Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Stratoss -  06 cze 2019, 7:51
 łódzkie
#274789
Dzisiaj sprawdzałem błędy i prócz tego w 19 can gateway 00470 nie ma innych błędów. Wszedłem w rozszerzone co mogłem sprawdzić połączenia 2 wires i teraz cyrk sam can bus ma 2 wires ale can infotainment zamiast 2 wires lub 1 jak było wcześniej (pierwszy post) nie wyświetla się nic. Tyle że wyłączyłem w can radio i navi. Może dlatego później sprawdzę. W grupie którejś jeden z bloków był deactivated może jak wyłączyłem radio i navi mmi przestało działać.

Wcześniej miałem błąd jeszcze 01305 - databus for infotainment, przez nie ori radio ale je wykodowalem i zniknął więc pewnie temu przy can infotainment już nie ma jakie połączenie 2 wires czy 1 wires bo jest wyłączony.
Ten temat Sharana czytałem chyba 5 razy cały, widziałem te schematy ale jeszcze ich nie patrzyłem .
Problem jest gdzieś pod nosem ale nie chce się pokazać. Jest możliwość że przewody mające złamaną otuline robią przebicie na inne pełne? W drzwiach kierowcy już ktoś wcześniej izolowal brązowy przewód (widać gole zwoje), czerwony z żółtym paskiem też jest spekany, reszta jest cała. Dlatego nie do końca jestem przekonany o przerwie w drzwiach kierowcy. A to masa i prąd jest więc odcielo by drzwi i błędy by były odnośnie nich. Przy wolnej chwili ogarnę mimo wszystko te przewody potem grzebanie dalej. Nie chcę połowy auta rozebrać :(
By Stratoss -  06 cze 2019, 8:40
 łódzkie
#274792
Narazie najbardziej mnie trapi czy drzwi kierowcy i pasażera są ze sobą połączone po can. Jeżeli nie, to wiem że przerwa jest gdzieś indziej niż w peszlach przy drzwiach. A jeżeli są że moduł kierowcy kieruje resztą i zbiera info , w sumie otwieranie wszystkich zamków i szyb jest u kierowcy też więc istnieje możliwość o sterowaniu resztą. To wtedy jeden przetarty przewód w drzwiach kierowcy może powodować problemy przeskakiwania z 2 wires na 1 u kierowcy i pasażera.
Po odlaczeniu drzwi kierowcy coś mi się kojarzy że nawet z naciskajac na kluczyk nie otwierał i zamykał drzwi, więc może steruje jednak. Kurde już nie mam pomysłu jakim tokiem myśleć. Może najpierw zacznę od przewodów xD

Dodano po 10 minutach 56 sekundach:
A-R-T-U-R pisze:
06 cze 2019, 8:32
Napraw wiazki drzwi, posprawdzaj wtyczki od komfortu. Jak nie pomoze to moduly drzwi do podmiany
Tak zrobię, tylko czasu nie mam zbytnio. Moduły drzwi też myślałem o podmianie. Da się przerzucić tył na przód moduł i wtedy zobaczyć? Czy moduł kierowcy czasem właśnie nie ogarnia wszystkiego wspólnego z drzwiami ? Podmieniajac wtedy nic mi to nie da bo nie taki moduł a na podmiane nikogo nie mam . Jak sprawdzę wszystko dam znać, ale chwilę zejdzie. Jak mi się uda zrobić odpisze. Jak skończą się pomysły tym bardziej napisze. Dziwne że wszystko działa poprawnie :/ i nie ma innych błędów.

Dodano po 2 godzinach 1 minucie 35 sekundach:
Poczytałem zagraniczne fora. Jeden gość miał problem we wiazce drzwi, drugi coś przy hvac jakiś smd inductor .
I trzeci opisał dosyć dokładnie co robił. Odlaczajc drzwi błąd nie znikal a powinien. Po długim grzebaniu i odłączenie modułu j519 bordnetz . Błąd znikal, wymienił i było dobrze.
Ostatnio wymieniłem żarówkę mijania po stronie kierowcy ale raczej to nie tam jest problem, nie ma tam jak urwać przewod. Tylko u niego dodatkowym problemem był duży pobór prądu na postoju i rozladowywalo aku po nocy . U mnie na postoju jest 0.17a czyli za dużo, coś pobiera za dużo prądu . Tyle że u mnie w can w blokach pomiarowych wygląda wszystko Oki(a nie powinno bo się pluje, chyba że czegoś nie widzę) . W module Drzwi kierowcy i pasażera skaczą z 2 na 1 przewodowy. A jak odłącze drzwi kierowcy to nie wejdę w moduł żeby sprawdzić czy skacze xD jakiś inny pomysł jak to ogarnąć? A jak odłącze moduł komfortu i będzie coś uwalone w drzwiach to zniknie raczej błąd bo nie będzie komunikacji :/
Awatar użytkownika
By yox2014 -  06 cze 2019, 17:25
 spoza Polski
#274806
Stratoss pisze:
06 cze 2019, 10:54
Narazie najbardziej mnie trapi czy drzwi kierowcy i pasażera są ze sobą połączone po can. Jeżeli nie, to wiem że przerwa jest gdzieś indziej...
... przeciez wyzej napisałeś, że 5 razy czytałeś temat z "Sharana" :tooth: gdybyś to zrobił RAZ a porządnie znałbys odpowiedz :yes2: oraza wiedziałbyś, że pod CAN infontaiment nie jest podłaczone tylko radio i navi...
By Stratoss -  06 cze 2019, 22:02
 łódzkie
#274818
Więc tak. Dzisiaj grzebałem przy kablach w drzwiach wszystko ogarnięte zaizolowane, żaden przewód nie był przerwany. Jedyny przerwany przewód jaki znalazłem to w peszlu klapy tylnej masowy, i parę spękanych zaizolowałem i tyle. Odpinałem każde drzwi nic to nie dawało błędy się mnożyły ale 00470 nie znikał. Co najlepsze odłączając drzwi kierowcy w module pasażera i tak przeskakiwało z 2 na wire. Odłączając na odwrót efekt ten sam. Podłączone wszystko i tak skacze.

Co do Can infotaintemnt po ponownym wkodowaniu radia w module can gateway w rozszerzonym działaniu 2 wires wróciło, odkodowałem radio i navi 2 wires znikneło w can infotaintment jakby było dezaktywowane.

Przyjechałem do domu podłączyłem kompa i o dziwo błąd00470 wyskoczył jako sporadyczny, po skasowaniu wrócił i tak. Czyli gdzies na chwile zwarło i poszło dalej. W can gateway w rozszerzonym sprawdzaniu nie za bardzo wiem ktore moduły powinny działać na 2 wires prócz can infotaitment i can bus. Wchodząc w grupy pomiarowe 130 w Can gateway grupa 19 caly czas jet 2 wires chocbym wszystkie drzwi odłączył. Jedyny problem jest w sterowniku drzwi kierowcy i pasażera że skacze. Poniżej zdjęcia
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zostały mi do ogarnięcia moduły i wiązka wewnatrz auta :) Co do bagażnika problem był w peszlu od klapy rozciąłem tylko kawałek i akurat trafiłem na urwaną masę. Może tam też gdzieś jest can chociaż modułu klapy nie widze we vagu. A nie chciałem rozcinać całego peszla. Później schemat zobacze czy idą tam przewody od CAN :)
By pawel.zet -  23 sty 2021, 18:33
 świętokrzyskie
#284866
Witam,
mam problem z Golfem rodziców.

zaczął rozładowywać akumulator, sprawdziłem pobór prądu po zamknięciu z pilota to około 0.7A. Sprawdzałem bezpieczniki i największy wpływ miał F24 ze skrzyneczki pod maską, po wyjęciu spadało do około 0.42A co i tak jest za dużo. Dodatkowo, Wyjęcie po wyjęciu F3, F18 i F53 i F24 spadło do około 0.23.
Podłączenie pod komputer pokazało sporo błędów, ale dwa nie dały się skasować:
00470 i 00778
Elementy elektroniczne drzwi,
Brama - diagnostyka szyby danych,
Wspomaganie kierownicy
System ułatwiający wsiadanie do samochodu,

Rozumiem, że błędy mogą być spowodowane przerwaniem instalacji, ale skoro występują we wszystkich czterech drzwiach to podejrzewam, że jeden obwód główny może mieć problem. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem z treści posta, że wszystkim 'sterują' drzwi kierowcy ?

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Po uruchomieniu zapłonu i nawet po odpaleniu auta słychać 'cykanie' jak by stary dysk zapisywał jakieś dane w okolicy licznik/radio.. nie wiem dokładnie gdzie.

Czy te bezpieczniki i błędy mogą się jakoś łączyć??
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  23 sty 2021, 19:32
 śląskie
#284871
Błąd CAN 00470 brak komunikacji ze sterownikiem i tu chyba masz problem z kabelkami do tylnych drzwi i jeśli can też sprawdza po jednym kablu to dochodzą kabelki tylnej klapy.
Błąd 00778-Czujnik kąta skrętu Co było robione, że czujnik stracił kalibrację?
By pawel.zet -  23 sty 2021, 19:38
 świętokrzyskie
#284872
Czyli przerwany obwód?
Skoro przerwany to może zwarcie robić, ale czemu na tych bezpiecznikach?
F24 wg schematu dotyczy wentylatora układu chłodzenia. Odłączyłem wentylator licząc, że pobór spadnie ale nic to nie dało... posprawdzam w takim razie kable w drzwiach.. może faktycznie tam coś jest nie tak :(
By pawel.zet -  23 sty 2021, 20:52
 świętokrzyskie
#284874
Aku wyjmowałem i wydaje się, że wszystko jest OK. Chociaż wiązka w peszlu więc może czegoś nie dopatrzylem :/

poszperam jeszcze w tych drzwiach.. tylko musze jakos miejsce dostosowac zeby całe otworzyc :)
dzieki za info :)

Dodano po 18 godzinach 55 minutach 6 sekundach:
Wracam do tematu. Chcę się upewnić w dalszych krokach, żeby czegoś nie namieszać.

Po odpięciu wiązki od drzwi kierowcy wartość na multimetrze spadła do zera.
Rozebrałem boczek w drzwiach i wypinałem po kolei wtyczki, oczywiście po spięciu wiązki w drzwiach :).
Winny okazał się moduł przy silniczku szyby: 1K0 959 793 C.
Po odpięciu największej wtyczki pobór prądu spadał do zera.
Czy wymieniać w ciemno cały ten element czy jest możliwość, że coś jeszcze innego może być popsute?

Obrazek