Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  19 gru 2011, 16:43
 kujawsko-pomorskie
#57292
Wracam do tematu. Jestem na etapie montażu czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy. Mam już czujnik 7M0 919 376 z uszczelką 7M0 919 382 i teraz potrzebuję trochę teorii popartej praktyką. Wiem że trzeba poprowadzić kabelek do licznika do PIN 34. Tu rodzi się moje pytanie - w jaki sposób dostać się do kostki licznika po jego wyjęciu. Kostka jest na sztywno zamontowana. Jeżeli ktoś to montował to proszę o kilka konkretów z tym podłączeniem. Nigdzie o tym nie mogę się doczytać.
By mwsoft -  19 gru 2011, 23:14
 dolnośląskie
#57377
BRUNO55 pisze:Wracam do tematu. Jestem na etapie montażu czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy. Mam już czujnik 7M0 919 376 z uszczelką 7M0 919 382 i teraz potrzebuję trochę teorii popartej praktyką. Wiem że trzeba poprowadzić kabelek do licznika do PIN 34. Tu rodzi się moje pytanie - w jaki sposób dostać się do kostki licznika po jego wyjęciu. Kostka jest na sztywno zamontowana. Jeżeli ktoś to montował to proszę o kilka konkretów z tym podłączeniem. Nigdzie o tym nie mogę się doczytać.
Pomacaj dobrze kostkę - trzeba odgiąć zatrzask i przesunąć ją w bok - odłączy się od belki nośnej.
Potem kolejny zatrzask i kostka wychodzi z czarnej obudowy i można włożyć pin.

Pamiętaj, że drugi pin czujnika musi być podłączony do masy czujników, a nie gdziekolwiek do budy.
Najprościej wziąć masę z czujnika poziomu płynu chłodzącego - jest po drodze, gdy wychodzisz do góry z kabelkami od zbiornika sprysków. Masa to będzie kabelek brązowy + pasek.
By orh -  20 gru 2011, 11:17
 małopolskie
#57406
mwsoft dobrze prawi..
Kostkę się wyciąga, z tego co pamiętam to przesuwa się ją w lewo, potem rozbiera i voila dostęp do pinów jak znalazł. Jak połączysz wszystko to nie zapomnij aktywować czujnika w Vcds-em.
By mwsoft -  21 gru 2011, 13:06
 dolnośląskie
#57517
jhosef pisze:A można wiedzieć dlaczego masę trzeba brać z masy czujników?
Ja na razie przez sezon zimowy odpuściłem walkę z czujnikiem ale mam zamiar do tego wrócić.
Zapewne chodzi o zakłócenia i spadki napięć które powstają na przewodach masowych, karoserii itp.
Pomiędzy masą gdzieś przy prawym błotniku a masą która dochodzi kablem do licznika mogą być jakieś dziesiątki, jak nie setki mV różnicy, a dla takich czujników mierzących rezystancję płynu malutkim prądem może to wygenerować stan rozwarcia (czyli brak płynu) w odpowiednich okolicznościach.
By jhosef -  11 lut 2012, 19:18
 -------
#62381
Dzisiaj zwyciężyłem z czujnikiem w polo 9n3. Puściłem dokładnie jak fabryka przez wtykę zespoloną grodzi. Masę wziąłem z punktu na kielichu. Wg elsy normalnie jest pobrana koło zbiorniczka.
Od razu pociągnąłem linię pod halogeny - brak pinu po stronie wnętrza, co nie nie dziwi bo nawet do włącznika mi nie idzie linia.
Pociągnąłem też linię pod grzane spryski i wypuściłem koło wężyka. W wolnej gotówce zakupię spryski ale trochę obawiam się używek. Spryski mają tendencję do przepalania się/uszkodzenia po x latach?
Jeszcze nie sprawdziłem czy prąd jest ale pin po stronie wnętrza był.
By bmarcinski -  23 lis 2012, 12:35
 pomorskie
#87487
Witam,
także jestem zainteresowany montażem tego czujnika sam montaż na pewno jest banalny. tylko nie wiem czy dobrze rozumiem żeby podłączyć kabelek pod licznik trzeba cały licznik demontować czy jakąś kość w grodzi pod maską?? kolega z VW POLO demontował puszke z gniazdami pod maską i tam podpiął kabelek pod odpowiedni pin.
By orh -  23 lis 2012, 12:45
 małopolskie
#87490
Musisz wyjać zegary, potem wyjąć wtyczkę do zegarów(aby tego dokanć przesuwasz ją w prawo albo lewo nie pamiętam;) ) potem rozbierasz wtyczkę instalujesz pin , składasz do kupy. Drugi kabel od czujnika podpinasz pod najblizszy czujnika punkt masowy. Odpalasz VCDS zaznaczasz co trzeba i voila.
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  23 lis 2012, 16:12
 kujawsko-pomorskie
#87502
bmarcinski pisze:tenk ju :) ale potrzebuję jeszcze parę wiadomości. 1) czy ciężko zdjąć zegary ? 2) czy może posiadacie nr. pinów które wchodzą do kostki przy zegarach i do czujnika?
Co do kostki licznika to po wyjęciu licznika przesuwasz kostkę w lewo i wychodzi.