłączenia wszystkich świateł, kiedy przełącznik jest w pozycji 0?
Awatar użytkownika
By jihaad -  04 cze 2021, 9:44
 dolnośląskie
#286300
seebst pisze:
04 cze 2021, 7:29
Pozostaje mi tylko jeden problem, że gdy mam przełącznik świateł ustawiony na 0 to i tak mi światła się świecą, a tak bym nie chciał. Gdzie ustawić opcję wyłączenia wszystkich świateł, kiedy przełącznik jest w pozycji 0?

Nie ma takiej opcji. Zawsze pozostaje ci wyłączanie ich dźwignią hamulca ręcznego. Po zwolnieniu hamulca będą załączone zarówno w pozycji "0" jak i "AUTO". W tej drugiej ponadto czujnik zmierzchu je wyłączy i załączy światła mijania gdy zrobi się szaro.


A czujnik zmierzchu jest w stopce lusterka wewnętrznego i zasłonięcie go da przeciwny efekt - zawsze załączą się światła mijania.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  04 cze 2021, 9:45
 śląskie
#286301
Nieda się tak ustawić aby na 0 nic nie świeciło. Jedynie zaznaczyć tryb skamdynawia i wtedy jak pociagniesz reczny to zgasną jesli wl jest na 0.
Moc świecenia ustawia sie gdzies około srodka kodowanua. Wypisujesz np 35%.
Czujnik światła jest w podstawie lusterka wewnętrznego wstecznego.
By seebst -  04 cze 2021, 12:01
 lubuskie
#286303
Szkoda, że nie da się wyłączyć świateł z pozycji 0. Trochę bezsens, ale co zrobić...
Światła ściemniłem, ale dopiero na jakimś innym forum znalazłem, że to nie w przeciwmgielnych do jazdy dziennej się robi, tylko w DRL. Tam więc zmniejszyłem o 50% i w końcu działa.

Chociaż zastanawiam się nad legalnością takiego rozwiązania, bo w końcu brak jest homologacji DRL na kloszach lamp przeciwmgielnych. A można zrobić to na światłach drogowych (długich)? Widzę, że niektóre auta tak jeżdżą ze ściemnionymi żarówkami i całkiem OK to wygląda i przynajmniej legalnie.

Szkoda, że w dziale z poradami dot. kodowania większość screenów wygasła, bo umieszczone były na zewnętrznych serwerach...
Awatar użytkownika
By jihaad -  04 cze 2021, 12:21
 dolnośląskie
#286304
seebst pisze:
04 cze 2021, 12:01
Szkoda, że nie da się wyłączyć świateł z pozycji 0. Trochę bezsens, ale co zrobić...

Wytyczne z odpowiedniego rozporządzenia odnośnie połączeń elektrycznych świateł dziennych:

1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,

2) mogą być wyłączone gdy:

- automatyczna skrzynia biegów jest w pozycji P hamulec postojowy jest uruchomiony przed ruszeniem pojazdu po raz pierwszy po każdym ręcznym uruchomieniu systemu aktywacji silnika,

3) mogą być wyłączone ręcznie, gdy prędkość pojazdu nie przekracza 10 km/h pod warunkiem automatycznego włączenia po przekroczeniu prędkości 10 km/h lub gdy pojazd przejechał odległość większą niż 100 m i światła pozostają włączone do czasu ich ponownego rozmyślnego wyłączenia,

4) powinny wyłączać się automatycznie, gdy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu uniemożliwiający m pracę silnika po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te są wykorzystywane do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,

5) jeżeli odległość od światła przedniego kierunkowskazu jest równa lub mniejsza od 40 mm, połączenie elektryczne na odpowiedniej stronie pojazdu powinno zapewniać albo wyłączenie światła do jazdy dziennej albo obniżenie światłości przez cały okres działania światła kierunkowskazu,

6) jeżeli światło do jazdy dziennej jest wzajemnie połączone ze światłem kierunkowskazu, światło do jazdy dziennej powinno być wyłączone przez cały okres włączenia światła kierunkowskazu,

7) dopuszcza się aby wraz ze światłami do jazdy dziennej włączały się:

- przednie i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe - jeżeli występują, boczne światła pozycyjne - jeżeli występują oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej,
- lub tylko tylne światła pozycyjne




Z grubsza więc jest to tak działa, co nie zmienia faktu, że jest to rozwiązanie niedopuszczalne, gdyż w golfie V żadne reflektory nie mają oznaczenia RL, które jest wymagane w przypadku świateł dziennych.
By Uberas -  13 gru 2021, 0:31
 mazowieckie
#287855
Cześć,
Przepraszam za odkopywanie tematu ale nie wiem gdzie to lepiej ubrać :)
Mam Leona 2 1.6 BSE Reference z 2008, niestety przed liftem i dostosowaniem kloszy do RL
Chciałbym włączyć światła amerykańskie i ściemnić je na 20%.
O ile światła amerykańskie włączyłem przez obdeleven tak ściemnić ich do 30% nie mogę, a bez ściemniania w zasadzie dużo nie zyskuje (i tak są nielegalne przez brak homologacji)
Chce tak pojeździć do lipca-sierpnia. Czy ktoś tutaj mógłby mi udostępnić kabelek do VCDS i jest z okolic Warszawy?
Dzięki :)
By Uberas -  14 gru 2021, 0:55
 mazowieckie
#287871
Hej, dzięki za odpowiedz; mógłbyś rozwinąć?

Z tego co się orientuje skandynawskie tez nie są dopuszczalne (nie ma zapalonych świateł pozycyjnych) wiec dlaczego miałyby być legalne? A jeżeli chodzi o ściemnienie ich, to chyba tylko z 55w na 45w?
By seebst -  14 gru 2021, 5:01
 lubuskie
#287872
W vcds jest opcja ustawienia, które światło może służyć jako światła do jazdy dziennej. Czy to mijania, drogowe czy przeciwmgielne. A ściemnienie polega na wpisaniu, o ile procent na świecić słabiej. Ja mam o 50% ściemnione, a w przypadku zmroku czujnik światła sam przełączy się na mijania, wraz ze 100% jasnością.
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45