Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Stratoss -  03 cze 2019, 21:16
 łódzkie
#274679
Witam wszystkich,
Problem dotyczy VW Jetty z 2007r.
Dzisiaj Vagowałem autko i wyskoczył mi błąd 00470 . Poczytałem trochę niby przewód gdzieś przerwany lub uwalony modół. Przejrzałem peszle w drzwiach, osłony przewodów rzeczywiscie były nadłamane ale przewody nie przerwane. Błędu nie da się skasować .
Do tego wyskoczyły inne błędy ale udało się skasować i nie wróciły, wszystkie były sporadyczne. Najczęściej coś o drzwi sapał przód kierowca i lewy tył plus coś z tyłu ale głupi skasowałem zanim zapisałem.

Teraz moje pytanie czy w peszlu idącym do bagażnika znajduje się rownież przewód gdzieś od CAN ? Ostatnio wcieło mi całe oświetlenie w klapie, winą była złamana masa ale peszla nie ciąłem tylko nową dałem. Nie mam pomysłu gdzie szukać . Po zdjęciu boczka ze strony kierowcy były 3 przewody i blacha jak w czołgu plus sterowniki ale tam wątpię żeby coś było.
Ostatnio padł mi stycznik w zapieciu kierowcy od pasów, więc wyłączyłem go vagiem ale raczej nie to jest problemem.

Patrząc pomiary w can cały czas jest 2 wires, więc nie kminie gdzie problem. Jakieś sugestie>??

Czytałem że przez to pobor prądu może być dodatkowy ale nie sprawdzałem. Wszystko działa poprawnie. Nie zauważyłem problemów z czymkolwiek.
Błąd 1305- nie mam ori radia i navi, dlatego wyskakuje. Wcześniej innych błędów nie było
w polu radio navi wyskakuje cannot be reached z wiadomych powodów

Przyszedł mi jeszcze jeden pomysł. Możliwe że samo połączenie jest z modułem komfortu dobre tylko ma problem can(przerwany przewód) z którymś z modułów np drzwi. Czy jeżeli podejrze bloki pomiarowe i będzie np drzwi 1 na 1 wire to problem będzie w tych drzwiach czy może być gdzieś indziej? Starałem się przewody obejrzeć tyle ile mogłem. Chyba że w środku głębiej gdzieś się zlamaly. Proszę chociaż o wskazówkę.


Monday,03,June,2019,17:23:40:00001


VCDS Version: Release 17.1.3 Running on Windows 7 x64
www.Ross-Tech.com

Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V2.clb
Control Module Part Number: 1K0 907 530 K HW: 1K0 907 951
Component and/or Version: J533__Gateway H04 0021
Software Coding: 3D3F074807001002
Work Shop Code: WSC 00066 000 00000
VCID: 2F6C2B20BE1D4D3940-807A
3 Faults Found:

00470 - Company Comfort Databus in Single Wire
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 190
Mileage: 255976 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:19:40

01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 213
Mileage: 255716 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:54:14

01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 00110100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 213
Mileage: 255716 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:54:14


Obrazek

Dodano po 10 godzinach 8 sekundach:
Sprawdźalem bloki pomiarowe w Can gateway 130 i chyba któryś 140 było 2 wires czyli drzwi odpadają. Jak sprawdzić który moduł nie ma połączenia na 2 bo już mi pomysły się skończyły. Póki co nie zauważyłem problemu w działaniu czegokolwiek.

Dodano po 2 minutach 18 sekundach:
Zastanawia mnie jeszcze połączenie z klimatronikiem ale wszystko działa może tam coś się uwalilo, później to już tylko zostanie moduł i ECU ewentualnie

Dodano po 44 minutach 35 sekundach:
Jak sprawdzić vagiem połączenie drzwi z can? W których grupach?

Dodano po 4 godzinach 41 minutach 23 sekundach:
Serio nikt nie ma pomysłu? Czy jeżeli będę odlaczal moduły i trafię ten co przewód jest urwany to błąd zniknie czy dalej będzie się wyświetlał?
By Stratoss -  04 cze 2019, 14:59
 łódzkie
#274711
Po pierwsze dziękuję, że chciało Ci się przebrnąć przez ten długi post. Po drugie zaraz tak zrobię wczoraj czasu nie miałem. Wątpię żeby coś to dało ponieważ gdy odlaczalem wiązki drzwi kierowcy pojawiały się inne błędy a ten pozostawał. I nie jest sporadyczny to jest najgorsze czyli przerwa jest ciągła .
By Stratoss -  04 cze 2019, 19:00
 łódzkie
#274728
Później wrzucę pełny skan, tyle że nie ma nigdzie błędów prócz can gateway. Jedyne co zauważyłem to jak wchodzę w grupę drzwi kierowcy blok pomiarowy 3, to tam gdzie jest 2 wires czasem pojawia się 1-wire. To samo jest z pasażerem przód. Zauważyłem że częściej się przestawia gdy ruszam gniazdem obd2, może tam się coś z can się dzieje i nie może się połączyć. Próbowałem odpinac kostki w drzwiach z tyłu ale nic to nie daje. Naciskalen dywanik u kierowcy i czasem się zmieniało u pasażera i kierowcy 1-wire już byłem zadowolony a później nic, ale pewnie temu że ręką ruszyłem przewód od interfejsu i temu się zmieniało. Może rzeczywiście we wtyku coś nie bangla. Później vaga podłącze I jeszcze zobaczę czy samo się zmieni czy jak docisne czy co.
Ogólnie dziwna sytuacja że na obojgu drzwi skacze z 2 kanalowego na 1 a u pasażera przewody dokładnie sprawdzałem i nawet pęknięcia nie ma. Wszystko z tego co widzę działa poprawnie jak narazie :) Jakby problem był w wejściu. Chyba czeka mnie powazniejsza rozbiórka xD

Dodano po 2 godzinach 43 minutach 7 sekundach:
Więc tak podłączyłem jeszcze raz vaga. Przy okazji patrzyłem pobór prądu na aku bo czytałem że ten błąd może takie cyrki odstawiać ale nie było pewności. Niektóre błędy pojawiły się po odpięciu aku i podpiecia miernika, nie mogłem dobrze koncówek przymocować.
Co do vaga patrzyłem czy to nie wejscie obd2 powoduje przejscie z 2 na 1 zyłową w drzwiach kierowcy i jednak nie. Przeskakiwanie na drzwiach kierowcy czy pasażera z 2 wires na 1 wires jest losowe nie cały czas i w tych samych odstepach czasu. Chociaz przy drzwiach kierowcy miałem wrażenie że jak ruszałem wiązką w peszlu , lub tupałem po podłodze jakby częśćiej . Jednak dziwi mnie że to samo dzieje sie w drzwiach pasażera a tam nic nie dotykałem były cały czas zamknięte. Czy pulpit i moduł can od strony kierowcy jest zbiorczy i przerwany przewod tam moze tez dawac objawy na drzwiach pasażera przód? ????

oto logi

Tuesday,04,June,2019,19:48:10:00001
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x64
VCDS Version: 17.1.3.0
Data version: 20170203 DS267.2
www.Ross-Tech.com


VIN: WVWZZZ1KZ7M177727 License Plate:


Chassis Type: 1K (1K0)
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 62 72 76

VIN: WVWZZZ1KZ7M177727 Mileage: 256730km-159524miles

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: Malfunction 0010
76-Park Assist -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 021 KH HW: 03G 906 021 AN
Component: R4 1,9L EDC G000SG 9245
Revision: --H06--- Serial number: VWZ7Z0G9072717
Coding: 0000071
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 6FECEB207E9D0D3900-803A

No fault code found.
Readiness: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70.lbl
Part No: 1K0 907 379 P
Component: ASR FRONT MK70 0105
Coding: 0000641
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 3F8C7B606E7DBDB9D0-806A

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No SW: 1K0 907 044 BN HW: 1K0 907 044 BN
Component: ClimatronicPQ35 110 1010
Revision: 00110021 Serial number: 00000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 74E6E44C17BB2EE1FD-8020

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 AE HW: 3C0 937 049 AE
Component: Bordnetz-SG H52 2002
Revision: 00H52000 Serial number: 00000000624095
Coding: E5018E2700041500470A00000F00000000095D035C0000
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 6CD6FC2C4F8BF62125-8038

Subsystem 1 - Part No: 1K1 955 119 E Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer 070507 020 0501
Coding: 00038805
Shop #: WSC 12345

Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AB Labels: 1K0-955-559-AF.CLB
Component: RLS 270307 020 0105
Coding: 00208933
Shop #: WSC 12345

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
Part No SW: 1K0 909 605 T HW: 1K0 909 605 T
Component: 2J AIRBAG VW8 020 2300
Revision: 05020000 Serial number: 0038PD14W3SV
Coding: 0012874
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 3D7001686471AFA9C2-8068

Subsystem 1 - Serial number: 6332MSME48427559F

Subsystem 2 - Serial number: 6342MSME1718203F9

Subsystem 3 - Serial number: 6351HSME0D2D414FJ

Subsystem 4 - Serial number: 6361HSME0D2B290DI

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 AP HW: 1K0 953 549 AP
Component: Lenksäulenmodul 636 0070
Coding: 0000041
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 000EB89C53030241E9-8054

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
Part No SW: 1K0 920 863 B HW: 1K0 920 863 B
Component: KOMBIINSTRUMENT 3HL 1610
Revision: V0003000 Serial number: VWZ7Z0G9072717
Coding: 0017103
Shop #: WSC 00581 210 64475
VCID: 2A5A3A3485FF281197-807E

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V2.clb
Part No SW: 1K0 907 530 K HW: 1K0 907 951
Component: J533__Gateway H04 0021
Revision: H04 02 Serial number: 250307F1001861
Coding: 3D3F070007001002
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 2F6C2B20BE1D4D3940-807A

1 Fault Found:
00470 - Company Comfort Databus in Single Wire
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 46
Reset counter: 192
Mileage: 256724 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:52:05


-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: 1K0-920-xxx-25.clb
Part No SW: 1K0 920 863 B HW: 1K0 920 863 B
Component: IMMO 3HL 1610
Revision: V0003000 Serial number: VWZ7Z0G9072717
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2A5A3A3485FF281197-807E

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MAX3.lbl
Part No SW: 1K0 959 701 Q HW: 1K0 959 793 M
Component: J386 TUER-SG FT 1133
Revision: 31008001 Serial number: 00000068278404
Coding: 0000180
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 3C760C6C7F6BA6A1F5-8068

1 Fault Found:
00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100101
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 232
Mileage: 0 km
Time Indication: 0


-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
Part No: 1K1 909 144 L
Component: EPS_ZFLS Kl.069 H07 1806
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 3466244C573B6EE13D-8060

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MAX.clb
Part No SW: 1K0 959 433 BT HW: 1K0 959 433 BT
Component: KSG PQ35 G2 020 0203
Revision: 00020000 Serial number: 00000000000000
Coding: 98900A000106087F2D0484057008CFC6F0FCA0
Shop #: WSC 03972 202 93172
VCID: 0304B79042151959F4-8056

Subsystem 1 - Part No: 1K0 951 605 D
Component: LIN BACKUP HORN H07 9001

Subsystem 2 - Part No: 1K0 951 178 A
Component: Neigungssensor 003 0203

Subsystem 3 - Part No: 1K0 951 178 A
Component: Innenraumueberw.003 0203

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MAX3.lbl
Part No SW: 1K0 959 702 Q HW: 1K0 959 792 M
Component: J387 TUER-SG BT 1133
Revision: 31008001 Serial number: 00000523578315
Coding: 0000436
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 3D7001686471AFA9C2-8068

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN3.lbl
Part No SW: 1K0 959 703 P HW: 1K0 959 795 G
Component: J388 TUER-SG HL 1120
Revision: 11006001 Serial number: 00000001488561
Coding: 0000144
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 3D7001686471AFA9C2-8068

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl
Part No SW: 1K0 959 704 P HW: 1K0 959 794 G
Component: J389 TUER-SG HR 1120
Revision: 11006001 Serial number: 00000001395779
Coding: 0000144
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 3E7206646977B4B1DB-806A

2 Faults Found:
00931 - Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 232
Mileage: 256725 km
Time Indication: 0

01554 - Motors for Central Locking; Rear Doors; Lock
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 232
Mileage: 256725 km
Time Indication: 0


-------------------------------------------------------------------------------
Address 76: Park Assist Labels: 1K0-919-283.lbl
Part No: 1K0 919 283 A
Component: 12 Einparkhilfe 0101
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2D503128B4113F2972-8078

No fault code found.

End-------------------------(Elapsed Time: 01:38)--------------------------

Dodano po 12 minutach 9 sekundach:
Teraz jeszcze dam zdjęcia z modułu drzwi kierowcy i pasażera przód ,w momencie jak mi wyskoczyło 1-wire ,może komuś to coś da. Przypomnę raz jeszcze że wartość jest 2-wire i co jakąś chwile przeskakuje na 1-wire ale nie dzieje się to w tych samych odstepach czasu . Co dziwne w Can gateway pisze też cały czas 2-wire moze za krotko tam czekałem bo czasem nawet ze 1min lub wiecej trzeba czekać aż sie zmieni na 1 wire na chwile i wraca na 2, i tak w koło. Wszystko wskazuje jakby problem był w drzwiach we wiązce ,chyba uwazniej się jej przyjrzę .
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  04 cze 2019, 22:30
 warmińsko-mazurskie
#274739
A-R-T-U-R pisze:
04 cze 2019, 22:14
Chyba masz problem z zamkiem drzwi :hmmm:
Ilo drzwiowe to jest auto? Obstawiam ze 3
ze skanu wynika, że 5 furtek, błąd w LP i TP


Pisałeś, że wszystko działa, a sprawdzałeś czy drzwi się zamykają?
Stratoss pisze:
04 cze 2019, 14:59
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MAX3.lbl
Part No SW: 1K0 959 701 Q HW: 1K0 959 793 M
Component: J386 TUER-SG FT 1133
Revision: 31008001 Serial number: 00000068278404
Coding: 0000180
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 3C760C6C7F6BA6A1F5-8068

1 Fault Found:
00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100101
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 232
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
Tutaj to brak adaptacji szyby. Robiłeś?
By Stratoss -  05 cze 2019, 7:10
 łódzkie
#274745
Wszystkie te błędy są raczej moją ingerencja prócz tego na can. Odlaczalem aku I podłączyłem miernik widocznie za mało masy między przewodami było bo nie wszystko działało. Jak zamykalem i otwieralem drzwi to nawet alarm potrafił się włączyć i nie migaly kierunki w lusterkach. Po usunięciu błędów wyłączeniu vaga i zapłonu i ponownym sprawdzeniu nic się nie wyswietlalo prócz tego jednego w can. Tamte były sporadyczne. Wszystko działa, drzwi się otwierają i zamykają to samo szyby.

Może pojeżdze tak i zobaczymy co wyskoczy, tylko czemu jak wchodzę w drzwi kierowcy lub pasażera od czasu do czasu przeskakuje na jedno zylowy jak powinno być 2 choćby nie wiem co. Wynikało by że gdzieś przy drzwiach jest przerwa niby

Dodano po 1 minucie 4 sekundach:
Adaptacje szyby wystarczy opuścić do końca i podnieść żeby krańce złapał i tyle.

Dodano po 15 minutach 16 sekundach:
Poza tym zauważyłem że jak odepne drzwi kierowcy to pluje się też o drzwi tył za kierowcą. Nie sprawdzałem pasażera przód ciekawe czy to samo będzie z tyłem czy kierowca ma zbiorczy modol. Narazie nie zauważyłem problemów. Jeszcze te przewody w peszlach sprawdzę ale narazie czasu nie mam. Jak sprawdzę drzwi(bardzo dokładnie) zostaną moduły i tyle.
Chociaż kojarzę że co jakiś czas pluje mi się o któreś drzwi chyba te za kierownicą jak dobrze pamiętam. Może tam chochlik siedzi na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało dobrze. Nie mogłem się dostać głębiej w peszel za bardzo i dokładnie przewodów obejrzeć może tam coś.
Tylne drzwi maja połączenie z can? Na vagu w grupie drzwi tylne, grupa 3 wyświetla się can bus OK. Bez tego ilu zylowy. Jak sprawdzę lub ogarnę temat napewno napisze na daną chwilę muszę troszkę odpuścić

Dodano po 1 godzinie 48 minutach 40 sekundach:
Przekopalem cały internet odnośnie tego błędu. Znalazłem wypowiedź na forum audi ktoś miał dokładnie ten sam kłopot co ja czyli w module drzwi kierowca i pasażer w blokach grupa 3 przeskakiwalo z 2 wires na 1. Plus coś ze sterowaniem lusterka miał przerwany obwód. Odlaczal wtyczki w drzwiach i tak przeskakiwalo z 2 zylowego na 1. Podmienial moduł can też nic. Odpowiedzi nie dał czy udało mu się to zrobić

Na forum Passata znowu kod błędu inny ale tak samo brzmiał tyle że u niego w module can gateway było tak

Jeżeli macie Vag – Com to zacznijcie od tego; podłączcie to swoje cudo do samochodu, później wybieżcie sterownik o nr 19 – Can Gateway, następnie – Advanced mesuring values (pomiary rozszerzone) a następnie znajdźcie na długiej liście okienko obok którego napisane jest – Comfort Can Bus, po kliknięciu w okienko powinno pokazać się nowe okno w którym będzie pokazane działanie Comfort Can Bus(u mnie nazywa się to inaczej zdjęcia z tego są wyzej) u mnie było tak ze przeskakiwało z dwużyłowego na jednożyłowe i z powrotem na dwużyłowe itd.

Powinno wyświetlać się dwużyłowe cały czas.

U mnie jest 2 wires wydaje się cały czas. Problem miał we wiazce w drzwiach u kierowcy, złamane przewody. Pisał też żeby panel klimatyzacji sprawdzić, ale u mnie działa ona bardzo dobrze więc nie widzę sensu tego rozbierać.

U mnie jest podobnie ale nie w 19
Tylko 42,52. Drzwi kierowca i pasażer że przeskakuje z 2 zylowego na 1.
Podejrzewam ewentualnie wiązki przy ECU gdzieś, jeżeli nie znajdę nic w drzwiach (muszę porządnie te przewody ogarnąć spekana izolacja przewodów że gole zwoje widać) bo tam idą przewody od can też, mogły zmoknac i się przerwać, ale małe prawdopodobienstwo .
90% problemów były drzwi kierowcy i tam przerwana wiązka, reszta uszkodzony któryś moduł. Jedna osoba pisała że na podszybiu się przewody przerwaly i zgnily, ale to wiele innych błędów też miał choćby w silniku .



Przepraszam że takie monologi długie prowadzę. Chcę opisać każde spostrzeżenie i myśl może kogoś naprowadzi gdzie i co jeszcze sprawdzić.
By Stratoss -  05 cze 2019, 22:20
 łódzkie
#274778
Sugerowalem sie jak audi starsze miałem, to siedział tam moduł i często go zalewala woda . Zacznę od drzwi porządnie ogarnę przewody, potem komfort. Bordnetz wątpię żeby coś w nim było. Can gateway też raczej odpada, znalazłam gościa co miał to samo podmienial gateway i nic. Czyli przerwa w przewodzie. Sam błąd wyskoczył przy danym przebiegu i godzinie. Grzebiac w głowie to przyjechałem do domu i tyle więc jakby w drzwiach cos strzelilo to wygląda, albo zbieg okoliczności . Z moich ustaleń bagażnik nie ma połączenia po can.

Raz po myjni karcher miałem problem z odpaleniem auta, dlatego też myślę o wiazce w ECU.

Z lewej strony(pasazer) zatkany miałem odplyw, odetkalem śrubokrętem. Raczej nie ma tam innych przewodów prócz tych od spryskiwaczy żebym mógł coś uszkodzić? Tym bardziej że jakis odstęp tam mają. Nigdzie indziej nie grzebalem.

Najgorsze ze nie mogę ustalić czy moduł kierowcy w drzwiach odpowiada za połączenie wszystkich drzwi po can i sygnał czy tylko tył za kierowcą czy każde drzwi dają osobny sygnał po can . Bo takto bym miał prościej, wtedy te zmiany z2 na 1 po stronie pasażera bym wiedział że moga odpowiadać też za to drzwi kierowcy i przerwana tam wiązka. Lub że problem jest też w drzwiach pasażera. I najmniej optymistyczna wersja przewód urwany przy którymś module, który się gdzieś rozdziela na te dwoje drzwi. Wtedy do sprawdzenia główny moduł jak komfort, Bordnetz czy gateway.

Siedząc we vagu w kanale drzwi kierowcy i naciskając gumę między drzwiami miałem wrażenie że częściej się zmienia z 2 wire na 1 Chyba że bardzo chciałem to widziec xD. W ten weekend tego nie ogarnę mam wyjazd. Poza tym zobaczę po dłuższej trasie czy wypluje jakieś drzwi czy coś na vagu . Wtedy da mi większą pewność że problem jest przy drzwiach(wiazka) lub moduł komfortu. Póki co wszystko działa jak należy. Jak dojdę co i jak dam znać :) . Dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 05 cze 2019, 22:49 przez Stratoss, łącznie zmieniany 1 raz.