seebst pisze: ↑14 gru 2021, 5:01
W vcds jest opcja ustawienia, które światło może służyć jako światła do jazdy dziennej. Czy to mijania, drogowe czy przeciwmgielne. A ściemnienie polega na wpisaniu, o ile procent na świecić słabiej. Ja mam o 50% ściemnione, a w przypadku zmroku czujnik światła sam przełączy się na mijania, wraz ze 100% jasnością.
jihaad pisze: ↑14 gru 2021, 8:24
Drogowych nie można ustawić w żadnym sterowniku.
To jak to w końcu jest?
tomcio666 pisze: ↑14 gru 2021, 11:16
Święta racja. Ja w obu piątkach tak mam, dodatkowo wyzerowane postojówki i światła dzienne realizowane przez halogeny. Od początku ( kilka lat) żaden policjant nie zwrócił mi uwagi.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
No to jest ogólnie najlepsza opcja, najłatwiej to podobno osiągnąć przez równoczesne włączenie Skandynawii i Ameryki - wtedy podobno ręczny nie gasi świateł a palą się tylko mijania przednie. Wg przepisów nielegalne, sam jeździłem autami i nadal w rodzinie są auta które maja „homologowany” moduł 30% świateł drogowych i przeglądy etc przechodzą tylko ja auta użytkuje w dziwny sposób - jestem często za granica i chciałbym to zrobić „porządnie” tylko teraz jest za zimno na robotę pod blokiem. Docelowo chce dokupić zaślepki halogenów (przeciwmgłowych) i wstawić w nie prawdziwie homologowane ledy z modułem, podpiąć pod jakiś bezpiecznik (albo coś w tym stylu, tak to robiłem w focusie mk2.5)
Mettenoos pisze: ↑14 gru 2021, 11:42
20-30% to w mojej opinii za mało, minimum 40% żeby to sensownie wyglądało. Skoro u ciebie w skandynawoii pozycyjne przednie gasną a chcesz być w pełni legalny, to wymień bordnetz 17 bajtowy na wyższy niż z końcówką L lub na 23 bajtowy. Druga kwestia - w bordnetz nie nie ma funkcji DRL dla świateł drogowych, jest w BCM. Jeśli chcesz długie jako DRL ściemnione do x% to jedynym wyjściem jest dodatkowy sterownik. Mam taki gdzieś w garażu LEPARD, pozostał mi po Audi A3, gdzie w pewnym momencie miałem go zamontowane i zakodowane. Koduje się go przez micro USB programem programem serwisowym LepardService do z laptopa
https://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/
Dodano po 8 minutach 14 sekundach:
Moje byłe A3 8P z DRL na sterowniku lepard, efekt był iście fabryczny, nawet diagnosta na przeglądzie nie zwracał na to uwagi
Dodano po 12 minutach 55 sekundach:
Jeszcze się nie spotkałem ani nawet nie słyszałem od x lat, aby ktoś jeżdżąc na opcji świateł skandynawskich miał z tego tytułu jakieś reperkusje.
Jak wrócę do domu to sprawdze co ja tam mam - ale muszę najpierw zobaczyć na internecie jak to zrobić
//update albo jestem ślepy albo w moim Leonie wszystko jest drakonicznie zabudowane (jak świece), znalazłem sterownik gazu ale ecu nie, chyba ze to to, to nic nie widać
Ja nie mówię ze Skandynawia czy Ameryka od razu będzie ściągać rzesze policjantów etc, chodzi mi o to ze TEORETYCZNIE (ale oczywiście policjant nie wie czy to fabryczne czy klosze DRL etc) jest tak samo Skandynawia (u mnie bez postojówek) jak i Ameryka nielegalna wiec po co palić tył?
Wymiana sterownika nie wchodzi w grę, a za oferte modułu dziekuje, wezmę pod uwagę z tym ze to nadal nielegalne a cały (mój) problem polega na tym ze chce założyć sobie ledy w miejsce przeciwmgłowych których nie mam tylko teraz jest za zimno/nie mam miejsca na robotę - a auto sie tego domaga, coś jest nie tak z alternatorem/świecami/aku
wiec gdybym już robił te moduły to lepiej chyba od razu zamontować ledy
I tak bym chciał żeby w moim Leonie to wyglądało, schludnie i legalnie ale do tego czasu chce „leniwie” wrzucić 20-30% na mijania/drogowe w amerykańskim
Ewentualnie w a3 8l założyłem takie paski bo akurat miała przeciwmgłowe i ich nie chciałem tracić, ale teraz jak nie mam to chciałbym to zrobić schludniej