Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Uberas -  14 gru 2021, 6:30
 mazowieckie
#287873
seebst pisze:
14 gru 2021, 5:01
W vcds jest opcja ustawienia, które światło może służyć jako światła do jazdy dziennej. Czy to mijania, drogowe czy przeciwmgielne. A ściemnienie polega na wpisaniu, o ile procent na świecić słabiej. Ja mam o 50% ściemnione, a w przypadku zmroku czujnik światła sam przełączy się na mijania, wraz ze 100% jasnością.
Hej,
Tak wiem, niestety mój sterownik to bieda i w obdeleven mam tylko wybor przeciwmgłowe przednie (których nie mam) lub mijania.
Idealnie oczywiście ustawilbym drogowe na 20-30% żeby nie uzywac odblysnika ale raczej to niemozliwe.
Nadal, wszystkie te opcje nie są „legalne” ze względu na brak RL na kloszu z tego co się orientuje.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 gru 2021, 8:38
 pomorskie
#287875
Uberas pisze:Z tego co się orientuje skandynawskie tez nie są dopuszczalne (nie ma zapalonych świateł pozycyjnych) wiec dlaczego miałyby być legalne?
Źle się orientujesz. Ustawienia skandynawskie są w 100% legalne stosowane nawet przez dealeröw. Świecą pozycyjne przód + tył wraz z oświetleniem tablicy rejestracyjnej oraz mijania, które możesz sobie ściemniać do poziomu jakiego chcesz. Wątpliwe może być ściemnienie ale nikt tego na drodze w żaden sposób nie zweryfikuje, więc czy jest sens zawracać sobie głowę tym, że nie ma ECE RL00? Plus taki że mając np żarówki H7 Osram Night Breaker czy podobne, to znacznie wydłużamy ich żywotność

Dodano po 1 minucie 14 sekundach:
jihaad pisze:
14 gru 2021, 8:24
Drogowych nie można ustawić w żadnym sterowniku.
Oczywiście gdy mowa o mk5

Dodano po 4 minutach 14 sekundach:
Uberas pisze:
14 gru 2021, 6:30

Nadal, wszystkie te opcje nie są „legalne” ze względu na brak RL na kloszu z tego co się orientuje.
Do skandynawskich wymagane są standardowe homologacje jak HC/R, A itp... dla świateł halogenowych. Używasz standardowych świateł mijania tyle że sciemnionych. Rozporządzenie o warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać pojazdy nie reguluje tej kwestii.

Zasada świateł skandynawskich polega wyłącznie na tym, że włączają się po zapłonie (lub uruchomieniu silnika w zależności od modelu auta) na włączniku w pozycji zero, dla zapominalskich. Tylko tyle i aż tyle
By Uberas -  14 gru 2021, 10:14
 mazowieckie
#287876
Mettenoos pisze:
04 kwie 2021, 13:25
Ja miałem podstawowy 17 bajt bez halogenów w trendzie z 2004 roku i postojowe sie nie paliły
Chwila, przecież postojowe się u mnie tez nie palą czyli podchodzi to pod światła do jazdy dziennej a nie mijania?

Dodano po 3 minutach :
Mettenoos pisze:
14 gru 2021, 8:44
Zasada świateł skandynawskich polega wyłącznie na tym, że włączają się po zapłonie (lub uruchomieniu silnika w zależności od modelu auta) na włączniku w pozycji zero, dla zapominalskich. Tylko tyle i aż tyle
Ale w takim razie który przepis reguluje te „światła skandynawskie” ja tu jedynie widzę definicje świateł do jazdy dziennej (zreszta tak są nazwane w sterowniku) u mnie po włączeniu (zreszta jak u Ciebie) paliły się tylko mijania z przodu i z tylu. Oświetlenie tablicy, czy pozycyjne nie.
Idąc dalej za ciosem prawdziwe „skandynawskie” to oryginalnie światła drogowe a nie mijania, ale przecież nie ma tu żadnych definicji w prawie, a u nas zabrania się uzywac drogowych (w pewnych sytuacjach, ale takie bysmy na pewno mieli podczas przejazdu w terenie zabudowanym mijając inne auta?)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 gru 2021, 10:35
 pomorskie
#287877
Uberas pisze:
14 gru 2021, 10:17

Chwila, przecież postojowe się u mnie tez nie palą czyli podchodzi to pod światła do jazdy dziennej a nie mijania?
U mnie się nie paliły w trybie ameryki północnej lub połączonych trybów ameryki + skandynawii. Na samej skandynawii paliło sie wszystko jak przy standardowych światłach mijania

Dodano po 5 minutach 25 sekundach:
Uberas pisze:Ale w takim razie który przepis reguluje te „światła skandynawskie” ja tu jedynie widzę definicje świateł do jazdy dziennej
Ale o czym Ty piszesz?! Jaki przepis jakie skandynawskie? Światła skandynawskie to stwierdzenie potoczne (de facto używane w nomenklaturze VWAG w sterownikach). Tryb świateł skandynawskich to nic innego jak standardowe światła mijania tyle że właczają się same na włączniku świateł w pozycji zero, tak jak napisałem - dla zapominalskich, aby nie zapomnieć po prostu włączyć świateł bo jak wiemy w Skandynawii obowiązek jazdy na mijania obowiązywał o wiele wcześniej niż w PL i EU, stąd wzięła się ta nazwa ale nie doszukuj się tej nazwy w przepisach. W przepisach to po prostu światła mijania z wszystkimi regułami towarzyszącymi jak światła pozycyjne przód i tył, oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Nie rozumiem w jakim celu drążysz temat, w którym od 11 lat już wszystko zostało napisane. Chcesz to koduj nie chcesz to nie koduj, tylko przypisuj temu tematowi nieprawdziwych definicji

Dodano po 4 minutach 19 sekundach:
Uberas pisze:
14 gru 2021, 10:17

Idąc dalej za ciosem prawdziwe „skandynawskie” to oryginalnie światła drogowe a nie mijania,
Weź już lepiej nic nie pisz. Temat dotyczy ustawień sterownika bordnetz, który posiada funkcję świateł skandynawskich - ich zasada jest oczywista oraz świateł dla Ameryki Północnej (uniwersalność sterownika). W którym momencie producent sterownika dla MK5 przewidział, że kodowanie sterownika pod światła skandynawskie to światła długie? Rozmawiamy o kodowaniu bordnetz a nie czy długie to skandynawskie czy nie.
By Uberas -  14 gru 2021, 10:58
 mazowieckie
#287878
Mettenoos pisze:
14 gru 2021, 10:45

U mnie się nie paliły w trybie ameryki północnej lub połączonych trybów ameryki + skandynawii. Na samej skandynawii paliło sie wszystko jak przy standardowych światłach mijania
No widzisz a u mnie nie palą się tylko na Skandynawii, z innego forum VAG:

„ "tryb skandynawski". Polega to na tym że po włączeniu zapłonu włączają się światła mijania ale bez postojówek, nie świeci oświetlenie deski rozdzielczej i tablicy rejestracyjnej. ”

Wiec chyba nie jestem osamotniony w tym ze pozycyjne i rejestracje nie są podświetlane co już nie jest samym przełącznikiem świateł mijania tylko (według mnie ale proszę o podanie podstawy) światłami dziennymi
Mettenoos pisze:
14 gru 2021, 10:45
Weź już lepiej nic nie pisz. Temat dotyczy ustawień sterownika bordnetz, który posiada funkcję świateł skandynawskich - ich zasada jest oczywista oraz świateł dla Ameryki Północnej (uniwersalność sterownika). W którym momencie producent sterownika dla MK5 przewidział, że kodowanie sterownika pod światła skandynawskie to światła długie? Rozmawiamy o kodowaniu bordnetz a nie czy długie to skandynawskie czy nie.
Myśle, ze używanie świateł drogowych w oryginale definicji „świateł skandynawskich” może tu być kluczowe (brak definicji prawnej) ale okej :).
Nie, rozmawiamy o legalności takiego rozwiązania, bo napisałeś ze jest to legalne a ja chciałbym jakiś konkretny przypis, czy podstawę Twojej wypowiedzi. Jeżeli to co mówisz, jest prawdą to rzeczywiście warto włączyć skandynawskie. Jeżeli nie, to po co mam palić więcej „niż muszę” skoro i tak to wszystko będzie nielegalne?
Ostatnio zmieniony 14 gru 2021, 11:03 przez Uberas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 gru 2021, 11:12
 pomorskie
#287881
Uberas pisze:
14 gru 2021, 10:58
„ "tryb skandynawski". Polega to na tym że po włączeniu zapłonu włączają się światła mijania ale bez postojówek, nie świeci oświetlenie deski rozdzielczej i tablicy rejestracyjnej. ”
Osobiście nie spotkałem się, aby w trybie skandynawskim nie świeciła tablica rejestracyjna i postojówki (licznik jest nieistotny). Owszem, w trybie ameryki północnej lub połączonego kodowania dla ameryki północnej i skandynawii, ale nie wszystkie sterowniki przyjmują takie kodowanie, mój przyjmował i w Mk5 jak i w A3 8P. W trybie skandynawskim Mk5 na życzenie klienta wyjeżdżały jako nowe z salonu. Zawesze możesz zamontować sterownik BCM, gdzie masz funkcję permanentnych świateł mijania PRL

Ja jeździłem na połaczonym kodowaniu skandynawskim i ameryka północna a to że przepis nie przewiduje takiej możliwości, co mnie to obchodzi. Jeśli ktoś chce to koduje jeśli nie to nie, jego sprawa. To nie podlega dyskusji.
By Uberas -  14 gru 2021, 11:15
 mazowieckie
#287882
Mettenoos pisze:
14 gru 2021, 11:12
Uberas pisze:
14 gru 2021, 10:58
„ "tryb skandynawski". Polega to na tym że po włączeniu zapłonu włączają się światła mijania ale bez postojówek, nie świeci oświetlenie deski rozdzielczej i tablicy rejestracyjnej. ”
Osobiście nie spotkałem się, aby w trybie skandynawskim nie świeciła tablica rejestracyjna i postojówki (licznik jest nieistotny). Owszem, w trybie ameryki północnej lub połączonego kodowania dla ameryki północnej i skandynawii, ale nie wszystkie sterowniki przyjmują takie kodowanie, mój przyjmował i w Mk5 jak i w A3 8P. W trybie skandynawskim Mk5 na życzenie klienta wyjeżdżały jako nowe z salonu.

Ja jeździłem na połaczonym kodowaniu skandynawskim i ameryka północna a to że przepis nie przewiduje takiej możliwości, co mnie to obchodzi. Jeśli ktoś chce to koduje jeśli nie to nie, jego sprawa. To nie podlega dyskusji.
No tak :)
Ja chce zakodować sobie tak jak Ty miałeś, skandynawskie + Ameryka i 20-30% mijania (a jeżeli się da to drogowe żeby mi odbłyśnik odpoczywał)
Po prostu zastanawiam się, bo jeżeli same skandynawskie są legalne to może rzeczywiście warto tylko je zaznaczyć.
Awatar użytkownika
By tomcio666 -  14 gru 2021, 11:16
 dolnośląskie
#287883
Święta racja. Ja w obu piątkach tak mam, dodatkowo wyzerowane postojówki i światła dzienne realizowane przez halogeny. Od początku ( kilka lat) żaden policjant nie zwrócił mi uwagi.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 gru 2021, 11:21
 pomorskie
#287884
Uberas pisze:
14 gru 2021, 11:15

Ja chce zakodować sobie tak jak Ty miałeś, skandynawskie + Ameryka i 20-30% mijania (a jeżeli się da to drogowe żeby mi odbłyśnik odpoczywał)
20-30% to w mojej opinii za mało, minimum 40% żeby to sensownie wyglądało. Skoro u ciebie w skandynawoii pozycyjne przednie gasną a chcesz być w pełni legalny, to wymień bordnetz 17 bajtowy na wyższy niż z końcówką L lub na 23 bajtowy. Druga kwestia - w bordnetz nie nie ma funkcji DRL dla świateł drogowych, jest w BCM. Jeśli chcesz długie jako DRL ściemnione do x% to jedynym wyjściem jest dodatkowy sterownik. Mam taki gdzieś w garażu LEPARD, pozostał mi po Audi A3, gdzie w pewnym momencie miałem go zamontowane i zakodowane. Koduje się go przez micro USB programem programem serwisowym LepardService do z laptopa https://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/

Dodano po 8 minutach 14 sekundach:
Moje byłe A3 8P z DRL na sterowniku lepard, efekt był iście fabryczny, nawet diagnosta na przeglądzie nie zwracał na to uwagi

Obrazek

Dodano po 12 minutach 55 sekundach:
Uberas pisze:
14 gru 2021, 11:15
Po prostu zastanawiam się, bo jeżeli same skandynawskie są legalne to może rzeczywiście warto tylko je zaznaczyć.
Jeszcze się nie spotkałem ani nawet nie słyszałem od x lat, aby ktoś jeżdżąc na opcji świateł skandynawskich miał z tego tytułu jakieś reperkusje.
By Uberas -  14 gru 2021, 12:48
 mazowieckie
#287886
seebst pisze:
14 gru 2021, 5:01
W vcds jest opcja ustawienia, które światło może służyć jako światła do jazdy dziennej. Czy to mijania, drogowe czy przeciwmgielne. A ściemnienie polega na wpisaniu, o ile procent na świecić słabiej. Ja mam o 50% ściemnione, a w przypadku zmroku czujnik światła sam przełączy się na mijania, wraz ze 100% jasnością.
jihaad pisze:
14 gru 2021, 8:24
Drogowych nie można ustawić w żadnym sterowniku.

To jak to w końcu jest? :sad:
tomcio666 pisze:
14 gru 2021, 11:16
Święta racja. Ja w obu piątkach tak mam, dodatkowo wyzerowane postojówki i światła dzienne realizowane przez halogeny. Od początku ( kilka lat) żaden policjant nie zwrócił mi uwagi.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
No to jest ogólnie najlepsza opcja, najłatwiej to podobno osiągnąć przez równoczesne włączenie Skandynawii i Ameryki - wtedy podobno ręczny nie gasi świateł a palą się tylko mijania przednie. Wg przepisów nielegalne, sam jeździłem autami i nadal w rodzinie są auta które maja „homologowany” moduł 30% świateł drogowych i przeglądy etc przechodzą tylko ja auta użytkuje w dziwny sposób - jestem często za granica i chciałbym to zrobić „porządnie” tylko teraz jest za zimno na robotę pod blokiem. Docelowo chce dokupić zaślepki halogenów (przeciwmgłowych) i wstawić w nie prawdziwie homologowane ledy z modułem, podpiąć pod jakiś bezpiecznik (albo coś w tym stylu, tak to robiłem w focusie mk2.5)
Mettenoos pisze:
14 gru 2021, 11:42

20-30% to w mojej opinii za mało, minimum 40% żeby to sensownie wyglądało. Skoro u ciebie w skandynawoii pozycyjne przednie gasną a chcesz być w pełni legalny, to wymień bordnetz 17 bajtowy na wyższy niż z końcówką L lub na 23 bajtowy. Druga kwestia - w bordnetz nie nie ma funkcji DRL dla świateł drogowych, jest w BCM. Jeśli chcesz długie jako DRL ściemnione do x% to jedynym wyjściem jest dodatkowy sterownik. Mam taki gdzieś w garażu LEPARD, pozostał mi po Audi A3, gdzie w pewnym momencie miałem go zamontowane i zakodowane. Koduje się go przez micro USB programem programem serwisowym LepardService do z laptopa https://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/

Dodano po 8 minutach 14 sekundach:
Moje byłe A3 8P z DRL na sterowniku lepard, efekt był iście fabryczny, nawet diagnosta na przeglądzie nie zwracał na to uwagi

Obrazek

Dodano po 12 minutach 55 sekundach:
Jeszcze się nie spotkałem ani nawet nie słyszałem od x lat, aby ktoś jeżdżąc na opcji świateł skandynawskich miał z tego tytułu jakieś reperkusje.
Jak wrócę do domu to sprawdze co ja tam mam - ale muszę najpierw zobaczyć na internecie jak to zrobić
//update albo jestem ślepy albo w moim Leonie wszystko jest drakonicznie zabudowane (jak świece), znalazłem sterownik gazu ale ecu nie, chyba ze to to, to nic nie widać
Obrazek
Ja nie mówię ze Skandynawia czy Ameryka od razu będzie ściągać rzesze policjantów etc, chodzi mi o to ze TEORETYCZNIE (ale oczywiście policjant nie wie czy to fabryczne czy klosze DRL etc) jest tak samo Skandynawia (u mnie bez postojówek) jak i Ameryka nielegalna wiec po co palić tył?

Wymiana sterownika nie wchodzi w grę, a za oferte modułu dziekuje, wezmę pod uwagę z tym ze to nadal nielegalne a cały (mój) problem polega na tym ze chce założyć sobie ledy w miejsce przeciwmgłowych których nie mam tylko teraz jest za zimno/nie mam miejsca na robotę - a auto sie tego domaga, coś jest nie tak z alternatorem/świecami/aku :wall: wiec gdybym już robił te moduły to lepiej chyba od razu zamontować ledy
Obrazek

I tak bym chciał żeby w moim Leonie to wyglądało, schludnie i legalnie ale do tego czasu chce „leniwie” wrzucić 20-30% na mijania/drogowe w amerykańskim

Ewentualnie w a3 8l założyłem takie paski bo akurat miała przeciwmgłowe i ich nie chciałem tracić, ale teraz jak nie mam to chciałbym to zrobić schludniej
Obrazek
Awatar użytkownika
By jihaad -  14 gru 2021, 14:23
 dolnośląskie
#287887
Mettenoos pisze:
14 gru 2021, 8:44
jihaad pisze:
14 gru 2021, 8:24
Drogowych nie można ustawić w żadnym sterowniku.

Oczywiście gdy mowa o mk5

Oczywiście. :)


A tzw. "światła skandynawskie" różnią się od świateł mijania tylko położeniem przełącznika świateł. Innymi słowy "skandynawskie" to światła mijania przy pozycji "zero" przełącznika, dodatkowo zapalające się automatycznie i tak samo gasnące.

W sumie to taka różnica, jak między światłami mijania włączonymi manualnie, a światłami mijania załączonymi przez sterownik, kiedy przełącznik jest na "auto". :P
By Uberas -  14 gru 2021, 15:23
 mazowieckie
#287888
jihaad pisze:
14 gru 2021, 14:23
Mettenoos pisze:
14 gru 2021, 8:44
jihaad pisze:
14 gru 2021, 8:24
Drogowych nie można ustawić w żadnym sterowniku.

Oczywiście gdy mowa o mk5

Oczywiście. :)


A tzw. "światła skandynawskie" różnią się od świateł mijania tylko położeniem przełącznika świateł. Innymi słowy "skandynawskie" to światła mijania przy pozycji "zero" przełącznika, dodatkowo zapalające się automatycznie i tak samo gasnące.

W sumie to taka różnica, jak między światłami mijania włączonymi manualnie, a światłami mijania załączonymi przez sterownik, kiedy przełącznik jest na "auto". :P
czyli zakładam, że jeżeli:
"W module bord (09) musisz aktywować Bajt 17 Bit 4"
tam jest opcja zeby dzienne byly w przeciwmglowych/mijania i nie ma tam drogowych, to mam zły sterownik?
W obdeleven mialem zakladke z ustawieniem swiatel DRL i bylo tylko w mijania lub przeciwmglowych.

20-30% to w mojej opinii za mało, minimum 40% żeby to sensownie wyglądało. Skoro u ciebie w skandynawoii pozycyjne przednie gasną a chcesz być w pełni legalny, to wymień bordnetz 17 bajtowy na wyższy niż z końcówką L lub na 23 bajtowy. Druga kwestia - w bordnetz nie nie ma funkcji DRL dla świateł drogowych, jest w BCM.
[/quote]

Czy to jest nalepka która powie mi jaki mam sterownik? Była najbliżej sterownika
Obrazek
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45