Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
#287164
Po wymianie pompy pompy mechanik podłączał pod komputer i coś próbował robić, wykonywał nawet jazdę próbną. Więc jest prawdopodobieństwo, że np. G85 został zaadaptowany. Być może że inne też, tak przypuszczam. W każdym razie u mnie w domu wyskoczył tylko błąd od G251 - zrobiłem jemu adaptację i błąd zniknął, jak i wszystkie kontrolki. Innych błędów już brak, a system działa prawidłowo, zarówno podczas hamowania jak i jazdy bokiem lub ruszania na śliskiej nawierzchni. Czy w związku z tym muszę mimo wszystko wykonać adaptację tych pozostałych, skoro już nie ma błędów?
#287175
Ostatnie moje pytanie już (chyba 😜 )
Czy przycisk od ESP jest tylko i wyłącznie podświetlany na czerwono tak jak inne elementy deski rozdzielczej, czy może kiedy ESP jest wyłączony to świeci na żółto? Bo u mnie tylko samo podświetlenie w kolorze zegarów, czyli czerwony i nic nie zmienia koloru w momencie wyłączenia systemu.

A druga sprawa - nie da się tego systemu wyłączyć całkowicie, tak żeby ESP nie mrugało, a cały czas świeciło, żeby system całkowicie przestał ingerować w to, co robię? Dłuższe przyciśnięcie nic nie zmienia, poza wolnym mruganiem kontrolki.
#287207
Mam identyczny problem ze sterownikiem AD kupiłem BJ mechanicznie jest przełożony ale nie wiem jak sie skontaktowac z Dexter23pl aby pomógł to opanowąć . jestem z Zabrza czyli chyba w pobliżu. Nie mam na tyle wiedzy i umiejetności żebym poradził sobie z tym. Dzieki za info ew namiary na kontakt .
#287209
AndrzejJ pisze:
17 wrz 2021, 16:41
Mam identyczny problem ze sterownikiem AD kupiłem BJ mechanicznie jest przełożony ale nie wiem jak sie skontaktowac z Dexter23pl aby pomógł to opanowąć . jestem z Zabrza czyli chyba w pobliżu. Nie mam na tyle wiedzy i umiejetności żebym poradził sobie z tym. Dzieki za info ew namiary na kontakt .
Witam. Proszę dzwonić. 737-557-626
#287391
Pobawiłem się trochę HHC i wspomaganiem hamulców i w sumie krórą bym opcję nie wybrał to nie widzę żadnej różnicy w działaniu. Mowa oczywiście o adaptacjach. I czy z dostępem upoważnionym 40168 czy nie, to żadnej różnicy. HHC ma trzy opcje: normal, late, high, podobnie z resztą jak brake booster - jednakowa siła hamowania jak dla mnie...
#288221
Witam
Panowie i Panie, przytrafił mi się problem ze świętą trójca w pompie ABSu.
Ponieważ sterownik pompy w pacjencie (Audi A3 2008r) ma oznaczenie AE, padła decyzja o wymianie na oznaczenie BJ.

Pompa została zakupiona i wymieniona (sczytane zostało kodowanie z AE) i tutaj zaczynają się małe problemy:
- bardzo długo pompa nie chciała przyjąć kodowania ( przyjmowała i po jakimś czasie kodowanie resetowało się do wartości 000....). Fizycznie ABS działa bez kodowania.
- Po x próbach (rożnymi VCDSami) pompa przyjęła kodowanie z dodatkowymi dwoma 00 ( zostały do adaptacji g251 i g85)

I teraz pytanie po kodowaniu pojawia się błąd 01299- diagnostic interface data bus (j533), oczywiście przeszukałem wyniki wyszukiwania google i oprócz ze wynikiem uszkodzenia przewodów lub uszkodzenia modułu, nic ciekawego nie znalazłem. Bardzo jest zastanawiające dlaczego ten bład pojawia sie dopiero po wpisaniu kodowania.

Co do kodowania oczywiście w czeluściach internetu znalazłem program do kodowania, gdzieś indziej rozpiskę i po głębszej analizie wynika ze kodowanie jest prawidłowe. Do tego posiadam bliźniacze Audi i tez porównałem kodowanie z tego auta (różnica w bitach 4 i 12 które są wzajemnie powiązane).
Aktualne kodowanie:
14 42 60 12 49 29 00 00 28 0F 06 EB 92 1F 00 42 38 00 00

Prośba o jakieś sugestie czy sterownik jest uszkodzony, czy po prostu coś jest nie tak z kodowaniem. Za wszystkie sugestie będę wdzięczny.


Dla potomnych przesyłam informacje o kodowaniu

Byte 0 und Byte 8
11 - A3, Golf, Jetta, Octavia, Leon Byte 8--->88
14 - Golf GTI, Octavia RS, Leon FR Byte 8--->28
21 - Golf Plus, Seat Altea Byte 8--->84
24 - Golf Plus Byte 8--->24
32 - Touran Byte 8--->4C
33 - Touran Byte 8--->CC
42 - Caddy, A3 Byte 8--->42
54 - Eos Byte 8--->2A
62 - Caddy Byte 8--->46
74 - Scirocco Byte 8--->2E
76 - Scirocco Byte 8--->6E
84 - Superb Byte 8--->21
86 - Superb Byte 8--->61
91 - Yeti Byte 8--->89
93 - Yeti Byte 8--->C9
94 - Yeti Byte 8--->29
A1 - Jetta 16 Byte 8--->85
F4 - Jetta 16 Byte 8--->2F

Byte 1
3B - Volkswagen, Octavia, Seat
3D - Superb
3C - Caddy
3F - Yeti, Altea
42 - Audi
4B - Golf, Jetta USA

Byte 2 und Byte 10
20 - BLE,BLS,BSE,CAYC,CAYD,CAXA,CBZB Byte 10--->04
40 - CAXA,CAXC,CAYD,CBZB,CDAB,CFFB,CFHA Byte 10--->02
60 - CAVD,CCZA,CCZB,CEGA,CFGB,CFHC Byte 10--->06
80 - CDLA,CDLF Byte 10--->01

Byte 3
08 - EOS 1F
0C - 5K USA, 1K Jetta USA
0D - Golf 1K und 5K, Jetta 1K, Caddy 2K
0E - Yeti 5J
F5 - Scirocco 13
F8 - Jetta 16
1C - Octavia 1Z
16 - Touran 1T, Superb 3T
12 - Audi 8P, Leon 1P, Altea 5P

Byte 4 und Byte 12
09 - GTI (ab 11MJ), EOS, Caddy, Yeti Byte 12--->90
0A - Byte 12--->50
11 - Byte 12--->88
12 - Byte 12--->48
19 - Superb Byte 12--->98
21 - Jetta Byte 12--->84
22 - Byte 12--->44
49 - Touran, Passat, Scirocco Byte 12--->92
89 - GTI (bis 11MJ) Byte 12--->91

Byte 5
22 - wenn 13 Stelle der FIN 0
23 - wenn 13 Stelle der FIN 1
24 - wenn 13 Stelle der FIN 2
25 - wenn 13 Stelle der FIN 3
26 - wenn 13 Stelle der FIN 4
27 - wenn 13 Stelle der FIN 5
28 - wenn 13 Stelle der FIN 6
29 - wenn 13 Stelle der FIN 7
2A - wenn 13 Stelle der FIN 8
2B - wenn 13 Stelle der FIN 9

Byte 6
Bit 0 bis 3 - 00 - Standard
Bit 0 bis 3 - 01 - Yeti
Bit 0 bis 3 - 05 - Yeti
Bit 0 bis 3 - 03 - Caddy
Bit 0 bis 3 - 0E - Touran
Bit 4
Bit 5
Bit 6
Bit 7 Deaktivierung ESP (in Verbindung mit Byte 14)

Byte 7
FA - wenn 14 Stelle der FIN 0
FB - wenn 14 Stelle der FIN 1
FC - wenn 14 Stelle der FIN 2
FD - wenn 14 Stelle der FIN 3
FE - wenn 14 Stelle der FIN 4
FF - wenn 14 Stelle der FIN 5
00 - wenn 14 Stelle der FIN 6
01 - wenn 14 Stelle der FIN 7
02 - wenn 14 Stelle der FIN 8
03 - wenn 14 Stelle der FIN 9

Byte 8 und Byte 0
24 - Golf Plus Byte 0--->24
28 - Golf GTI, Octavia RS, Leon FR Byte 0--->14
2A - Eos Byte 0--->54
84 - Golf Plus, Seat Altea Byte 0--->21
88 - A3, Golf, Jetta, Octavia, Leon Byte 0--->11
2E - Scirocco Byte 0--->74
6E - Scirocco Byte 0--->76
4C - Touran Byte 0--->32
CC - Touran Byte 0--->33
89 - Yeti Byte 0--->91
C9 - Yeti Byte 0--->93
29 - Yeti Byte 0--->94
42 - Caddy, A3 Byte 0--->42
46 - Caddy Byte 0--->62
85 - Jetta 16 Byte 0--->A1
2F - Jetta 16 Byte 0--->F4
21 - Superb Byte 0--->84
61 - Superb Byte 0--->86

Byte 9
0B - wenn 15 Stelle der FIN 0
0C - wenn 15 Stelle der FIN 1
0D - wenn 15 Stelle der FIN 2
0E - wenn 15 Stelle der FIN 3
0F - wenn 15 Stelle der FIN 4
10 - wenn 15 Stelle der FIN 5
11 - wenn 15 Stelle der FIN 6
12 - wenn 15 Stelle der FIN 7
13 - wenn 15 Stelle der FIN 8
14 - wenn 15 Stelle der FIN 9

Byte 10 und Byte 2
01 - CDLA,CDLF Byte 2--->80
02 - CAXA,CAXC,CAYD,CBZB,CDAB,CFFB,CFHA Byte 2--->40
04 - BLE,BLS,BSE,CAYC,CAYD,CAXA,CBZB Byte 2--->20
06 - CAVD,CCZA,CCZB,CEGA,CFGB,CFHC Byte 2--->60

Byte 11
E4 - wenn 16 Stelle der FIN 0
E5 - wenn 16 Stelle der FIN 1
E6 - wenn 16 Stelle der FIN 2
E7 - wenn 16 Stelle der FIN 3
E8 - wenn 16 Stelle der FIN 4
E9 - wenn 16 Stelle der FIN 5
EA - wenn 16 Stelle der FIN 6
EB - wenn 16 Stelle der FIN 7
EC - wenn 16 Stelle der FIN 8
ED - wenn 16 Stelle der FIN 9

Byte 12 und Byte 4
44 - Byte 4--->22
48 - Byte 4--->12
50 - Byte 4--->0A
84 - Jetta Byte 4--->21
88 - Byte 4--->11
90 - GTI (ab 11MJ), EOS, Caddy, Yeti Byte 4--->09
91 - GTI (bis 11MJ) Byte 4--->89
92 - Touran, Passat, Scirocco Byte 4--->49
98 - Superb Byte 4--->19

Byte 13
19 - wenn 17 Stelle der FIN 0
1A - wenn 17 Stelle der FIN 1
1B - wenn 17 Stelle der FIN 2
1C - wenn 17 Stelle der FIN 3
1D - wenn 17 Stelle der FIN 4
1E - wenn 17 Stelle der FIN 5
1F - wenn 17 Stelle der FIN 6
20 - wenn 17 Stelle der FIN 7
21 - wenn 17 Stelle der FIN 8
22 - wenn 17 Stelle der FIN 9

Byte 14
Bit 0 Deaktivierung ESP (in Verbindung mit Byte 6)
Bit 1
Bit 2
Bit 3
Bit 4 bis 7 - 00 - Standard
Bit 4 bis 7 - 70 - Touran
Bit 4 bis 7 - A0 - Yeti
Bit 4 bis 7 - C0 - Caddy
Bit 4 bis 7 - 80 - Yeti

Byte 15
Bit 0 bis 2 - 00 - 1.2TSI, 1.4, 1.4TSI, 1.6, 1.6TDI, 2.0TDI(PD)
Bit 0 bis 2 - 01 - 1.6TDI, 1.9TDI, 1.8TSI, 2.0FSI, 2.0TSI
Bit 0 bis 2 - 02 - 2.0TDI(CR)
Bit 3 Off Road Yeti
Bit 4 Start/Stop System installiert
Bit 5 DRS System installiert
Bit 6 bis 7 - 40 - Links Lenker
Bit 6 bis 7 - 80 - Rechts Lenker

Byte 16
Bit 0 Berganfahrassistent aktiv/verbaut
Bit 1 elektronische Parkbremse (Auto Hold) verbaut (bei neueren ABS)
Bit 2 Reifendruckkontrolle aktiv/verbaut
Bit 3
Bit 4
Bit 5 ACC/Front Assist nicht verbaut
Bit 6
Bit 7 Airbag deaktivieren (bei neueren ABS)

Byte 17
Bit 0 PLA 2.0 Generation verbaut
Bit 1
Bit 2 Reifendruckkontrolle via KI aktiv
Bit 3 XDS aktiv/verbaut
Bit 4-7 Anhaltewegverkürzung 2 in ADR (wenn vorhanden)
#288225
@Cin hej hej. wg mnie powinno być takie
1142401209290000880F02EB901F0042390000
lub
1142401249290000880F02EB921F0042390000
ewentualnie
1142401211290000880F02EB881F0042B90000

ale nawet jak by było błędne kodowanie to raczej go nie przyjmie lub wyzeruje kodowanie za chwile ale nie pamiętam aby był błąd związany z gatkiem 533
#288227
Hej dzięki wielkie za odpowiedz, dziwna sytuacja po adaptacji g251 błąd 1299 zginą i bez problemu adaptowałem g85. Na tą chwilę wszystko działa bardzo dobrze.
Nie wiem czy to wynika ze auta są na rynek Szwajcarkis ale w 3 sprawdzonych a3 2.0tdi kodowanie było bardzo podobne ( jedynie w jednym w bicie 15 jest inna wartość ze względów na start/stop i w ostatnik jest tez HHC )

Z moich badań wynika ze sterownik ABS nie ma informacji o rodzaju napędu czy to AWD czy FWD

14 42 60 12 49 29 00 00 28 0F 06 EB 92 1F 00 42 38 00 A3 2.0tdi CR quattro 12.2009

14 42 60 12 09 22 00 01 28 12 06 EA 90 1D 00 52 38 00 00 a3 2.0tdi CR 170KM FWD

14 42 60 12 09 26 00 03 28 0C 06 E4 90 1F 00 42 38 08 00 octavia 4x4 2.0tdi 2009 PD
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11