Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By punkers -  01 sie 2010, 11:22
 -------
#28443
Witam na wstępie, to mój pierwszy post ;) Mam takie pytanie mianowicie w moim golfie cały czas pali się kontrolka niskiego płynu spryskiwaczy, wczoraj wyjąłem zbiornik i o dziwo nie było tam czujnika z boku (jak ma to miejsce w IV czy passacie). Gdzie może znajdować się ten czujnik? no i co może być przyczyną, że cały czas pali się kontrolka (przyczyną nie jest niski poziom płynu do spryskiwaczy ;p), może ktoś posiada schemat układu spryskiwaczy?
By robbson -  01 sie 2010, 17:17
 małopolskie
#28453
Czujnik spryskiwaczy nie jest montowany we wszystkich wersjach - w momencie aktywacji kontrolki przez vaga, w autach bez czujnika kotrolka bedzie sie swiecic caly czas... Nie napisales w jakich okolicznosciach kontrolka sie zaswiecila, moze byc kilka innych przyczyn.
By bercik-20 -  01 sie 2010, 21:59
 pomorskie
#28456
robbson pisze:Czujnik spryskiwaczy nie jest montowany we wszystkich wersjach - w momencie aktywacji kontrolki przez vaga, w autach bez czujnika kotrolka bedzie sie swiecic caly czas... Nie napisales w jakich okolicznosciach kontrolka sie zaswiecila, moze byc kilka innych przyczyn.

czujnik kosztuje od 6 do 10 zlotych. musisz go podlaczyc do licznika jeden pin do masy drugi do licznoak do pinu 34
By punkers -  02 sie 2010, 21:51
 -------
#28469
robbson pisze:Czujnik spryskiwaczy nie jest montowany we wszystkich wersjach - w momencie aktywacji kontrolki przez vaga, w autach bez czujnika kotrolka bedzie sie swiecic caly czas... Nie napisales w jakich okolicznosciach kontrolka sie zaswiecila, moze byc kilka innych przyczyn.
Czujnik palił się w aucie już od momentu zakupu, czyli rozumiem że auto nie posiada tego czujnika? a możliwość jego wyłączenia istnieje tylko poprzez komputer?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 cze 2011, 12:18
 pomorskie
#45344
odgrzewam temat

mam "splecioną" wiązkę od czujnika do licznika, potrzebuję informacji /żeby nie wyciągać dwa razy licznika/ jaki PIN potrzebuję żeby podpiąć się do zegarów pod wejście 34, drugie pytanie - którędy poprowadzić tę wiązkę bo pociągnąłem ją lewą stroną do podszybia a następnie podszybiem na wysokość licznika, nie wiem czy dobrze, może ktoś ma inną lepszą koncepcję, podobno za akumulatorem najlepiej ale wtedy podszybiem chyba bez sensu
By kuba94 -  03 cze 2011, 13:26
 pomorskie
#45348
Kiedyś dla kogoś to tłumaczyłem może ci to pomoże ,, Opis niemiecki jest mniej wiecej taki .Na poczatku co jest potrzebne do zamontowania sa tam wymienione numery nastêpnie jak dostaæ sie do zbiorniczka zeby go wyjąć tam akurat zdejmuje przód auta .Nastepnie , trzeba wyciąć dziurê zamotowac czujnik z uszczelka podłączyć wiązkę a minus odniej gdzies do masy obok zbiorniczka,pózniej przeciagnaæ kable pod wygluszeniem i wprowadzic je do srodka kanalem pod oslona akulumatora do srodka .pozniej wyjac zegary i to podlaczyc do pin 34 a nastepnie zalac woda To chyba wszystko mniej wiecej co tam napisano w 80% Te 20% to slabosc mojego niemieckiego" sam się przymierzam do tego moda. Ma już wiązke czujniki z uszczelką tylko jakoś nie ma chęci. Jak zamontujesz to skorzystam później z twojej podpowiedzi. kupiłeś zbiornik z gotowym miejscem na czujnik czy sam robileś dziurę ?
By kuba94 -  03 cze 2011, 13:34
 pomorskie
#45350
Kiedyś też widziałem że wiązkę prowadzili pod chlodnicą wzdłuż przodu tyle że ja wcześniej wkładali w peszel czy jakoś tak był nawet numer podany tego (to była taka rurka jak opaski termiczne na przewody) poźniej podpinali to na opaski do wiązki pod parktronika i dalej w stronę aku .Tyle ze juz na wysokości błotnika była wiązka okręcona już taśma izolacyjna i do nej wczepiona i dalej pod aku i do środka i w pin 34. Tyle wiem na temat jak to podłączyć
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 cze 2011, 15:02
 pomorskie
#45352
czujnik maiłaem już w zbiorniku bo wymieniałem zbiornik przy okazji kolizji z sarną, wiązkę skleciłem sam, chciałbym tylko poznać opinię którędy najprościej ja pociągnąć i jaka końcówkę należy zamontować aby wpiąć się pod licznik
By kuba94 -  03 cze 2011, 15:25
 pomorskie
#45353
Ja swoja będe puszczał jak już, to z przodu wzdłuż zderzaka w peszelu czy jak to tam zwał dla tego też miedzy innymi że muszę zdjąć zderzak żeby wywiercić dziure w zbiorniku . 2 rzecz ze za wygłuszenie to wiązkę trzeba było okręcać folią aluminiową termiczną czy czymś wiec nie potrzebny dodatkowy bałagan. wiązkę kupiłem gotową ale nie pamiętam jakie ma zakończenie do pinu
By kuba94 -  30 sie 2011, 0:37
 pomorskie
#49136
Podłaczyłem czujnik poziomu płynu spryskiwacza Czujni nowy wiazka orginala kupiona. Podłaczenie jeden kabelek do masy drugi do zegarow pin 34 w do wartosci dodałem to co było w podpowiedzi i nie działa kontrolka na blacie sie nie pojawila chodź pusty zbiorniczek coś żle robie albo moj 1/2 fis nie obsługuje takiej opcji . Może ktoś podpowie jak to aktywowć o ile sie to da właczyć u mnie
By 1 6 D -  30 sie 2011, 12:18
 zachodniopomorskie
#49151
C00,Instrument Cluster (J285) Coding
C01,00??x0x: Options
C02,+00 = No Options
C03,+01 = Brake Pad Warning
C04,+02 = Seatbelt Warning
C05,+04 = Washer Fluid Warning
C06,+16 = Sedan (only VW Jetta)
C07,00xx?0x: Country
C08,1 = Europe (EU) / 2 = USA (US)
C09,3 = Canada (CDN) / 4 = Great Britain (GB)
C10,5 = Japan (JP) / 6 = Saudi Arabia (SA)
C11,7 = Australia (AUS)
C12,00xxx0?: Distance Impulse Number
C13,1 = 22188 / 2 = 22076
C14,3 = 21960 / 4 = 21848
C15,5 = 22304 / 6 = 22420
C16,7 = 22532
Powinno być 0005107 jeśli chcesz bez przypominania pasów mieć, ale z czujnikiem zużycia hamulców i czujnikiem płynu spryskawaczy
By jhosef -  08 paź 2011, 14:13
 -------
#50965
Jestem w trakcie montażu do Polo. Mam zbiornik z czujnikiem, uklepałem część wiązki i dzisiaj chciałem pociągnąć pod licznik.

Po wyciągnięciu licznika okazało się, że kabel jest pociągnięty do licznika (w polo jest to 30 pin, kabel niebiesko-fioletowy). Wg schematów z książki Sam Naprawiam idzie (w polo) do brązowej wtyczki w grodzi pod pin 1 lub 4. Niestety skan słabo widoczny.

Nie wiem jak w golfie ale w polo dostanie się do tej wtyczki to gorzej jak wojna.