Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By kondziczek71 -  24 maja 2021, 12:44
 łódzkie
#286225
Witam wszystkich,

Mam problem z moim golfem V . A mianowicie jakiś rok temu chciałem zobaczyć jak wymienić manetki bo myślałem nad dołożeniem tempomatu i możliwe, że w jakiś sposób uszkodziłem moduł kierownicy . Po złożeniu wszystkiego okazało się, że samochód nie reaguje na otwieranie, zamykanie lub opuszczanie i podnoszenie szyb z kluczyka, byłem z tym u okolicznego specjalisty od kluczyków samochodowych, samochód stał u niego kilka dni, niby podmieniał moduł ale nie pomagało to, później podjechałem do innego człowieka i powiedział mi, że moduł komfortu normalnie odbiera sygnał z kluczyka ale nie przesyła go dalej wczoraj bawiłem się kluczykiem siedząc w środku i po kliknięciu guzika na pilocie słyszałem takie "pyknięcie" wydobywające się z modułu. Co oznaczało dla mnie, że moduł normalnie sygnał odbiera jednak zamek dalej nie reaguje.
Bardzo proszę o pomoc bo ja nie mam już pojęcia co mogło się stać.

Dodano po 4 minutach 18 sekundach:
kondziczek71 pisze:
24 maja 2021, 12:44
Witam wszystkich,

Mam problem z moim golfem V . A mianowicie jakiś rok temu chciałem zobaczyć jak wymienić manetki bo myślałem nad dołożeniem tempomatu i możliwe, że w jakiś sposób uszkodziłem moduł kierownicy . Po złożeniu wszystkiego okazało się, że samochód nie reaguje na otwieranie, zamykanie lub opuszczanie i podnoszenie szyb z kluczyka, byłem z tym u okolicznego specjalisty od kluczyków samochodowych, samochód stał u niego kilka dni, niby podmieniał moduł ale nie pomagało to, później podjechałem do innego człowieka i powiedział mi, że moduł komfortu normalnie odbiera sygnał z kluczyka ale nie przesyła go dalej wczoraj bawiłem się kluczykiem siedząc w środku i po kliknięciu guzika na pilocie słyszałem takie "pyknięcie" wydobywające się z modułu. Co oznaczało dla mnie, że moduł normalnie sygnał odbiera jednak zamek dalej nie reaguje.
Bardzo proszę o pomoc bo ja nie mam już pojęcia co mogło się stać.
Dodam jeszcze od Siebie, że z guzików w drzwiach kierowcy mogę normalnie otwierać i zamykać.
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  24 maja 2021, 14:40
 warmińsko-mazurskie
#286226
Może trzeba raz jeszcze zakodować pilota do komfortu, to trza usiąść z vcds przy aucie i zobaczyć co go boli, sprawdzić błędy, dopisać innego pilota aby się upewnić, że to nie wina kluczyka. Ogólnie to przez wyjęcie modułu spod kierownicy takie rzeczy się nie dzieją. Może masz jakiś kabel w przelotce między drzwiami pęknięty i robi jakieś zamieszanie.

Dodano po 8 minutach 21 sekundach:
Baterie próbowałeś zmienić w pilocie?
By kondziczek71 -  24 maja 2021, 18:44
 łódzkie
#286227
Dioda na pilocie normalnie się świeci i stało się to na raz z dwoma kluczykami więc raczej to nie bateria
Obydwa kluczyki były również ponownie kodowane.
Sprawdzali czy nie ma błędów jednak nic nie znaleźli
Osłona przelotki jedynie się nie trzyma a wszystkie przewody są w porządku
Poza tym wydaje mi się, że gdyby były to przewody w przelotce to zamykanie i otwieranie z guzika w drzwiach też nie działało by poprawnie
Awatar użytkownika
By L4y0ut -  25 maja 2021, 15:02
 śląskie
#286235
Dexter23pl pisze:Zobacz kable. Zamykanie z guzika jest inaczej rozwiazane.
Jeśli jest problem w zamku drzwi kierowcy lub kablach od modulu szyby do karoserii to pilot jest nie aktywny
Zamek raczej można wykluczyć, jeżeli jest z nim problem, to przeważnie wywalają błędy w VCDSie, ponadto dziś wymieniałem stary zamek u mnie w drzwiach kierowcy i specjalnie zrobiłem test - po wypięciu wiązki z zamka drzwi kierowcy reszta drzwi działa dalej poprawnie z pilota, działa tez domykanie / otwieranie szyb.

Tak jak kolega wyżej wspomniał przede wszystkim sprawdzić instalację, czy nie robią się gdzieś przebicia do masy i nie ma spadków napięcia - sprawdzić bezpieczniki i przyłącza instalacji przy skrzynce bezpieczników - jeżeli używasz pilota i słyszysz przekaźnik w module to raczej kodowanie pilotów odpada tak samo jak uszkodzony moduł, ja bym się na twoim miejscu skupił na instalacji zasilania, czy nie ma gdzieś przerwy na obwodach zasilania centralnego zamka. W zamkach są dwa silniczki - jeden jest od przycisków na poszyciu drzwi + centralnego sterowanego kluczem i pilotem, a drugi od blokady otwarcia drzwi klamką. To że ten sam silnik otwiera zamek i z przycisków drzwi / pilota nie oznacza, że obie gałęzie wykorzystują ten sam punkt obwodu zasilania.

Ja obstawiam, ze któryś z obwodów odpowiedzialnych za zasilanie centralnego zamka z pilotów ma przerwę.