Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By L4y0ut -  22 maja 2021, 18:24
 śląskie
#286202
Witam,

od niedawna spotykam się z problemem przy otwarciu drzwi kierowcy z pilota w MK5 - po naciśnięciu przycisku otwórz (na pilocie) słychać wyraźnie, że wszystkie pozostałe zamki drzwi otwarły się w tym samym czasie, dopiero po upływie ok 0.3-0.5 sekundy słychać (opóźniony) dźwięk z zamka kierowcy - istna loteria :) Raz otworzy, raz nie - rozkręciłem zewnętrzne poszycie drzwi, wykręciłem zamek, przeczyściłem / przesmarowałem - efekt bez zmian.

Ciekawostką jest to, że przy zamykaniu/otwieraniu drzwi z pozycji przycisku na drzwiach kierowcy nie słychać opóźnienia zamka z drzwi kierowcy, a sam zamek zamyka/otwiera się przy każdej próbie użycia przycisku na drzwiach.

Przypuszczam że plastik który aktywuje/dezaktywuje switch (domknięcia drzwi) w zamku jest na tyle wyrobiony, że powoduje niepoprawną pracę switcha przez co komputer odbiera błędne sygnały.

Zamówiłem dzisiaj nowy zamek z Febi, dam znać po jego wymianie jaki jest efekt.

Zastanawia mnie w tym temacie jedna kwestia, czy przełącznik na drzwiach (zamknij / otwórz centralny zamek) ignoruje sygnały ze switcha domknięcia drzwi - skoro otwieranie / zamykanie z przełącznika działa idealnie, a problem występuje wyłącznie przy użyciu pilota? :wall:
Awatar użytkownika
By L4y0ut -  22 maja 2021, 23:05
 śląskie
#286204
Dexter23pl pisze:Kable sprawdziłes pomiędzy drzwiami a nadwoziem?
Powinno być wszystko okey, styki przy siłowniku w stanie idealnym, przejście między drzwiami, a nadwoziem wygląda dobrze, jedynie deski nie rozbierałem, żeby obejrzeć połączenia przy sterowniku, a schematu połączeń do centralnego zamka nie posiadam, pinout siłownika zamka też nie jest mi znany więc za miernik nie ma sensu zdaje się sięgać :)

edit* w zasadzie mogłem potwierdzić swoją teorię zaczem skręciłem ponownie drzwi mierząc poprawność oporności switcha, ale niestety pomyślałem o tym już po fakcie. :wall:
Awatar użytkownika
By L4y0ut -  25 maja 2021, 15:10
 śląskie
#286236
Zamek został dzisiaj wymieniony - wszystko śmiga jak należy. :yes:

Sugerując się poradnikiem użytkownika Dexter23pl odnośnie czyszczenia komunitatora silnika w zamku, rozbiorę stary zamek na części i zrobię sekcję silników, biorąc pod uwagę zachowanie starego zamka, to mógł być problem nie ze switchem, a poprostu ze szczotkami silnika z centralnego zamka odpowiadającego za otwieranie z pilota.

Może uda się go uruchomić, będzie na zapas :yes2: :tooth:

Po dokładnym sprawdzeniu - dam znać co ustaliłem.

Dodano po 4 godzinach 44 minutach 20 sekundach:
Dobrze czasem przyjrzeć się dokładnie budowie zamka od środka ;D A wiec pierwsza teoria obalona, wewnątrz są dwa silniki - jeden od otwierania / zamykania zamka z pilota / klucza i przycisków, a drugi do blokady zamka by nie szło otworzyć zamka klamką po uzbrojeniu modułu.

Zgodnie z tym co opisali koledzy na forum - jeden z silniczków - ten sterujący otwieraniem i zamykaniem zamka po czasie jest na tyle zawalony mułem, ze komunitator traci połączenie poprzez szczotki z zasilaniem.

Okazało się, ze opóźnienie w otwieraniu zamka oraz problemy z jego otwarciem były spowodowane właśnie zanieczyszczonym komunitatorem silnika. Zamek po czyszczeniu silnika działa prawidłowo. :blush:

Wygląda na to, że przyciski na drzwiach mogą mieć inne przekroje przewodów albo wyjście modułu po wysterowaniu zamka z pilota ma delikatnie niższe napięcie i to powoduje że z przycisków działało, a z pilota różnie.

Dziękuje za poradnik, zawsze zostanie jeden zamek na zapas :laugh:

Problem rozwiązany, temat do zamknięcia :)