Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By pawelekq1 -  23 sty 2019, 19:58
#271195
Witam,

z racji, że problem jest złożony i brak mi już pomysłów na rozwiązanie go jestem zmuszony podzielić się nim z Wami.

Zaczynając od początku, jestem "szczęśliwym" posiadaczem Golfa MK5 rocznik 2005 silnik 1.6 102KM BSE, od jakiegoś czasu tz. trwa już to ponad rok zmagam się z problemem "słabego" akumulatora, o ile jeszcze rok temu byłem przekonany, że wina leży po stronie akumulatora, ( wadliwy ) o tyle po wymianie na nowy okazało się, że problem nie ustał.
Dzisiaj po tym, gdy kolejny raz samochód nie odpalił po jednodniowej przerwie, w końcu zabrałem się za sprawdzenie ile mój Golf pobiera prądu na wyłączonym silniku i całkowitym "wygaszeniu go", mam na myśli zamknięciu drzwi itp., odczekaniu 15 minut. Pierwszy pomiar wykazał 0,80 A :wall: , przystąpiłem więc do szybkiej diagnozy co odpowiada za taki stan rzeczy, po kolei wyjmując bezpieczniki z skrzynki spod maski, po odłączeniu bezpiecznika F1 natężenie prądu spadło o 0,2 A a po wyjęciu bezpiecznika F26 natężenie spadło o 0,4 A łącznie do 0,2A. Dodam, że akumulator jest sprawny, alternator ładuję prawidłowo, natężenie zostało zmierzone zgodnie z sztuką. Wieczorem przystąpiłem jeszcze raz do pomiaru aby potwierdzić go w 100%, tym razem zająłem się bezpiecznikami w środku pojazdu, odłączając bezpieczniki 13 i 16 natężenie obniżyło się o około 0,25 A. Dodatkowo odłączając lampy LEDowe tylne natężenie również obniżyło się o 0,10 A. :roll: Ponieważ brak mi już pomysłów i sił proszę o pomoc w rozwiązaniu tej zagadki, dodam jeszcze, że problem prawdopodobnie lecz nie jestem w 100% pewny zaczął się od tego, że przestały domykać się automatycznie szyby po zamknięciu auta.

Pozdrawiam

PS- jeśli zna ktoś dobrego elektromechanika w okolicach śląska najlepiej Katowic to proszę o pozostawienie kontaktu.
By kirchoff -  14 lut 2019, 23:44
 śląskie
#271788
mam bardzo podobny problem , czekam na wieści :)
gateway AB albo AF, radio po wymianie na rcd510 ale po odpięciu radia problem nie znika :/

jak sam znajdę to tez napiszę.

EDIT:
Dalej problem :/
auto zamknięte z kluczyka. pomiary po 1 min
Central Conv 1K0 959 433 BT cyka co ok 20s i prąd pobierany od 1.9 do 2.5 A gdy wpięte jest radio rcd510 a gdy je wypnę to od 0.7 do 0.9A(wypinam bezpiecznik 15A w skrzynce koło silnika)
2 razy udało mi się zamykając i otwierając uśpić magistralę CAN - auto poszło spać i wtedy po 1 min prąd 90mA ( wiem że i tak duży ale już lepiej i nic nie cykało tym mogę zająć się potem gdy już auto uda mi się uśpić za każdym razem )

próbowałem odpinać wiązki drzwi ale to też nie pomagało.
resumując wypięte radio, i wypięte przednie drzwi L+P , central con dalej cyka i całe auto pobiera prąd ok 0.7-0.9 A
ORI gateawy był 1K0907530N zmieniałem gatway na 1K0907530AF ale to nic nie dało, dalej ten sam objaw.
kodowanie poprawne - zgodne z instalacją.

proszę o sugestie gdzie dalej szukać.

dziękuje
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  25 lut 2019, 21:47
 śląskie
#272098
1 pod maska F1 ten na nakrętki to od alternatora.
2 pod maską f1 wciskany w skrzynce bezpieczników to od pompy abs
3 pod maską 26 zasilanie ecu silnika w podszybiu
4 w środku nr 13 gniazdo obd i włącznik świateł
5 w środku nr 16 odbiornik webasto oraz panel klimatyzacji
może to naprowadzi na trop.
możliwe że świeci ci się nonstop lampka w schowku, wypadł włącznik i nie gaśnie po zamknięciu lub podobnie w bagażniku, sprawdź.
odłącz bezp na nakrętki nr1 od alternatora lub odkręc przewód od alternatora, możliwe że regulator napięcia pobiera prąd.
sprawdź czy nie jest zaśniedziała wtyczka od ecu silnika w podszybiu.
masz czujnik deszczu? możliwe że jest ustawiony na auto close przy opadach deszczu i on jest aktywny kilka godzin po zamknięciu auta.
wymontuj podstawę akumulatora , sprawdź stan przewodów i izolacji , często tam się podobno przecierają.
wykasuj błedy we wszystkich modułach i pojeździj kilka dni i zobacz, może jakiś zgłasza błąd.
sprawdź wiązki od drzwi, często pękają łamią i zwierają , tak samo zobacz w dwóch gumach do tylnej klapy.
Odepnij całkiem radio jesli jest china
Odlanczaj po kolei moduły. Może bord lub ster szyby któryś uszkodzony.
By kirchoff -  27 lut 2019, 0:22
 śląskie
#272142
Dzięki

sprawdzę jutro i dam znać jak poszło.

Dodano po 1 dniu 20 godzinach 38 minutach 26 sekundach:
@ Dexter23pl dzięki za pomoc :)

dla informacji - gateway mam 1K0 907 530 AF

na chwilę obecną tymczasowo uporałem się z sytuacją.
1. wiązka w drzwiach była uszkodzona ale po naprawie pobór prądu nie spadł. - naprawa profilaktyczna na przyszłość

2. niedawno robiłem retrofit modułu BT 5P0 862 335 D i radia 3C8 035 190 C , po ich wypięciu przystąpiłem do szukania i badań. zwiększony pobór prądu i problemy z odpalaniem wystąpiły chyba dzień przed modyfikacją( w czasie modyfikacji słyszałem już cykanie zza schowka)

3 - status - auto zamknięte z kluczyka pobór prądu ok 0.9 - 1.2A i słychać przekaźnik za schowkiem, wszystkie lampki zgaszone , mignięcie migaczami przy zamykaniu , sterowniki drzwi żadnych błędów.

3.5 metodą wyciągnij bezpiecznik, zamknij auto i poczekaj co się stanie znalazłem pierwszego podejrzanego.

4. po wyciągnięciu bezpiecznika 20A od webasto (pod maską koło akumulatora) prąd zaczyna spadać i sterowniki po kolei idą spać. - webasto 1K0 815 007 BH wpięte po CAN i dostępne z poziomu FIS - winowajca # 1 znaleziony - tak myślę....ale nie jestem pewny

5. pora podłączyć radio - jest ok - po zamknięciu z kluczyka wszytko idzie spać.

6 dołączam BT i tutaj ten sam problem , sterowniki nie idą spać i pobór prądu ok 2 A( większy prąd bo doszło radio)
CAN do BT wpięty zaraz za złączką do radia
chyba mam drugiego winowajcę.

7. ale to trochę dziwne że moduł BT padł i nie che kłaść się spać i jednocześnie webasto

8 pojawiły się sporadyczne błędy 01299 na sterowniku Park asist 1K0 919 283 A
01299 - diagnostic interface for data bus (j533).

9 wnioskuje że coś z liniami CAN bo nie wydaje mi się że kupiłem wadliwy BT i przy okazji padło webasto.(oba urządzenia działają - BT łączy się z tel i można rozmawiać a webasto uruchamia się z konsoli klimy jaki z pilota zdalnego sterowania)

10. proszę o schematy (jak ktoś ma) podłączenia CAN do gateway który CAN gdzie idzie i do czego.
głównie mnie interesuje czy Webasto, park assist i radio dzieli tego samego CANa ?

11. rozwiązanie tymczasowe - webasto i BT wypięte i pobór prądu w spaniu ok 50mA

12. wszelkie sugestie mile widziane , dzięki :)
By kirchoff -  03 mar 2019, 20:47
 śląskie
#272264
Dzięki @yox2014

z tego co widzę na tej rozpisce
https://photobucket.com/gallery/user/ja ... cGc=/?ref=

to radio, telefon i ogrzewanie postojowe lata na tym samym CAN.

i ma teraz problem :/
zamiast mojego bluetooth 5P0 862 335 D podłączyłem pożyczony 3c8 035 730 c i pobór prądu znikł po zamknięciu auta. :yes: (ale w tym czasie był wypięty bezpiecznik w skrzynce pod maską z ogrzewania)
wiec wnioskował bym uszkodzony BT, ale jak wepnę bezpiecznik ogrzewania postojowego to dalej pobór prądu jest :sad:

BT chyba i tak zamówię nowy ale co dalej robić z tym 1K0 815 007 BH ? i dlaczego ta usterka wypadła akurat razem przy montażu telefonu :/
Przewody CAN sprawdziłem kilka razy, zwarcia między nimi nie ma.

ogrzewania działa, 0 błędów sprawdzone VCDS i soft od Webasto, odpala z pilota, dostęp z FISa działa.
Awatar użytkownika
By yox2014 -  04 mar 2019, 6:38
 spoza Polski
#272271
... to nie swiadczy o uszkodzeniu CAN lecz o tym że któryś "odbiornik" na tym własnie CAN-ie nie usypia się, może wymien gateway na nowszy ? ;)
... możesz tez po kolei odłaczyć "manualnie" te 3 urządzenia ( w sumie z tego co piszesz to 2: radio i webasto) wtedy być może znajdziesz "złodzieja" :tooth:
By kirchoff -  04 mar 2019, 22:41
 śląskie
#272295
gateway miałem 1K0 907 530 N
teraz mam 1K0 907 530 AF i to samo więc go wykluczam

dziwi mnie to że dwa urządzenia jedno 100% sprawne ogrzewanie(moje) i drugie jak mówi sprzedawca Bluetooch były sprawne i teraz nie są :/ po zmianie na rcd300 na rcd 510 i dołożeniu BT.

nic nie było zwarte ale teoretyzując CAN jest odporny na zwarcie do masy i zasilania.
ma ktoś może schematy ogrzewania?
albo dobre zdjęcie elektroniki, te które znalazłem są w kiepskiej jakości, chciałbym sprawdzić jaki CAN PHY tam siedzi, może został użyty z wbudowanym LDO lub układ SBC z LDO.
chciałbym dojść co spowodowało usterkę bo uwalić sterownik bez rozbierania jest bardzo trudno.

edit. znalazłem dobre zdjęcie w wątku : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic383619-300.html
https://obrazki.elektroda.pl/35_1288124908.jpg

post kolegi @czarny8

pisze że układzik oznaczony nr 5 to TJA1041T, jest to PHY do Can z trybami spania, mógł ten się uszkodzić i nie pozwalać CPU iść spać.
https://www.nxp.com/docs/en/data-sheet/TJA1041.pdf
ale żeby to sprawdzić będę musiał wyciągnąć piec a to najwcześniej latem.

dziękuje wszystkim za pomoc, jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę pisać.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  29 sty 2021, 11:36
 warmińsko-mazurskie
#284941
Wsadziłem dziś rcd510 zamiast rcd300 i po pomiarze okazało się, że miernik wskazuje pobór 352mAh , zasmucony tą sytuacją włożyłem stare radio i taki sam pobór. Niestety przed samą zmianą nie zmierzyłem poboru i teraz mam mętlik w głowie, ale chyba mam uszkodzony miernik, bo po wyciągnięciu każdego z bezpieczników, pod maską jak i w kokpicie na mierniku żadnej reakcji (nawet po odpięciu radia), do tego gdy przewody na mierniku podpięte mam na 10A czerwony i COM czarny wyświetla same zera. Kilka lat temu mierzyłem w ten sposób to pobór był 0,04 A. Nigdy nie miałem problemu z odpaleniem auta, mam go 5 lat. Czy to ewidentnie miernik uszkodzony, czy mogło coś się stać podczas zmiany radia 😭 Chyba nie pozostaje mi jak pomiar innym miernikiem, co o tym myślicie? I dlaczego jak Mienie na mierniku z Ah na mAh to pokazuje jakieś 2.35. Już mam kupować drugi miernik, czy źle go używam 🙄
Gateway jest zmieniony na 10bajt. ...AD
Obrazek
Obrazek